♥tosmåtroll♥ Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Da tenker jeg på å sitte selv? Lillegutt kan sitte litt,men velter ofte, så lar han bare sitte litt med hjelp av puter ol. Hva med deres små gull?
~sjiraff~ Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Nei veldig vanlig er det vel ikke. Barn skal strengt tatt ikke sitte før de setter seg opp selv uten hjelp. Grunnen til det er for å hindre skader på f.eks rygg.
Nagilimia Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Jeg ventet til min lille pjokk kunne sette seg opp selv etter tips fra hs. Ikke farlig med bitte litt. Min var 6 mnd når han kunne sitte, men velta ofte. Ved 8 mnd satte han seg opp selv.
erteposen + 4 Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 En kan jo lære barnet å sitte, men det er jo ikke anbefalt. Det kommer jo an på hvor tidlig fysisk ute barnet er om de sitter av seg selv. Mine får sitte når de setter seg opp selv. Nå åler de seg i veg, og vil de sitte må de gjøre det på egen hånd.
HerGårDetUnna!!! Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Jenta mi satte seg opp selv dagen hun ble 6mndr, men måtte ha en hånd i gulvet for å ikke velte. Så hun var delvis ustø frem til hun var 7-8mndr, da satt hun helt stødig alene.
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Gutten min begynte å sitte stødig da han var 6 mnd. Men han setter seg ikke opp selv, så han får bare sitte noen få minutter av gangen. Er anbefalt at barna ikke skal sitte hvis de ikke setter seg opp selv.
♥tosmåtroll♥ Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. februar 2010 hmmm....gjerne vente til han setter seg opp selv da...for en treiging...hihi
meg & to små vampyrer Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Er vel ingen treiging! Min er snart 7 og kan heller ikke sette seg opp selv. Og ingen fra barselgruppa mi kan det heller. Men jenta mi kan snu seg alle veie, åle seg bakover og begynt å stå på alle fire. Syns det er bra jeg. Kjenner babyer som ikke kan snu seg fra rygg til mage enda og da er jo jenta mi en racer i sammenligning.
MammanTilEmma❤ Skrevet 26. februar 2010 #9 Skrevet 26. februar 2010 jenta mi var litt over 5 mnd da hun kunne sitte stødig på gulvet uten å falle(har en pute bak seg i tilfelle bare) , men kan ikke sette seg selv enda da.. men hun liker å sitte så bruker å sitte noen minutter på gulvet å leke:)
lille sprelle Skrevet 26. februar 2010 #10 Skrevet 26. februar 2010 Hvis han ikke setter seg opp selv, så skal han ikke sitte annet enn med støtte på et fang.
Brillefint - Jadda! Skrevet 26. februar 2010 #11 Skrevet 26. februar 2010 Min satte seg ikke opp selv før ved 11 mnd. Det kan bli problemer av å la henne sitte. Noen barn vil da bare sitte - og lærer aldri krabbe - men blir rompeakere i steden. Krabbinga er viktig for den motoriske utviklinga. Sier ikke det er sånn for alle, men for noen.
Raych Skrevet 26. februar 2010 #12 Skrevet 26. februar 2010 Våre jenter satt da de var 6 mnd. Satte seg opp selv, men orket ofte ikke å sitte så lenge. De klarte ikke å legge seg ned igjen selv, så da måtte vi trå til med en hjelpende hånd:) Spennet er stort på hva som er normalt for små barn.
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 26. februar 2010 #13 Skrevet 26. februar 2010 min satte seg opp selv fra 6 mnd å 4 dager å sitter som støpt ikke veltet eller noe, men han fant ut de å sitte helt selv. m en ålet seg siden han var 5 mnd, så de falt seg vel bare naturlig han utviklet seg videre. er bare min, å venninnen mins datter jeg vet om så er så tidlige da... er 7 mnd nå å går etter leke biler, å går rundt bord, å reiser seg etter alt han kan få tak i... slipper seg, men kommer ikke langt før han faller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå