MammanTilEmma❤ Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 snuppa på strax 6 mnd har bestandi vært avhengi av puppen, så mye at hun ikke fikk sove uten den. de første mnd så lå jeg i senga å ammet henne til hun sov.. å dette måtte jeg gjenta vær kveld i flere timer, det var veldig slitsomt å ligge 2-3 timer i senga vær kveld for å få henne til å sove.. så bestemte meg for å legge henne i egen seng etter amming i senga( hun hadde da samsovet med meg i så si 3 mnd) det gikk ganske greit, men hun våknet å jeg måtte ta henne opp å bysse henne i søvn 1-2 ganger før hun sovnet før kvelden.. hadde vært mye strev med dette i flere mnd så bestemte meg for å prøve "hysje" metoden på henne for å venne henne av alt med pupp å byssing vær kveld.. da bestemte jeg meg for å begynne på mandag ( det var da torsdag), dagene gikk å på mandag morgen så prøvde jeg å legge henne i senga når hun var trøtt å bare koste henne på kinnet å sang til henne å gikk ut.. hun begynte å grine, da tok jeg henne opp å koste litt, puttet henne nedi igjen å gjentok.. jeg gikk ut av rommet å hun skreik til litt, men så vart det stille.. da hadde hun sovnet, helt av seg selv uten noe metode i heletatt, å det tok ikke 10min engang:D å nå gjør jeg dette vær gang hun skal sove, hun nekter jo av å til, men det er vel vanlig:) så glad jeg slapp av bruke flere timer å dager på noe som helst metode ) når hun først sovner på kvelden så våkner hun ikke eller.. etter 8-9 timer for å få mat bare å så sovner igjen! synes alt ble mye lettere nå for å si det sånn:-) har strevd mange en kveld for å få henne til å sove i sengen sin, men har nektet helt.. hun var vel ikke klar før nå regner jeg med:)
Gjest eelis+kian Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 SÅ BRA! :-D Min gutt var en skikkelig puppegutt, han også, men en dag fikk jeg nok. Jeg brukte hysjemetoden, og det funker som bare fy! Så jeg regner med alle må finne det som funker for akkurat sitt barn, så ordner det seg. Heldig du som slapp å hysje til du ble svimmel, sånn som jeg gjorde den første kvelden ;-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Så utrolig deilig. Har hatt det litt på samme måte her, bare at hun var avhengig av å bli rugget i søvn i vogna. Den første tiden sovnet hun fort, men på slutten tok det lang tid før hun sovnet i vogna, og vi måtte ha mer og mer fart. Hun hoppet jo nærmest i vogna. Så da tenkte jeg at NÅ, nå må du lære deg å sove i senga. Og det ble enklere enn jeg trodde. De første par-tre kveldene måtte hun bysses litt ved sengekanten og tilslutt sovnet hun av seg selv i senga. Jeg måtte ligge ved siden av,men det gjorde ikke så mye. Tok ikke lange tia. Nå har hun sovet i egen seng i snart 1 måned. Noen kvelder er hun vanskeligere enn andre, men som mannen sa: hun er ingen robot heller, så kan ikke forvente at alt skal gå etter klokka, men likevel, vi slipper å stå og rugge og rugge med vogna. Istedet kan jeg ligge ved senga ved siden av og lese eller løse sudoku el.l. Hun er straks 5 mnd nå. Jeg har aldri orket å stresse med rutiner, og gjort det som har funket best for oss. Når vogna ikke funket like bra lenger, ble det naturlig å prøve noe annet. Og det ble ingen kamp. Hadde jeg skulle bestemt for at hun MÅTTE lære å sove i egen seng fra starten av (noe vi prøvde på), så hadde vi muligens kjempet en lang kamp
MammanTilEmma❤ Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2010 vi å prøvde senga når hun var nyfødt, men da var vi oppe hele natten for hun ville ikke sove der, mend et ble det slutt på når vi begynnte å samsove.. men synes ikke det var så behagelig egentllig:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå