Gå til innhold

Bilstol til Subaru Forester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har pr i dag en Acta graco duologic bilstol i vår forester. Syns selve bilstolen er stor og tung og bære på, samtidig som den og basen tar såpass mye plass at passasjeren i forsetet må sitte som en prest og med minimalt med beinplass.

Poden er bare 2 måneder og vi tror derfor ikke at vi har behov for en så stor bilstol ennå. Vurderer derfor å kjøpe en mindre stol som vi kan bruke en stund fremover, og heller evt bytte tilbake til duologic når han vokser ut av den andre stolen.

Må vel på en babybutikk for å se på bilstoler før vi bestemmer oss, men lurte på om noen her inne har noen erfaring med bilstoler i subaru forester - hva passer og hva passer ikke? Fint om noen også har erfaringer med de forskjellige bilstolene - hva anbefaler dere? Poden er som sagt 2 måneder, bilen har isofix, vi vil ha stol med base og det er ikke så alt for god plass.

Håper på noen synspunkter! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen i dag heller?

Skrevet

jeg har bakovevendt sete til guttungen på 1,5 år, han har god plass, husker ikke hva det setet heter.....

Skrevet

maxi cosi...den brukte vi i pappa sin bil som er en forester. Pappa er lang i bena og han kunne ha sete langt bak etter det jeg husker...vi hadde base men ikke iso-fiks men den andre.

Skrevet

Prøvd Duologic'en festet i midten av baksetet? Veldig mange som bruker den der. :o)

Ellers så kan jeg varmt anbefale Britax Babysafe babystol med base (finnes både som isofix og som beltebase). Knallsikker stol med lang rygg (kan brukes lengst av alle babystolene) og veldig lett å feste barnet i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...