Gå til innhold

Mannen min synes dette var helt ok:

Anbefalte innlegg

Skrevet

sist lørdag var vi på en bytur og hadde kjøpt smågodt for hundrelappen som vi skulle ha den kvelden (vi er fem). Vi tok noen smakebiter og la så posen vekk.

Så kom vi forbi et bakeri og mannen min spør om han kan få spandere skolebrød. Mmm, tenkte jeg, men inni meg tenkte jeg at det ble litt dyrt med fem skolebrød. Men siden han foreslo så tenkte jeg barna ville bli glade.

Så jeg sa; da tar vi kanskje tre da, og så deler vi? Hæ sa han, jeg tenkte bare å kjøpe til deg, du er jo så glad i det.

Er det virkelig mulig, skulle jeg kjøpe meg et skolebrød og så spise det foran barna mine uten at de skulle få noe??? Helt forkastelig spør du meg!

Men han mente at de hadde jo fått smake på smågodtet (det hadde vi jo alle, da) og det fikk holde!

Det endte med at jeg kjøpte til barna; jeg mistet helt matlysten og mannen min mente at det var jeg som overreagerte!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha! Synes du overreagerte her. Var søtt av mannen din at han ville spandere noe på deg ♥

(du kunne spart det og spist det senere)

Skrevet

Ja, ungene kan like godt lære seg jo før jo heller at man ikke alltid kan få det samme som alle andre...

Skrevet

Du lager mye drama av en ulldott, HI:-)

Skrevet

Jeg synes du overreagerer litt... Personlig mener jeg ungene har godt av å ikke forvente å få alt som andre får. Verden er ikke rettferdig-tankegang, liksom. Du er ikke enig i det, skjønner jeg, men å bruke "forkastelig" om at ungene dine ser sin pappa være snill mot deres mamma og at hun unner seg noe, synes jeg blir litt drøyt.

Skrevet

Mulig du gjør det sånn, men jeg hadde tre par øyne som stirret på meg og lurte på om jeg skulle kjøpe det eller ikke, og vi snakker ikke om babyer her, men så store barn som skjønner hva som foregår.

Jeg for min del gjør ikke noe poeng av å vise barna hvilken urettferdighet som herjer i verden...føler heller for å vise dem gleden av å dele et skolebrød på fire eller fem enn å belære dem med "det er en tøff verden vi lever i"!!!

HI

Skrevet

Enig med deg HI. Man kjøper ikke godsaker uten å dele med barna.

En diamant ring, da snakker vi!!

Skrevet

Enig - da jeg så overskriften trodde jeg det dreide seg om utroskap eller noe sånt, ikke at en far er snill mot mor foran øynene på barna - nå står ikke verden til påske!

Skrevet

HI

Herregud, man kan da være snill på tusen andre måter mot hverandre. Neste gang skal jeg prøve å gi en bolle til en av ungene, og så ikkenoe til de andre, for det er jo slik verden er, er det ikke???

Forkastelig var kanskje et feil ord, men jeg syntes det var dårlig gjort foran dem og bare kjøpe til meg. Da skulle han gjort det litt i skjul heller!!

Skrevet

Helt enig med deg hovedinnlegger, jeg kunne aldri funnet på det selv! Sånt gjør man bare ikke fremfor barna.. Sjønner at du reagerer, det hadde jeg også gjort. Tror nok ikke mannen din går på den smellen flere ganger.

Må si jeg synes du har god økonomisk sans også, du virker ikke som en som strør penger rundt seg. Folk har virkelig noe å lære av deg:-))

Skrevet

Jeg synes du overreagerer, du kunne bare spart skolebrødet. Barna trenger jo ikke å få det samme som foreldrene, det må de lære seg uansett. Synes det var koselig av mannen din å tenke på deg, du som er så glad i skolebrød :) Kanskje det er hormontrollet i deg som reagerte? ;)

Skrevet

Høres ut som det satt fuglunger som aldri får mat i baksetet...

Og jeg som trodde JEG var en dramaqueen!?

Skrevet

Ville aldri heller ha gjort det uten at det var til alle!

Joa, vi dytter stadig i oss ting om kvelden, mens ungene sover. Men de får jo også ting som ikke vi spiser, for eksempel kinderegg, eller lignende. Men foran øynene deres ville jeg ha delt!

Ja, verden er råtten og ikke rettferdig, men i vår familie er vi rettferdige og deler med hverandre!

Skrevet

Det er ikke akkurat verdens undergang, han gjorde det jo i beste mening? Så får dere snakke dere frem til hvordan dere vil ha det på dette området. Mannen din høres jo ut som en omsorgsfull mann, synes jeg.

Nå synes jeg det er forskjell på at mor kjøper seg noe, og kjøpe noe til to av barna og ikke nr tre. Barn forstår at de ikke kan få alt de voksne får. Men du virker da også som en omsorgsfull mor som er rettferdig, og det vil barna også lære mye av.

En handling som ble gjort i beste mening blir sett på som bare negativ, ikke var det en stor sak heller. Dere kommer dere sikkert gjennom det bare dere står samlet som familie i denne tunge tiden...

Skrevet

Nei, det hadde blitt helt feil overfor mine barn :)

Alle, ... eller ingen :))))

Skrevet

Så mannen di kan ikke kjøpe en genser til deg uten å kjøpe en til seg selv og en til hver av ungene i tillegg?..

Jeg hadde nok ikke laget noe styr av det, bare sagt at "Du er nå søt, vennen, men jeg tror jeg står over". Men så er ikke jeg så veldig glad i skolebrød.. Og seriøst, hva koster et skolebrød siden dere ikke har råd til fem??

Skrevet

HI

Ja, ungene mine dytter ikke i seg kaker og snop hele uka gjennom, prøver å kjøre en sunn livsstil for dem, selv om vi har dessert innimellom og alltid noe ekstra godt i helgen.

Men det er helt klart at det ikke bare er jeg som er glad i skolebrød, og jeg hadde fått helt vondt inni meg om jeg skulle sittet og gumlet i meg det foran barna. Klart jeg kunne spart det til senere, men da ville det blitt oppi middagen og etter middag hadde jeg ikke orket.

Nei, mine barn hadde blitt veldig glade (og ble det også) for en skolebrødsmak og jeg er ikke helt sikker på at jeg hadde lært dem det rette ved å lære dem at verden er bygget opp på urettferdighet (selv om den er det...verden er jo ganske vond og ond, men jeg bør vel ikke selv gå foran som eksempel på det?)....

Skrevet

Men det du kanskje ikke tenker på i farten er at mannen din fort mister lysten til å gjøre noe hyggelig for deg når du reagerer sånn.

Å få andre til å føle seg dumme og tankeløse er ikke noe sjakktrekk uansett, og i hvert fall ikke når tanken var så god som i mannen din sitt tilfelle her. Fikk litt vondt av han, jeg...

En diplomatisk måte å løse det på ville være å takke gledesstålende ja, for så å spare det til kaffen (og da dele det med din utkårede mens barna goflet godter)

Jeg er 100% sikker på at du kan ramse opp utallige ganger da barna deres har fått noe uten at dere voksne har fått. Ingen har vondt av å skjønne at det kan virke andre veier også.

Skrevet

Jeg tror ikke du fremstår som et eksempel på ondskap ved å spise et skolebrød.... Er dette er tulleinnlegg?

Skrevet

Hehe, blir liksom ikke det samme det da Anonym. Vet ikke hvordan dine barn er, men mine ELSKER godteri og skolebrød, så de hadde blitt forstøkt om jeg gikk inn å kjøpte EN til meg selv :)

Men selvfølgelig, koser meg litt... når de ikke ser på :) Litt mere enn jeg burde og til og med... :(

;o)

Skrevet

HI

Nå vet jo ikke du noe om vår økonomi!!!! - men jeg hadde nok økonomisk klart å betale for fem skolebrød, men jeg syntes det var mye med smågodt for hundre og i tillegg fem skolebrød. Gidder ikke å bruke så mye penger på mat jeg, ofte baker jeg hjemme og legger i frysen. Føler at pengene forsvinner fort på ditt og datt hvis man ikke tenker etter, vi har en grei økonomi, men man vet aldri hva morgendagen bringer og da velger jeg heller å spare enn å sløse.

Og et skolebrød er ganske mettende for barn, ikke noe vitsi å stappe magen full noen timer før middag!

Det tenkte jeg!!

Skrevet

Det jeg syntes er rart er at dette skjedde sist lørdag og du har fortsatt ikke kommet over det!

Skrevet

23:44 : Det var nok en ekstremt traumatisk opplevelse for HI og det spørs om hun noensinne vil komme over det og kunne leve et normalt liv igjen etter denne grusomme opplevelsen hun har hatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...