Gå til innhold

Jenter, hva skal dette bety.....????

Anbefalte innlegg

Hei igjen, jenter!

Her er alt ved det samme og intet forandret, jeg rusler rundt i Skottland med drypp, drypp, drypp, drypp - 4-5 dråper blod i do nesten hver gang jeg er på toalettet (og der sitter jeg endel). Gikk innom et legesenter idag og håpet å få målt hcg, men det var vanskelig når jeg ikke hadde GP (fastlege). Dette var et NHS-kontor (offentlig), hadde sikkert vært annerledes om det var privat.

Nå har det dryppet i snart 5 dager, det roer seg når jeg ligger, men ellers jevn mengde. En og annen bitteliten blodfille, men ingen alminnerlig mens.

Jeg hadde en tidlig sa engang. Det tok 2,5 dager, begynte med spotting og økte på, til jeg tilslutt, en lørdagsnatt på overnattingsbesøk hos svigermor, satt på do mens blod og klumper rant ut i strie strømmer. Dagens bloddråper er helt annerledes, det er vanskelig å forestille seg at dette også kan være en sa?

Er det forresten noen her som har opplevd graviditet utenfor livmor? Med ivf? Hvordan fortonte det seg?

Jeg blir litt sprø av drypp, drypp drypp. Blir godt å komme hjem og teste hcg-en - uansett utfall.

Dryppende hilsner

fra Sarah

Fortsetter under...

Hei Sarah!

Må være utrolig slitsomt å gå sånn i uvisshet og vente! Ferien ble vel ikke akkurat helt som planlagt nei... Høres jo ut sånn som du beskriver det at dette ikke er mensblødning. Er jo mange som kan blø i begynnelsen av svangerskapet uten at de vet hvorfor, og at det går bra allikevel. Jeg fortsetter å krysse alt jeg har og håper virkelig du får positive tilbakemeldinger når du kommer hjem igjenXXX

Har forresten en venninne som ble gravid utenfor livmor. Hun var omtrent 7-8 uker på vei da hun fikk sterke smerter som varte noen timer og litt blødninger ett par dager. Jeg anbefalte henne å dra på UL og der så de at det var "noe" i egglederen. Tok nye hcg prøver som da fortsatt hadde økt, men ikke fordoblet seg.

Ønsker deg masse lykke til og sender deg mange gode tanker:o)

Huff; vet hvordan dette med lave verdier og usikkerhet er. Hos meg snakka de også om utenfor livmor osv. Hadde svake verdier men dobling jeg også men endte i ma og utskraping. Men dette kan gå begge veier. Er jo bare så utrolig slitsomt med denne uvissheten. Krysser fingrene xxx

Hei Sarah!

Dette er jo ulidelig spennende...! Jeg skjønner at det må være utrolig slitsomt for deg å gå rundt i denne uvissheten i så mange dager, og det attpåtil mens man liksom skal nyte en ferietur.. Kan ikke være helt enkelt å fokusere på noe annet enn det som skjer der inne akkurat nå, nei. Men nå kan det vel ikke være lenge til du får tatt en ny hcg-prøve?

Ellers må jeg bare si at med de opplevelsene jeg har hatt i svangerskapet så langt, med først en dryppende blødning lignende den du beskriver (over flere dager nokså tidlig i svangerskapet), og deretter en styrtblødning med påfølgende menslignende blødninger som varte i en måned, så har jeg innsett at det faktisk kan gå bra til tross for blødninger underveis. Jeg tillater meg derfor å være optimist på dine vegne, og tenker også at så lenge du har hatt en så fin stigning, med dobling på ett døgn, så høres det lovende ut! Det er nok mange her inne som kan rapportere om vellykkede graviditeter uten at de har hatt en høy hcg-verdi i begynnelsen.- Stigningen er jo viktigst!

Masse lykke til til deg, Sarah! Ønsker så inderlig å få deg med inn på Gravide slitere. Stor klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...