Gå til innhold

ang sparing til barna deres, hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sparer dere til barna deres og i så tilfelle - hvor mye?

min jente på 1 år har 9000,- stående på konto.

7000,- av dem er gavepenger (dåp, sengmat) og jeg har spart ca 2000,- kr til hennee utenom.

Skal spare mer til henne self.

Noen tanker og ideer til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sparer 200 kr i måneden til hver av mine. I tillegg settes det inn bursdagspenger o.l. hvis de ikke skal bruke det på bursdagsgave. De har vel omtrent 10 000 kroner nå, 3 og 4 år.

Har ikke råd til å spare mer, og synes uansett det er et fint beløp. I løpet av 18 år blir det nok en fin sum:)

Skrevet

Sparer barnetrygda + at jeg og samboeren min setter inn tilsammen kr. 400,- hver måned. H*n har nå litt over 40.000,- på konto (har også satt inn litt gavepenger...)

Kommer til å kutte litt når nr. to kommer, sørger for at denne får likt i forhold til alder, så blir det vel 200 kr. til hver i tillegg til barnetrygda tenker jeg...

Skrevet

vi har 2 kontoer til barnet vårt på 3mnd. En gavekonto som besteforeldrene har opprettet, den får han ikke tilgang på før han er 20.

Så har vi en konto der vi sparer 1000kr i mnd. Det er en slags brukskonto som er hvis vi trenger å kjøpe inn div ting etterhvert som sykkel, ski etc. Alt over 10000kr på dem kontoen skal overføres til gavekontoen.

hhv 10000kr på sparekonto og 9000kr på brukskonto.

Skrevet

Vi sparer ikke til ungene for vi har boliglån som er stort nok. Vi fokuserer på boligen, og bruker pengene vi har til opp pussing, det er et stort gammelt hus som trenger å moderniseres, og vi bruker også en del på å betale ned på boliglånet. Slik øker vi å sikrer den kapital som vi har :-)

Skrevet

Hei

Vi sparer barnetrygden til begge to, samt at vi setter inn det de får av besteforeldre, bursdager,jul,etc.

Samt litt fra oss i ny og ne.

Forløpig har vi det i vårt navn, slik at de ikke skal få kontroll selv når de blir 18. Samt at det kan ødelegge for stipender etc.

Tenker å hjelpe de med utdanning, første bolig og slikt når de blir store jenter :)

Skrevet

Jenta vår er også 1 år og har ca 9000kr stående på konto.

Vi setter av 200 kr til henne hver måned, samt hun har en sparebøsse som vi og besteforeldrene putter på rett som det er. Hun fikk også penger av besteforeldre da hun ble født og til dåpen, så de er en del av de 9000 kr.

Vi er veldig fornøyde med denne løsningen. Innen hun er voksen vil hun ha en pen sum på kontoen. Vi foreldre styrer oss også veldig bra ellers med økonomien, så vi ser for oss at når hun blir gammel nok til å skulle studere, så kan vi hjelpe henne med litt ekstra da. Og vi vil betale førerkortet for henne (hvis hun ikke begynner å røyke:)).

Skrevet

Jenta vår på 4 har 47 000 på sparekontoen sin, og et par-tre tusen på fond.

Minste jenta på 1/2 år har 27 000 på sparekontoen, og 600 kr på fond.

Vi sparer barnetrygda på en egen konto som står i mitt navn. Disse pengene skal brukes til ting og tang som de trenger opp igjennom årene. Hver mnd sparer vi 300 kr i fond til hver av de, og 100 kr som settes inn på sparekontoene deres.

De fikk begge 25 000 kr av oldeforeldrene til dåpen så det er derfor de har såpass mye på sparekontoen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...