Gjest Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Først kan jeg si at jeg har gått på ppiller i snart 8 år, og sluttet med disse i månedskifte november/desember 09. Har en nogen lunde regelmessig menstruasjonssyklus (varierer mellom 28-32 dager). Siste første menstruasjonsdag var 2.02.10, så jeg venter neste mens rundt 2.-5.mars neste uke. De siste 3 dagene har jeg vært øm og VOND nedentil (i området eggstokker/livmor) i periodevis, og som har påtatt dersom blæren er full. Igår skulle jeg å samboer kose oss litt før leggetid.. det skulle vi ALDRI gjort. Etter at han (detaljer..he he) sendte ut soldatene følte jeg en ising i livmor/eggstokker av en annen verden!! Det utviklet seg til å bli smerter på begge sider og kroppen skalv ta jeg knytte meg sånn. Det var så utrooooooolig vondt. Trodde noe var skikkelig galt. Samboer måtte hente ibux (bruker sjeldent til aldri smertestillende) og jeg lå i 15min uten å bevege meg. Så til mitt spørsmål; vi prøver altså å unnfange en liten spire som skal vokse og gro.. Er dette såkalt premenstruelle smerter?? Må ærlig innrømme at jeg ikke husker noe særlig tilbake til 8-9 år siden, hvordan det var å ha mens uten "hjelp"... ble så redd!! Hjelp.. Trudde nemlig at det hadde klaffet denne måneden, men nå virker det som alt håp er ute. Takknemlig for svar :-)
Gjest Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Glemte å si at dersom han kom for langt inn, kjentes det ut som han "stanget" borti noe.. Som igjen var utrolig vondt! Kan kanskje sammenlignes med de smertene man har dersom man har sex under mens? Viss noen kan kjenne seg igjen... At det er sårt "oppi der". Hmm.
mrs. hs Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Leit å høre at du har det så ille!!! Jeg har hatt sånn smerter i det siste, men jeg vet ikke om deter mens smerter eller smerter pga graviditet.... :/ men, om du prøver å bli gravid (som jeg tror dersom du er her), så skal du IKKE bruke ibux, bruk paracet om du trenger smertestillende!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Uff, det høres ikke noe behagelig ut. Men, dessverre kan jeg ikke si at jeg kjenner meg igjen, eller vet hva det er. Men, jeg reagerte på at du tok Ibux. Hvis du tar Ibux så kan det faktisk gjøre det vanskeligere å bli gravid. Bare se på pakningsvedlegget så skjønner du hva jeg mener. Så vidt jeg vet gjelder dette for alle smertestillende midler som også har en betennelsesdempende effekt. Ville bare advare deg mot det. Hvis du trenger smertestillende er det bedre om du bruker Paracet.
Luna har født. Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Hei. Jeg ville bare fortelle at jeg har det akkurat på same måte. Går med så sterke menssmerter i 4-5 dager før mensen kommer og sex er utelukket da. Dermed er det bare 2,5 uke i mnd han slipper til nå som jeg ikke har prevensjon Ikke kjekt å ha det slik. Jeg tok ut spiral i tidlig høst og slik har det vært hver mnd etter dette. Første mnd trodde jeg at jeg var gravid, men nå lar jeg meg ikke lure lenger. Synes bare hele greia er kjedelig og håper det klaffer snart. Sitter med sterke menssmerter i skrivende stund og slik har det vært (kommer og går) i 4 dager nå.... Vet ikke når jeg skal ha mensen helt for det har blitt litt ustabilt, men venter til over helgen før jeg tør håpe på noe under iallefall Denne mnd har jeg også litt ømme bryst, men du skal se at dette bare er lureri også. Dumt ar gravid-symtomer ligner sånn på PMS Lykke til, håper du er gravid
Gjest Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Huff, jeg er fullt klar over det. Ibux er noe dritt.. Men det stod mellom en tablett Ibux og en av typen Prednisolon (veldig sterke). Var så å si desperat!! Heldigvis er det noe bedre idag:) men blir nok ingen fyrverkeri-hyrdestunder i dagene fremover. Nesten fått skrekken .. He he:) Det var "godt" å høre at det er noen her som kan kjenne seg igjen. Ble litt redd et øyeblikk. Om det skulle vise seg å være ekstreme menssmerter er det jo litt kjedelig - men heller det enn at det skulle være noe galt! Jeg får nok bare vente å se. Takk for støtte:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå