Gå til innhold

Innspill ønskes! Hva må til for å få småbarnsforeldre til å forstå?

Anbefalte innlegg

NB, dette er ingen krangletråd, denne tråden skal brukes til noe nyttig

Hva var det som fikk dere til å velge bakovervendt barnesete til deres barn? Hva slags informasjon må frem i en eventuell kampanje(tenk at videosnutter ikke er en mulighet) for å få opp øynene til norske småbarnsforeldre? Innspill ønskes, følg linken, les resten av innlegget(om du ikke gidder så legg bare igjen en kommenater) og fortell hva du mener er viktig å få frem.

Dytt gjerne på tråden

http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2010/02/bakovervendte-barneseter-redder-liv.html

Fortsetter under...

>Hva var det som fikk dere til å velge bakovervendt

>barnesete til deres barn?

At det er det som anbefales som sikrest, og at jeg naturlig nok ønsker at mine barn skal ha størst mulig sjanse til å overleve en eventuell bilulykke..

Det var ikke spesielt populært hos småbarn å sitte "feil vei", men jeg syns det blir helt feil å la barna få bestemme hvilken vei de vil sitte, når det ved ulykker gir større sjanse for skader og i ytterste konsekvens død.

• 3 uker senere...

Sitter bakovervendt fordi det er sikkerhetsmessig best vel. Mine to på 18 mnd og 4 liker det da de har to eldre søsken og det er mer sosialt i en 7 seter å sitte bakovervendt ;-) Da ser alle 4 på hverandre.

• 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg lurer på ang. dette.

Passasjersetet foran i vår bil er allerede helt framme, og det er veldig ubehagelig å sitte der. Vi er bare på bilsete nr. 2, vi har kjøpt rent bakovervendt og ønsker å bruke dette lengst mulig. Men hvordan blir det plass til barnets ben etterhvert? Hva slags biler har dere som har plass til bakovervendt sete fram til 4 år?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...