flower power Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Pumpet meg igår, og greit og vite "lagringstida" på morsmelk både i kjøleskap og fryser...
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 sjekk på www.ammehjelpen.no
morromor Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Jeg fryser melka om jeg ikke skal bruke den innen 10 timer. føler det er tryggest... det er jo ikke så ofte jeg fryser og jeg tenker at det er bedre med optint frostmelk en småuggen kjøleskapmelk, har supernoia for gammel melk...
mammas skatter <3 Skrevet 28. februar 2010 #4 Skrevet 28. februar 2010 dette er tatt fra spedbarnsboken e fikk på barsel. -ved rom temp19 til 22 grader: intill 8 timer -i kjøleskap 0-4 grader intill 5 døgn -intern kjøleboks i kjøleskap intill 2 uker -i fryseboks med egen dør på kjøleskap intill 4 mnd. -i dypryser minus 19 grader intill 6 mnd. brystmelk skal ikke varmes i mikro. det svekker den antibakterielle egenskapen å kan fort gjøre melka full av bakterier. men som fersk eller frossen e den som en vanlig melk.
Gjest Kira06 Skrevet 28. februar 2010 #5 Skrevet 28. februar 2010 Jeg fikk beskjed på barselavd. at melken bør brukes innen 48 timer, og at den må settes i kjøleskapet så fort den er pumpet. Den må ikke settes i døren på kjøleskapet. Når det gjelder fryst melk, så fikk jeg vite at den bør brukes innen 3 mnd når det er vanlig fryser. I dypfryser kan den holde inntil 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå