Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Jeg er HI på den tråden, og jeg ser at det har kommet mange forskjellige reaksjoner, mye pepper men endel som også var enige med meg. Hehe...jeg har nok lagt den episoden på en måte bak meg, men hadde ikke vært inne på dib siden og tenkte jeg bare skulle lodde stemningen for å legge det som skjedde HELT bak meg og bli ferdig for ja, den surret litt inni hodet mitt. Bak en slik historie ligger det alltid mer, det skjønner sikkert alle. Kan jo ikke legge ut hvert innlegg som en roman og fortelle alle detaljer knyttet til hvorfor man kanskje reagerer slik man gjorde. Ang. skolebrødepisoden (som ikke ble noen stor sak egentlig) Det var selvfølgelig snilt gjort av mannen min, men samtidig deler vi dessverre ikke samme syn på hvordan vi gjør slike ting. Jeg har det som prinsipp at vi deler med barna så langt det går. Klart vi spiser andre ting når de ikke er tilstede, men jeg kjøper meg ikke godteri og annet kun til meg selv for så å spise det foran dem alene. Synes det er viktig at de lærer å dele og prøver å gå foran med et godt eksempel. Derfor synes jeg ikke det var på sin plass å kjøpe dette bare til meg, men ønsket at alle skulle få en smak. Nok om det. Eldstemann hos oss er allerede blitt 12 år og begynner å tenke mye mer selvstendig. Min mann har hatt noen slike episoder med han, hvor han har spist sjokolade og sønnen ikke fått (fordi han ikke alltid trenger å få...!). Men det er klart sønnen ordner opp i dette på egen hånd, tar med seg penger til skolen og går innom kiosken får å kjøpe sitt eget snop. Han begynner å bli så stor nå at jeg ikke får fulgt med i alt han gjør, men her har han jo lært å ordne for seg selv (slik at han også får det pappa ikke vil gi). Mulig han hadde gjort dette uansett, men jeg synes det er greit å ikke gi han de holdningene. Sånn er det med den saken, vi har forskjellige holdninger til hvordan man gjør ting, og det er min. Helt unødvendig og kalle det naziholdninger og gjøre narr (men det er vel dib i et nøtteskall!!) - jeg føler meg vel nærmere en hippi-ideologi enn en nazi-ideologi, men, men, det er vel noe med øynene som ser....
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 enig med deg. Irriterer meg over voksne med en "sånn er det bare fordi jeg er voksen" holdning.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 HI Takk for den. Jeg føler også at min holdning er en sunn holdning å ha overfor barna, men så er jeg heller ikke en person som tar for meg og er først til mølla hele tiden. Og det er det jo mange som er, så de reagerer vel annerledes og oppfører seg på en annen måte - og fører dette igjen videre til sine barn. Helt greit for meg, men jeg synes ikke det alltid er riktig.
AndreVonDrei Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Jeg er helt og holdent enig i budskapet ditt, men måten du formulerte deg i det forrige innlegge fikk det jo til og høres ut som "verdens undergang" og såpass dramatisk at jeg måtte humre litt i skjegget ;-). Tror nok det var derfor du fikk såpass mye "pepper".
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 HI Ja jeg skjønte jo det etter hvert. Vi var langt fra verdens undergang, men jeg skal innrømme at jeg blir litt lei mannen min sin tankegang (jeg har mange liknende historier og han klarer å se i ettertid hvor "feilen" lå - ikke at han ville glede meg med et skolebrød men heller at det ble litt urettferdig) men lagde ikke noe stor sak av det. Ingen dramatikk som varte mer enn at jeg fikk min første reaksjon - og så var vi over det og ungene koste seg med skolebrød. Ser jo faktisk i ettertid at det var dumt av meg å miste matlyst og ikke kose meg sammen med dem - men, men. Tar det igjen neste gang, man lærer så lenge man lever:-)))))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå