Gå til innhold

Gravid i 11 uke, bruker progresteron?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Ettersom jeg er 41 år og har mistet to ganger det siste året har legen min gitt meg progrestero. Er det noen som har erfaring med dette? De to gangene jeg mistet forsvant graviditetssymtomene først før jeg begynte å blø. Er det sånn at når man bruker hormonet progresteron vil ikke symtomene forsvinne selv om fosteret dør? Jeg er bare litt bekymret. Skal på ul til onsdag. Håper at alt er bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, tror ikke du trenger å bekymre deg om det. Progesteronet du tar blir gitt som støtte til det din egen kropp produserer. Tilskuddet du tar er ikke nok alene til å holde på et foster, men kan være det ekstra du trenger for å holde et foster, om du produserer litt lite. Legen min forklarte det slik at man kan gi "makeup" på et produkt som i utgangspunktet er bra, og det vil da hjelpe. Men om utgangspunktet er dårlig, hjelper det lite å drive intens "makeup", for resulttet blir da uansett dårlig...

Selv har jeg erfaring med abort i et svangerskap hvor jeg fikk progesteron støtte, og aborten gikk sin gang selv med hormonstøtte, fordi det var ikke levedyktig, hjalp ikke med "makeup". Symptomene gikk også sin gang.

Det går nok bra på ultralyd skal du se :)

Skrevet

Tusen takk for svaret.

Ja, jeg håper at det går bra til uka. Jeg føler meg veldig gravid om dagen. Alle symtomene er tilstede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...