Gå til innhold

Ungdom med traumer/sexovergrep, er de i samme "kategori" som atferdsungdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde de trengte mere omsorg og sånn, mens atferd trengtes mere grenser + omsorg...

Hilsen BLÅST!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn som har atferdsproblemer er det samme som barn som har traumer og overgreps historie?

Er det samme arbeidsoppgave å jobbe på en avdeling med atferd som å jobbe på en avdeling hvor ungdommen har traumer fra barndommen sin?

Fremdeles blåst...

:(

Skrevet

Og jobbe med atferd kreves jo ulikt ifht. atferdsproblematikken. Mange som jobber med atferdsungdommer bruker kanskje konsekvenspedagogikk, men unge med traumer har kanskje ikke det samme behovet for grensesetting\retningslinjer.

Nå har jeg ingen kjennskap til unge utsatt for traumer, men jeg tenker en redusering av krav, samt terapi vil være en nødvendighet.. Men, det avhenger av graden av atferdsproblemer m.m.

På bakgrunn av svært lite opplysninger du gir, vil jeg si at unge med atferdsproblemer ikke vil si det samme som barn utsatt for overgrep\traumer.

Skrevet

Det var slik jeg og tenkte.

Men min mann er uenig. Han mener det er helt likt.

Jobber med atferd nå, går mye i grensesetting og konsekvenser.

Skal begynne i ny jobb, hvor fortiden er en annen enn det jeg er vandt med, er så grønn at jeg skammer meg, skal sette meg inn i det før jeg begynner, men bare lurte sånn i farta her om noen visste.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...