Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 "Den dag kjem aldri at eg deg gløymer, for om eg søver, eg om deg drøymer. Om natt og dag er du like nær, og best eg ser deg når mørkt det er. Du leikar kringom meg der eg vankar. Eg høyrer deg når mitt hjarta bankar. Du støtt fylgjer meg på ferdi mi, som skuggen gjeng etter soli si. Når nokon kjem og i klinka rykkjer, det er du som kjem inn til meg, eg tykkjer: Eg sprett frå stolen og vil meg te, men snart eg sig atter ende ned. Når vinden lint uti lauvet ruslar, eg trur det er du som gjeng der og tuslar! Når sumt der borte eg ser seg snu, eg kvekk og trur det må vere du. I kvar som gjeng og som rid og køyrer, det er du eg ser, deg i alt eg høyrer: i song og fløyte-og felelåt, men endå best i min eigen gråt." Aasmund Olavsson Vinje (1866)
Anne-B. Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Den synger for unga nesten hver kveld. Kan til og med to melodier, og hver unge har hver sin favoritt. Trist. Handler om å miste et barn. Litt klump i halsen om dagen har vært lang.
Miss Misantrop Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Nydelig og veldig trist... jeg kan liksom ikke fatte at livet går videre etter å ha mistet et barn, men det gjør det jo for de aller fleste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå