Gå til innhold

Konsert i uke 28 - ville dere gjort det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sukker og okker meg. Nei, jeg har metallicabiletter til midten av april og da er jeg omtrent 30 uker. Disse har jeg gitt vekk pga at jeg fikk greie på at bassen faktisk ikke blir dempet på samme måte som høye lyder og det kan stresse fosteret og i følge jordmor føre til noe så spesifikt som "ting du ikke vil" Så jeg får sitte hjemme og velte meg i selvmedlidenhet og sjokolade den dagen. Tipper Faithless ikke er så mye lettere på bassen enn det Metallica er....:(

Ikke noe fare for det!! Bare kos deg!! Vært på konsert flere ganger, er nå i uke 27. Piken i magen blir kjempe ivrig og kooooser seg der inne med musikken:)

Kjemep gøy!

Men du skal selvfølgelig ikke la noen dytte på deg. Kan tro det var en full man som skvatt til da jeg dyttet han HARDT tilbake etter at han dyttet litt intill meg. Viste frem magen og han ble kjempe lei seg. Så vis frem magen din og kos deg;)

jeg var på Iron Maiden konsert med min mann når jeg var godt på vei...

vi satt langt bak (Valle Hovin) og vi gikk tidligere, det ble så slitsomt med magen..hehe...ho sa ifra der inne så da var det greit:) Gikk vel bare glipp av 15 min av konserten:)

Morsomt å vise seg litt frem også!

Annonse

Jeg drar på festival to måneder før termin og hører på Alice Cooper, tror nok det skal gå bra. Kos deg på konsert, du :) Du merker jo om det blir litt mye, og da er det bare å ta noen pauser.Har jeg gjort med god samvttighet :)

Jeg var på Slottsfjellfestivalen da jeg var rundt 32 uker med nr 2. Det gikk veldig fint, men var såklart slitsomt.Og gøy:) Bor i tønsberg, så sov ikke i telt osv. Fulle mennsker blir ekstra slitsomme når man er gravid. Baby reagerer og sier fra om det blir for mye. Husk å drikke mye vann, bare:) Jeg ville dratt!

Gravide damer holder jo konsert, så jeg tenker at det med lyden kan du kanskje ta med ro. Dvs det er kanskje litt sterkere ut fra scenen enn på, men de har monitorer på scenen og, så det blir jo en del lyd der oppe.

Hvis du er redd for sterk lyd kan du jo snurre et skjerf rundt magen, det gjorde jeg en gang. Det tar hvertfall av litt.

Og jeg ville ikke gått og stilt meg rett foran scenen. Hold deg litt utenfor den største folkemengden.

Når det er sagt så ligger babyen ganske godt beskyttet der inne, så litt dulting tipper jeg den overlever fint. :-)

Jeg ville hvertfall prøvd. Så kan man heller dra hvis det blir for voldsomt.

Annonse

Tror jeg ville tatt sjansen, og heller gått/tatt pauser utenfor dersom du synes det blir for voldsomt. Tror det selges sitteplasser til Faithless, så kan du jo gjøre det litt mer komfy. De er plassert i litt avstand fra scenen også, sånn at du får litt dempet lydnivå. Man blir veldig, veldig sliten av å stå lenge med stor mage (erfaringen til gavide venninner som har vært med på festival, konsert eller liknende) Også tror jeg småen sier i fra dersom den synes det blir for heftig. Alle lagene rundt den, pluss fostervannet demper selve lyden godt, så den får ikke vondt i ørene med det første. Men bass/vibrasjoner kan kanskje være heftig?

Jeg var på Pink-konsert 3 dager før termin..riktignok ute i friluft..men synes ikke det var noe problem..jordmora sa til meg at det så hun ikke noe problem i, så lenge jeg ikke synes d er ubehagelig på noen måte..ble det for høyt for meg gikk jeg lengre bak :)

Jaaa... Gå på konsert!

Man trenger ikke stå foran der det presses på. Sentrum scene har også sitteplasser, så er du tidlig ute så er det gode muligheter for å sitte.

Og ikke minst - du trenger ikke sette deg foran høytalerene...

Jeg var på 2-3 konserter forrige svangerskap. En av disse var litt slitsom - (måtte stå i 4 timer og var 34 uker på vei). Det gikk på et vis det også, selv om jeg var rimelig klar for å dra hjem etter det...

Vi skal også på Metallica i april, jeg er da 26 uker på vei. Har sitteplass og surrer et skjerf rundt magen, så da får vi håpe det går helt fint:) Hvis man føler ubehag kan man jo bare gå.

Pappan er skikkelig Metallicafan, så vi tenker som så at guttungen må krøkes tidlig som god fan skal bli, hehe...

Jeg ville ikke dratt på konsert mens jeg er gravid. Det er et ganske heftig lydnivå på konserter, og jeg ville ikke utsatt fosteret for den type stress. Det ligger jo og faktisk kan høre inni der.

Det er nok av konserter å gå på etter bebisen er ute av magen tenker jeg.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...