abella Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Hva er det med søvnen til de små som gjør at de har en tendens til å våkne etter 30 min, selv om de ikke nødvendigvis er uthvilte? Knerten kan være kjempetrøtt, men allikevel våkne etter 30 min. Skal ikke mer enn litt rugging i vogna så er han i drømmeland igjen, men er jo rart når han egentlig ikke er utsovet... Virker som et fast intervall. Noen som vet?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Etter ca 30 min bytter de søvnfase, fra tung til lett søvn, og i denne overgangen vil en del babyer kunne våkne litt opp, selv om de egentlig er kjempetrøtte. Vi opplever fortsatt dette av og til, og jenta vår er snart 17 mnd! Som regel er det nok å rugge litt på vogna eller stryke henne på ryggen, men likevel irriterende ja..
m-mamma Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Husker dette fra eldstemann, og opplever det samme med minste. Enten etter en halvtime eller 3 kvarter. Litt styr når storebror er hjemme og ikke akkurat lister seg rundt.
Drømmer om nummer 3 <3 Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Min har også vært sånn helt siden han var en måned. Er seks måneder nå. Våkner etter en halvtime og jeg får han ikke til å sove igjen uten at jeg er ute og går tur med han i vogna. Ganske frustrerende, men håper det går seg til!!!
Rødhette <309+<312 Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Det er veldig vanlig at de små våkner etter 30-45 min, da går de fra lett til dyp søvn og ikke alle barn klarer dette av seg selv. min sov bare korte intervaller på 30-45 min på dagtid fra han var 3mnd til han var 6mnd. Jeg bysset og bysset i vognen, noen ganger sovnet han igjen, noen ganger ikke. Jeg gikk ofte tur med han når han skulle sove, da sov han lengre. Da han ble 6mnd begynte han å sove lengre, kunne sove 2-3 timer, men han ble så vandt til å bli bysset i søvn på dagtid, at vi bare måtte venne han til å sove i sengen når han var 6mnd, han assosierte vognen med byssing. Så hadde den kampen med han, han skulle bli bysset, men når vi fikk han til å sovne i sengen på dagtid, avvente vi han med byssingen, deilig! nå er han kjempe enkel å legge, ligger han inn i sengen, og han sover med en gang
septbaby09 Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 to tette søte små. Dette var problemet her også, og orket ikke gå mer enn 1 tur om dagen, Så løsningen er å legge han i bagen fullt påkledd med lue og alt, opp med vinduet å rugge bagen litt, så kan han sove opptil 2 timer pr lur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå