Gå til innhold

Hjelp! Har NAV lov til og gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så fly forbanna nå at jeg holder på og sprekke

For femte gang så stiller de ned skattetrekken min,gjorde det i permisjon med gutten,og da jeg var sykemeldt i begge svangerskap og to ganger i denne permisjonen,må også legge til at da jeg var i permisjon med gutten så var jeg på NAV kontoret HVER mnd,for de kunne ikke klare og gjøre noe rett,var veldig viktig at de fikk skriftlig beskjed om hvilken konto barnetrygden skulle inn på,skulle ha de på min sønn sin konto,men når den kom så kom den på MIN konto,da mannen hadde pappaperm så satte de de inn på annen konto en det det ble bedt om,ellers var det somregel feil på lønna eller trekkprosenten,er jo bare stress med hele permisjonspengene.

Så nå har det gått ganske greit denne permisjonen var nede og sa i fra da jeg var sykemeldt at de skulle sette opp skattetrekken slik den var da jeg jobbet 36% så gjorde de det,jeg sa at den skulle være det når jeg gikk i permisjon også,men da hadde de klart og sette den ned igjen,så sa jeg ifra og fikk ordna det,men nå har de gjort det igjen 27 % skattetrekk,blir så forbanna,regner med å foå igjen på skatten men nå vet jeg jo ikke hvor mye jeg har i vente eller ikke,regner med det skjedde etter nyttår siden vi leverer skattekort da,men likevel det er så irriterende,bare flaks at jeg skjekket det,står jo ikke noee på det lappen om hvor mange % man trekker men regnet det ut og fant ut at det kun ble trekt 27%.

Dette fant jeg ut i går kveld halv 12 rett før jeg la meg og da klarte jeg nesten ikke og sove var rasende,gikk til NAV i dag etter jeg leverte gutten i bhg og vet du hva de holdt på og flytte og hun svarte så frekt da jeg kom inn,vi har stengt du får ikke hjelp her i dag,prøvde og spørr hvor de skulle flytte og nå de åpnet,da svarer hun det har stått i avisen,hallo ikke alle har den eller leser alt der

Så sa jeg at de har stilt på skatten min igjen og hvordan det er mulig,du får komme på mandag,gikk bare ut døra med ungen på armen mens jeg sa takk det er ALDRI noen hjelp og få her,så hørte jeg hun beklaget seg mens jeg bare gikk (med lukkede ører)

Men har di lov til og gjøre dette,vet mange her vi bor som de gjør slik med (de fleste ser det ut til) Så venninda mi venta 30.000 igjen på skatten som hun pleide og få,hun fikk en smell på 600 kr og en venn av manna fikk 40.000-45.000 i smell fordi de har stilt med skattetrekket,kan jo ikke gjøre slik,når man har sagt ifra,var der og spurte om de skulle ha skattekort da vi fikk det nye ,nei lever det på jobb så får vi opplysningene derfra,men de bruker jo ikke opplysningene.

Føler nesten de har "stjålet" fra meg selv om jeg har fått mer lønn,men har jo ikke bedt om det,tvert imot har jeg bedt dem flere ganger om og trekke det jeg alltid har gjort så når de ikke gjør det så føler jeg meg rundlurt.

Hva kan jeg gjøre? Er det så mye tull på andre nav kontorer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAV kristiansand er også helt på trynet. De gir meg altid feil opplysninger når jeg er der, så finner jeg ut senere at de tar feil om div ting.

Ofte svarer de på spm mine uten å skjekke på dataen eller noe, så ofte er det vel informasjon de bare har i hodet, og glemmer å sjekke om det er nye regler på ting. DE forandrer seg jo hele tid.

Da jeg var sykemld en periode før jeg gikk ut i permisjon, leverte jeg inn inntektspplysningene mine fire ganger, de bare tustet de vekk, så arbeidsgiveren min måtte personlig møte opp med opplysningene mine å skjelle de ut for at de skulle klare å ikke rote. Jeg HAAAAATEr NAV.

Min bror sliter også med de, Han var sykemld en stund, og en mnd fikk han ikke penger, han gikk å spurte hvor pengen ble av, hadde med seg kontoutskrift fra banken og alt. Men de påstår at de er utbetalt...Han har vært igjennom et helvete for å få orden på det, men pengene må han visst se langt etter.....

Lykke til alle som må innom NAV. Stå på krava...

Skrevet

Ja blir så forbanna syntes alle sier de tuller min søster var fikk dagpenger da hu hadde loite jobb men så ble det godt med jobb igjen og hun fikk så mye lønn syntes hun og var der og spurte om det var feil,nei det var ikke det alt var rett og hun syntes det var ratr etter en mnd krevde de 9000 fordi hun hadde fått for mye lønn,er det mulig,da hadde hun kjøpt seg ny tv siden hun hadde fått så god lønn,veldig gøy situasjon.

Skrevet

Hva står det på skattekortet ditt da? Står det 36% - eller er det tabelltrekk? Om det er tabelltrekk så kan det godt være at prosenten faktisk er 27% ...

Opplysningene om skattetrekk kommer elektronisk inn fra skatteetaten, og endres ikke av de som jobber i nav om man ikke ber om det.

Skrevet

Har prosenttrekk og siden det har skjedd så mange ganger er det jo de som gjør noe tull,ingen problem og få endra det men er så irriterende når det skjer igjen og igjen,har ikke lyst til og få smell på skatten pga dem,aner ikke når det ble forandret denne siste gangen.

Skrevet

Feil. NAV får ikke endret skattetrekken din, de får inn skatteopplysninger elektronisk fra ligningskontoret, og kan ikke endre selv, skal du ha endret trekk må du endre på likningskontoret og nav får oppdateringa dagen etter.

Så kan nok ikke skylde på nav her gitt...

Skrevet

Stemmer som anonym 03:10 skriver, dette må du skylde på skatteetaten på og ikke nav.. Nav har ingenting med skattetrekk å gjøre - de trekker ut fra de opplysningenen de får fra skatteetaten.

Når det gjelder dette med hvilken konto de utbetaler til så er det slik at de kun utbetaler til EN konto uansett.. Dvs at når du får foreldrepenger, sykepenger eller barnetrygt så kommer alt inn på EN konto og så må du omfordele det selv. Dette har nav gjort for å gjøre det enklere for seg selv i forhold til å måtte forholde seg til masse forskjellige kontonummer for hver enkelt bruker, du ser jo selv hvor fort det kan bli feil da.... Jeg får også alt av sykepenger og barnetrygd inn på min ene konto som er registrert hos nav, mener faktisk jeg fikk et brev om dette for en god stund siden..

Her må du nok jekke deg ned et par tre hakk og godta at nav har gjort alt som de skulle, her er problemet dine forventninger og ikke nav sine feil....

Skrevet

Så vidt jeg vet skal nav følge trekket som står på skattekortet ditt.

Når det gjelder flytting, så må du faktisk akseptere at de ansatte er pålagt å flytte og at de faktisk må stenge en dag for å få til det. Det er overhode ikke de ansattes feil!

Aner ikke hva du jobber med, men regner med at du ikke har lyst til å bli skjelt ut på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...