Gå til innhold

Mannen min synes dette var helt ok:

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis ungen min skulle spist det samme som meg hele tiden, ville han nok hatt magevondt:p Det er nå engang slik, at voksne og barn ikke alltid skal spise/drikke det samme, og det får de læare seg, mener jeg. Jeg skjønner at barna synes det er urettferdig at mamma får skolebrød, og ikke de, men hva med å si til dem, at mamma fortjener å få noe spesielt bare til seg, fordi hun er så flink til å være mamma. Akkurat som de kan få forskjellige ting utifra hva de trenger/fortjener. Du gir ikke like mye i ukelønn til alle tre barna hvis det ene ikke har gjort noe, den andre har gjort alt som er forventet og litt mer, og tredje bare har gjort litt..

Hvis man ALLTID skal være rettferdig overnfor barna, så vil de får granatsjokk så fort de kommer opp her i livet. "Mamma, hvorfor får ikke JEG sånn mobil som Jens?!" "Pappa, hvorfor får ikke JEG samme bukse som Lina!?" Vel kjære søte små, dere må være takknemlig for det dere får, og ikke sammenligne dere med alle andre hele tiden.

Jeg komemr fra en søskenflokk på 4, og vi fikk sjelden likt til enhver tid. Noen ganger fikk storesøter noe som ikke jeg fikk, fordi jeg ikke trengte det samme/fortjente det samme, og andre ganger fikk jeg noe som ikke de andre fikk. Og vi var alle innforstått med at mamma/pappa kunne få ting som vi ikke fikk, fordi de var voksne, og vi barn. Mamma kjøpte seg mokkabønner, og det var hennes godter, det fikk ikke vi noe av. Vi hadde våres eget, slik som DINE barn HI, hadde fått lørdagsgodt.

Jeg synes mannen din har rett, og at du kjemper en tapt kamp allerede. verden ER urettferdig, og det beste du kan lære dine barn, er å takle dette på en god måte som gjøre at de ikke blir lei seg hver gang de ikke får likt som alle andre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig bra sagt anonym 11.28.

Jeg vokste opp med 3 søsken rundt meg. Har også opplevd mye av det du beskriver i svaret ditt.

Ofte i helgene da vi var små, så kjøpte mamma og pappa noe som dem koste for seg selv, mens vi barna fikk noe annet. Så lenge alle fikk noe å kose seg med, så var vi fornøyde.

Og jeg gjør det samme med sønnen min nå. I helgene så får han lov til å velge seg en ting som han kan kose seg med. F.eks. popcorn eller chips, så kjøper jeg det jeg har lyst på. Og noen ganger kjøper vi noe sammen og deler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...