Gå til innhold

Jenter, hva skal dette bety.....????

Anbefalte innlegg

Jeg testet klart negativt på rd10. Begynte å spotte rd12, men idag rd13, nå kl. 05 om morgenen, får jeg positiv test???!!! OG blør?? Vel, ikke full mens (ennå?), men små mengder ferskt blod på dopapiret.

Har papirer til å ta blodprøve mandag, men vi drar på ferie på søndag. Kan jeg stikke bort og ta blodprøve idag?

Mildåmåne, trodde aldri jeg skulle oppleve dette. Mine forsøk har alltid vært glassklare, og kan jeg stole på noe i verden, er den mensen.

Kan det være kjemisk, kanskje?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141502954-jenter-hva-skal-dette-bety/
Del på andre sider

Fortsetter under...

oi..:) så kjekt med positiv test da:) mange mange somblør helt i begynnelsen...men er jo ikke godt å vite da....kan jo være kjemisk eller bare såre slimhinne om du bruker progestron støtte....?har du vondt da?

ville stukket innom å tatt bp idag jeg....jeg gjorde det igår uten å ha time ihvertfall;)

håper du har hatt hellet med deg denne gangen!! xxxxx

Det er vel noen som blør litt rundt tidspunkt for mens og allikevel er gravide..? Tror ikke det er kjemisk jeg, for da skulle jo teststreken blitt svakere fram mot forventet mensdag... Nei - løp og test deg du!!! Du skal se du har en liten fighter der inne ;)

Krysser fingrene for deg!!!!

Takk for svar. Ja, dette er sykt spennende. Tok en cb til, den var også positiv. Løp på klinikken og tok en blodprøve, den er kun på 48. Vi drar på ferie på søndag, så jeg fikk komme lørdag også å ta ny prøve.

Så lavt tall kan iflg sykepleier tyde på "at egget har streifet innom" og at mensen er på vei. Men det kan også doble seg. Og denne usikkerheten skal jeg kanskje leve med over ei uke på ferie..! Yeah!

Jeg hamstrer cb-er og håper det beste.

Har blødninger ennå, men ikke mens. Er litt "sår" i underlivet, men aner ikke om det er livmor eller skjede. Kan man bli irritert av cyclogesten?

Puh!

Oi oi oi så nervepirrende Sarah70! Jeg krysser alt jeg har for deg nå! Dette må jo gå bra! Har hørt om de med lavere Hcg nivå enn 48 hvor det har gått bra, så skal se dette går rette veien:o)

Har fått beskjed om at Cyclogest har høyere konsentrasjon av progesteron enn crinone, så er vel ikke umulig at det er den som gir irriterte slimhinner ogat det kan være derfor du blør? Vi satser på det:o)

Masse lykke til!

Hei sara 70

Jeg har hatt både høye og lave prøver men mistet selv om jeg hadde 213 en gang. sånn jeg ser din historie er det veldig posetivt at du testa negativt på ruge dag 10. Synes det tyder på at egget ditt har festa seg sent og da er det jo ikke rart at prøven din var på 48 . mange har blødninger, så lenge du ikke blør masse og har smerter lover jo dette bra:) Lykke til

Annonse

Takk for oppmuntrende innlegg, jenter!

Ja, det hadde vært fantastisk hvis dette gikk bra og betydd mye for vår øvrige livsplanlegging. Men jeg småblør ennå, ikke i bindet eller i do, men på papiret. Det føles ikke lenger som mens, men som et sår..??

Jeg opererte vekk muskelknuter og polypp i livmor i høst. I dagene etter oparasjonen var jeg sår, blødde litt, men mest blank væske. Dette ligner.

Hadde mageknip tidligere idag og tenkte igjen at løpet var kjørt, men det var diare...Nervøsiteten slår seg rett på magen! Men jeg skal ikke klage, positiv test er uansett utfall mye bedre enn negativ test!

Godt å ha dere med :-)

Sarah

Jeg ville bare fortelle deg at jeg hadde hcg på 37 på rd 15, og ut kom en gutt 8 mnd senere:-) Jeg både småblødde og hadde større blødninger i begge mine svangerskap, fra uke 5-16. Har to flotte gutter:-)

Du går ikke tilfeldigvis på blodfortynnende? Jeg gjorde det og det var nok noe av årsaken til alle blødingene.

Sier forsiktig gratulerer og håper spiren klorer seg godt fast!

Her har du en link til en side med oversiktelige hcg-målinger. Legg merke til laveste rapporterte hcg-nivåer - dette er svangerskap som har GÅTT BRA! Jeg har kjempetro på egget ditt, Sarah70 :) Det har bare vært litt treigt i avtrekket :)

http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=Single

Jeg har også problemer nedentil etter cyclogesten. Den er mye sterkere enn Crinone - men avgir mer progesteron - kanskje akkurat det vi trenger :) :) :) Jeg skal gå på det ganske lenge...

Krysser alt jeg har for deg og sender MASSE babystøv *********

Hei Sarah 70, nå måtte jeg inn og se hvordan det gikk med deg. Og så har du fått positiv test?! :-) Det er jo fantastisk! Jeg skjønner at det er ulidelig spennende for deg, dette. Men det ser ut som du fikk svar med det samme på gårsdagens hcg-prøven - kan du ikke få svar på den prøven du skal ta i dag like raskt, slik at du slipper dra på ferie uten avklaring? Jeg husker hvordan jeg hadde det da jeg fikk negativt svar på min første blodprøve etter å ha avlagt en knallpositiv hjemmetest, og jeg gikk og ventet på resultatet av blodprøve nr. to. Det var ikke moro, og jeg kan ikke se for meg at jeg skulle klart å nyte noen ferie i de dagene der...

Men nå krysser jeg alt jeg har for deg, og håper på å se deg inne på Gravide slitere!

Klem fra meg

Kjære damer,

tusen takk for heiarop og hcg-info. Jeg tok ny prøve idag, men får ikke svar før mandag ettermiddag, laben er stengt og de sender ikke prøven før mandag morgen. Men tok nok en cb-test i morges - den er positiv.

Jeg blør fremdeles, men er sikker på at dette ikke er mensen. Føles mer som om jeg har et åpent sår et sted som væsker og blør - også mengden blod tilsier sår og ikke mens. Har litt vondt også - som verkende sår. Aner ikke hva det er.

Vi reiser til Skottland imorgen tidlig, og er borte i halvannen uke.

Jeg har googlet litt på graviditet utenfor livmor. Jeg ser at ivf har forhøyet risiko for grav. utenfor livmor. Men vet dere hvor egget havner? Er det mulig at egget , innsatt ved ivf, vandrer opp i eggleder? Leste at 95% av tilfellene er i eggleder, som også er den farligste.

Men uansett kan ingen se hvor egget er nå, så det er bare å holde ut og håpe.

Vi har med oss pc, så jeg stikker innom. Lykke til, alle sprayere, stikkere, rugere og graverte og snart-pån-igjenere! Jeg er heldig som har dere!

Annonse

Ja, da har vi kommet oss avgårde på ferie, vel installert på hotell. Positiv test idag også, 4. dag på rad, men blødningene fortsetter. Tok hcg-prøve lørdag, sykepleier ringer på ettermiddagen idag om resultatet.

Men hvis dette er kjemisk - burde ikke mensen ha kommet ordentlig nå? Dette er 5. dagen med småblødninger.

Sist jeg hadde kjemisk ble testen svakere...

Kanskje du har en rift eller noe?

jeg er supersår av Cyclogesten og hadde litt rosa utflod sist uke da jeg prøvde å sette en Lactasyd...tror slimhinnene er supersåre...mine klør og det er ubehagelig...

Lykke til...dette er jo et mareritt!

Sykepleier fra Aleris ringte idag, prøven fra lørdag viste hcg på 88, altså dobling fra fredag. Meeeen, det er fremdeles lavt, sier hun. Skal tilbake i midten av neste uke når vi har kommet hjem fra ferie. I mellomtiden er det bare å vente og håpe. Blør ennå, har det stilnet litt ikveld, kanskje ønsketenkning? Vet ikke. Men ordentlig mens er det ikke - ennå.

Hun kunne ikke gi noen prognoser heller, noen blør gjennom hele svangerskapet, noen kan styrtblø i starten men egget overlever likevel. Om det er en sa kan det ta uker før mensen kommer på ordentlig, og er det utenfor livmor tar det iallefall 2 uker før man kan vite sikkert.

Ferien blir litt annerledes enn vi hadde forestilt oss, jeg føler meg ganske introvert og er mest opptatt av om det har kommet mer blod og om det er toalett i nærheten .Selskapslek for viderekomne.

Men so far so good, dobling er dobling. Vi holder pusten og håper og kan intet annet gjøre. To be continued!

Sarah

Krysser fingrene for deg Sarah. For en kjip ferie - og en lang periode med uvisshet! Jeg hadde det slik i et uker i et naust på Nordmøre for nesten tre år siden. Men det gikk bra og tenker ofte på frykten og utedoen jeg besøkte fire ganger i timen den ferien med skrekkblandet fryd - nå i etterkant.

Håper nurket klamrer seg fast og at du får bekreftet med HCG nivå neste uke. Lykke, lykke til og hang in there!!

Oj, oj, oj, for en thriller! Jeg krysser alt jeg har for spiren og deg.

Jeg tror heller ikke dette er en kjemisk graviditet, ikke slik det arter seg nå. Dessuten har du hatt en dobling av HCG på en dag, og ikke på to, som er det vanlige.

Som sykepleieren sier, det er lavt, men du har en fin utvikling nå ser det ut til - så her er det (som du godt vet) bare å holde ut, og se det an dag for dag. Ulidelig spennende - men i det minste har du et håp, og positive tester!!

Måtte blødningen stoppe og spiren grave seg langt, langt ned!!

Lykke til, Sarah!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...