Gå til innhold

Hvor mange pumper dere ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gullet mitt er snart 3 mnd, og jeg har pumpet ut 50 ml pr pupp, pr 3.time jevnlig over en god stund nå. Hun legger på seg, så det ser ut til at hun får nok. Men hvor mye melk har dere sånn cirka?

Jeg pumper ca hver 3.time 5 ganger i døgnet - og ammer en del i tillegg (jeg vet jo ikke hvor mye som kommer ut da...). Men la oss si at jeg produserer ca 600-700ml pr døgn. Er det gjennomsnittlig, tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er vel forskjellig, men når jeg begynner å få spreng, etter 4 timer ca så får jeg ut over 200ml om jeg vil, men så har jeg mye melk også da. men så lenge babyen legger på seg så er det vel ingen ting å bekymmre seg for vartfall:-)

Skrevet

En tommelfingerregel er at babyen trenger ca 15% av sin egen vekt i døgnet (fullamming). De fleste får ut mer ved amming enn enn ved pumping.

Skrevet

pumper 5 ganger om dagen ca hver 3 time. får ut ca 850 ml tilsammen. lillegutt på 3 mnd får så mye mat han vil ha men d blir ca 50 til 100 ml mindre en de 15 % i tomellfingerregelen, men han går nå godt opp i vekt lell heldivis.....han tar ikke bryst så e pumpe ut all melka han drikk daglig.

Skrevet

Oki, ja.. Jeg var litt bekymra for at jeg hadde for lite melk, men har klart å øke produksjonen litt igjen. Jeg ammer om nettene og kanskje 1 gang til dagen, men da har jeg jo ikke kontroll på hvor mye hun får i seg. Ellers pumper jeg ut ca 600-700ml daglig..Jeg gir henne i tillegg hipp mme om kvelden i tillegg, for da sover hun bedre :-)

Skal gå og veie henne idag da, og se om hun har lagt på seg godt. Hun hadde nemlig bare lagt å seg 200gr på to uker sist mandag, og selv om de syntes det var ok der, så hørtes det lite ut i forhold til hva hun har pleid å legge på seg tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...