Gå til innhold

Får man mer i barnetrygd når man har 4 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde man fikk 970 kr x antall barn man har jeg... dvs 3 barn 2910 kr, 4 barn 3880 kr? Stemmer ikke det?

Skrevet

Man får 970,- pr barn ja.

en ekstra om man er alene med barna

Skrevet

Var det jeg trodde, men svigerinna mi påstår hun får mer enn 4000 kr i barnetrygd. 4000 og noen hundrelapper... også kontantstøtte utenfor. Er det noe småbarnstillegg hun får kanskje?

Skrevet

Om hun er alene så mottar hun nok "utvidet barnetrygd til enslig forsørger" og da vil den totale summen overstige 4000,-

Og om hun får kontantstøtte i tillegg så har hun enda mer utbet.

Skrevet

Hvis hun får mer enn 970 for 4, får hun nok småbarnstillegg for en av de. Husker ikke hva det er, men er ikke det fra barna er 1 år til de er 3 år, tro? Mine er over og under dette, så jeg vet egentlig ikke.

Skrevet

Hun er gift:) Alle barn med samme far.

Skrevet

Da er det "småbarnstillegget" som utgjør resten av summen

Skrevet

Minsta er nettopp fylt året:) trodde bare småbarnstillegget kom sammen med kontantstøtta jeg. For kan ikke minnes at vi fikk noe ekstra på barnetrygda når vi fikk kontantstøtte.

Men ingen big deal, har jo ingen betydning for meg:)

Skrevet

Får man småbarnstillegg når man er gift?

Skrevet

Aner ikke jeg:) Jeg er også gift, og tror ikke vi fikk noe ekstra utover kontantstøtten for 2 år siden.

Skrevet

Barnetrygdsatsen for første og andre barn er på 11.112 kroner i året per januar 1999. Satsen for tredje og hvert av de påfølgende barn er på 13.092 kroner i året per januar 1999.

Er barnet mellom ett og tre år, har du også krav på et småbarnstillegg. Satsen er 7.884 kroner i året per januar 1999.

Bor du i Finnmark eller i Nord-Troms, får du et tillegg til barnetrygden. Tillegget er på 3.792 kroner i året per januar 1999

Skrevet

Jeg var sikker på at småbarnstillegget forsvant da kontantstøtta kom?

Men Troms og Finnmark har et tillegg, kanskje hun br der? :)

Du får 970 kr per barn til og med det femte barnet, det sjette får du ikke noe ekstra for.

Skrevet

Småbarnstillegget fins fortsatt, men kun for enslige, og kommer med barnetrygda

Skrevet

Men det rare er vel at hun fikk kontantstøtten fra denne måneden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...