Gå til innhold

Mannen min synes dette var helt ok:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi..traff jeg en viss spiker nå, eller hva? Hehe.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lilje,så du kan ikke få en dritt du da uten at alle barna dine får det samme??

Er forskjell på å gi èn unge en ting,og la være å gi de andre..

Skrevet

Hva er problemet? Din mann tenkte han ville glede deg og spandere et skolebrød på deg. Du er uenig og mener at skal en få så skal alle få. Han hadde ikke tenkt på dette, tydeligvis, men så gjorde du ham oppmerksom på det.

Han ville være snill mot sin kone, men får bare pepper tilbake fordi han ikke har tenkt gjennom alle eventualiteter på forhånd?

Jeg synes du overdramatiserer. Jeg mener ikke at du tar feil, men hva annet dramatisk skjedde enn at du og din mann hadde en samtale om antall skolebrød utenfor et bakeri?

Skrevet

HI23:41

hahaha hærregud høres ut som DEN nazidama med stram hårknute i nakken!

Du høres jo helt hysterisk ut HI!! Ro deg ned!

Greit man ikke skal lære barna om urettferdighet osv..Men jo mer du skriver jo mer lurer jeg på hvordan barna dine egentlig har det..

Skrevet

For ikke å snakke om hennes mann, som tydeligvis må veie sine ord med omhu:-)

Skrevet

skal barna lissom ha akuratt det samme som sine foreldre? eller som andre mennesker generelt?

nei, her i gården lærer vi ungene at det er ikke alltid dem, av og til kjøper jeg og sambo noe til hverandre, som ungene får lyst på også, men forklarer dem ganske enkelt at "denne gangen er det meg/han, så er det dem neste gang!"

Skrevet

Ok, så tenkte han seg kanskje ikke så godt om da han tilbød bare deg et skolebrød.

Men så kunne du jo bare takket pent nei, og sagt at "nå har vi så masse smågodt at vi blir nok mer enn mette alle sammen.

Så kan du heller spandere skolebrød på meg en gang vi er alene=)"

Ser ikke helt det dramatiske i situasjonen;)

Skrevet

Er dette et seriøst innlegg??? Høres ut som tenåringer....

Skrevet

Stakkars mann, han prøvde jo å gjøre noe spesielt og snilt for deg. Og så får han en så utakknemlig og dømmende reaksjon fra deg?

Som ei annen sa lenger oppe, så kunne du spart det og tatt det på kvelden etter at ungene hadde lagt seg.

Håper at du lærer deg å sette pris på det mannen din vil gjøre for deg fra nå av, ikke rart at mange i forhold sliter, hvis slike ting er vanlig å piske opp til en stor sak.

Skrevet

Altså, ungene trenger jo ikke å få alt mamma får av pappa?

Jeg ville blitt glad for at mannen min tenkte på meg, og heller latt ungene smake en tugge hver. Er jo ikke noe problem!

Skrevet

Det var et godt svar, 23:57.

Hva gir dere barna hvis dere tar ei flaske rødvin på kvelden da? Lik mengde med rødbrus til ungene dagen etter...?

Skrevet

Alt man skal lage styr av.

Ungene trenger å lære seg at de ikke kan få alt de vil hele tiden, og at noen ganger får andre ting som de ikke får.

Skrevet

Synes det høres passelig teit ut ikke å kunne kjøpe til alle 5, vi snakker ikke om en formue liksom.

Ellers synes jeg det høres ut som du trenger en ny hobby.

Skrevet

så enig så enig med deg HI.

Man spiser ikke skolebrød foran barna sine og ikke la de få.

Var helt riktig gjort av deg.

Skrevet

Enig med HI, synes dette er helt forkastelig. Og skulle ikke funnet på noe sånt mot mine barn. Jeg drikker ikke brus, sagt og spiser Junk foran barna mine, unntatt når de også kan få litt........

Skrevet

Vel, det var gjerne litt lite gjennomtenkt av mannen din ja.

Men jeg synes du overdramatiserer noe veldig, og finner det noe merkelig at du ikke er ferdig med saken nesten en uke etter. Og jeg synes synd på mannen din som bare prøvde å være snill med deg, selv om ble litt feil.

Skrevet

Synes det hørte ut som mannen din prøvde å være romantisk, å mente at du skal ha noe ekstra fordi du er en flott mamma til 3 som han prøvde å sette pris på!

Han ville jo sikkert ikke tvinge deg til å spise det forran ungene.

Tror ikke ungene dine ville lid av at mamma fikk en ekstra oppmerksomhet/go`bit. Hvorfor er det bare på morsdagen mammaer skal kunne sjemmes litt bort, tror du fortjener det oftere.

Nei, hadde jeg vært deg ville jeg sagt unnskyld til mannen din fordi du reagerte slik når han ville være snill med deg, men at mammahjerte ikke klarer å sette andre enn ungene først og at neste gang må han være mer diskre eller ordlegge seg slik at dette blir en gave fra han og barna til deg. Tror nok barna bare ville synes det ville vært stas å kjøpe noe i gave til mamma som hun var så glad i.

Men enig å ikke spise forran ungene uten at de får noe, men kunne spist det enten når de spise goteri eller etter de var lagt,

Skrevet

Jeg synes det var litt lite gjennomtenkt av mannen din. Når dere er på tur alle sammen så synes jeg alle burde fått skolebrød. Hadde aldri klart å kose meg med et skolebrød når alle ungene mine også har lyst på.

Hva dere kjøper dere og spiser når ungene har lagt seg, er borte og slikt er jo en helt annen sak.

På sommeren kjøper jeg is til hundene hvis jeg selv skal ha is også :P

Skrevet

Ja du overreagerte!!! Skulle jo tro at du avleser hele hans livsfilosofi i denne lille handlingen! Koselig av mannen din å ville spandere skolebrød på deg, når han vet du er glad i det, syns jeg. Virker som han bare tenkte på deg først, når dere gikk forbi bakeriet, og "glemte" litt bort at barna også kanskje kunne tenke seg det. At du kan kalle den oppførselen forkastelig, er helt drøyt! Stakkars mannen din, han prøvde faktisk bare å være hyggelig, også får han den reaksjonen fra deg... Tviler på at han hadde som hensikt å gjøre barna misunnelige? Hvorfor kunne ikke heller bare du svare at nei, vi kjøper vel til oss alle, så det ikke blir noen sure miner her! I stedet for å overdramatisere så voldsomt. Hjelpes.. Og jeg trodde jeg ble irritert på mannen for bagateller...

Skrevet

Signerer deg på dette, sebastienne.

Skrevet

Må si at jeg også syns du overreagerer HI. Det hadde vel ikke gjort noe om han hadde kjøpt skolebrødet til deg, som du kunne spare til senere. Så når barna dine sitter og koser seg med smågodt, så kunne du kose deg med brødet.

Skrevet

Det slår meg at dere umulig kan ha store problemer! hehe.. Hvorfor ble det en sak utav dette? Jeg hadde kjøpt en bolle til ungene de kunne dele på to. En bolle koster kanskje 14kr. Det hadde jeg faktisk brukt i stedet for å lage en krangel utav det! :-)

Skrevet

Misforsto innlegget - det var galt av ham å ikke kjøpe til barna? Og du mistet matlysten over at han var så gjerrig? Eller? Jeg er enig i at det alle må få. Urettferdig å se på at foreldrene gumler i seg boller uten å dele ja. Men uansett var det jo en liten bagatell å reagere på...!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...