Gå til innhold

kan dette fungere?? i teorien ihvertfall?

*Babymaker*

Anbefalte innlegg

Hei..håper å kunne få noen tilbakemeldinger på mine tanker iforhold til permisjon..

I dag er både jeg og mannen studenter. Han er ferdigstudert til våren,det er ikke jeg.

Termin er i oktober.

Jeg blir derfor å ta permisjon ut høstsemesteret 2010.

Fra januar 2011 tenker jeg da å avslutte min permisjon og være fulltidsstudent(desentralisert).

Far kan da gå ut i permisjon i og med at jeg er 100% student.

Tenker han kan ta en slik flexipermisjon, det er det jeg ikke vet hvordan fungerer. Skulle de da absolutt behøve han på jobb kan han da arbeide en liten stund innimellom, utsette sin permisjon. Jeg skal da fortsette å studere selv om at han arbeider.

hvor mange uker permisjon med lønn vil han totalt kunne få?

Jeg kan omså la være å ta permisjon på papiret til høsten om det vil kunne hjelpe?

Tanken er at han skal få være hjemme mest mulig frem mot årsskiftet 2011/2012 slik at ungen først starter i barnehage januar 2012.

Og vil far kunne ta eksamen i noen fag om han ønsker det mens han er i permisjon?

tidligere har vi kun hadd standardpermisjon hvor jeg har vært hjemme som "normalt" så kjenner ikke til helt reglene rundt det i nå ønsker å prøve oss på...

Det er forøvrig NAV som betaler permisjonspengene til far ja? Det vil ikke gå ut over fars arbeidsplass økonomisk sett at vi gjør det slik?

Fortsetter under...

Er faktisk ikke sikker på om NAV godkjenner student som at far kan overta permisjonen? les på nav sine sider om dette.

uansett om dere velger 100 % har dere 46 uker og dele mellom dere(bortsett fra de 6 ukene som er forbeholdt mor) om det er godkjent at du er 100 % student og ikke i 100 % jobb. dersom han skal ta ut permisjonen gradert, vil den bli tilsvarende forlenget av den graderingen han tar ut.

han har også fedrekvoten som han kan ta ut før barnet fyller 3 år, som er 10 uker.

dette avhenger vell også av om du har opparbeidet rett til foreldrepenger.

men det dere må tenke på er at du vil jo få fødselsstipend fra lånekassen i 42 uker. dette mister du når han tar ut permisjon med foreldrepenger.

var ikke så mye hjelp i meg ser jeg, men håper du finner ut av det. beste er å prøve å snakke med nav.

de fleste studiesteder godtar at man tar eksamen under permisjon om man betaler semesteravgift, men forsto ikke helt det ettesom han da skulle være i jobb? hmm.. videreutdanning kanskje?

om det er nav som betaler ut permisjonspenger avhenger av arbeidsgiveren. noen steder betaler arbeidsgiver ut lønn som vanlig, men får refundert fra nav, andre steder betaler ikke arbeidsgiver ut noe, og man får alt direkte fra nav.

fars arbeidsplass taper ingenting på at han er i permisjon, da det uansett er nav som betaler foreldrepengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...