Gå til innhold

ja, jeg blir provosert over alle disse "unnskyldningene" foreldre kommer med for å ha barna i barnehagen når de selv har fri.

Anbefalte innlegg

Skrevet

får nok masse pes nå, men mener ALLE at det er helt greit at barna er i barnehagen stort sett hver dag selv om en av foreldrene er hjemme? jeg vet flere mødre som har barna i barnehagen selv om de er hjemme med søsken i permisjon el. jeg skjønner godt at barna er i barnehagen noen dager for å ha noen å leke med, og det er mulig jeg er litt gammeldags, men jeg synes vi "sender bort" barna våre altfor ofte. dette med at man skal ha "tid til seg selv" skjønner jeg veldig godt, men har man valgt å få barn så mener jeg man har valgt å være sammen med de også. myyye oftere enn det mange er.... dette var dagens utblåsning... jeg snakker IKKE om de som MÅ ha barna i barnehagen av økonomiske eller psykiske årsaker av noen art!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fei for egen dør. Vær glad for at du tar dine valg, så kan andre få ta sine.

Skrevet

Hva i all verden har du å gjøre med om folk har ungene i barnehagen på en fridag eller ikke? Frekke kjerring!

Og nei, det er ikke meg selv jeg snakker om, for jeg har ikke barnehagebarn, MEN du har ingen rett til å synes noe som helst om andre. ÆSJ så kvalm du er!

Skrevet

bla bla bla...det er IKKE mange friske foreldre som er hjemme hver dag og sender barna i barnehagen fra 7 - 17. Hvorfor gidder du å poste enda et innlegg om dette egentlig.

Skrevet

Enig med deg, 20.26. Tipper dette er ei sklie som lever livet sitt gjennom å følge med på naboen i vinduet.

Skrevet

tror du ikke mange av ungene har det gøyere i bhg enn hjemme med mamma og baby der største mann får beskjed om å vente, og være stille og være snill osv i hensyn til babyen?

Skrevet

Jeg har barnet mitt i en barnehage der det er masse positive opplevelser og undervisning. Kunne ikke drømme om å holde henne hjemme sammen meg og babyen. Har ikke det fnugg dårlig samvittighet og har henne der lange dager. Jeg trenger ikke å unnskylde meg heller, da jeg heller måtte lett lenge etter måter å forsvare å holde henne hjemme på.

Skrevet

Det er ikke like kjekt for barn som r vandt med og være i bhg og plutselig være hjemme nesten eller så og si hver dag..

Når jeg begynner på skolen igjen til høsten kommer jeg nok til og ha jenta mi i bhg noen dager fordi om jeg har ferie, men jeg kommer også til og ha henne hjemme.

Er bra for meg også og få slappet av en dag eller 2 i en ferie uten jenta mi hjemme. men om hun velger når hun blir litt eldre og være hjemme når jeg har fri fra skole/jobb så får hun jo det.

Regner me de fleste unger elsker og være i bhg og velger bhg framfor og være hjemme noen ganger og hvorfor skal dem da ikke få være i bhg?

Jeg forstår ikke de som går hjemme og ikke gjør noe, men likevel sender ungene i barnehagen hver dag. Kjenner ei som gjør dette, og hun henter han sjeldent i barnehagen da hun får andre som familie eller ei som pleier og sitte barnevakt til og hente ungen så hun har fri til han omtrent skal gå og legge seg...

Skrevet

Da snakker du kanskje om meg?

Jeg har min eldste på 2 år i barnehagen 4 dager i uka. Da er han der fra ca 9-15. Jeg er hjemme i permisjon med en gutt på 9 måneder. Det hender at jeg har eldstemann hjemme fra barnehagen, for å ha "kosedag", men det er sjelden. Jeg er sliten av å bli vekket 2 ganger om natta av yngstemann + at han våkner kl 5.30 om morgenen. Da er det klin umulig å få han til å sove igjen. Med begge gutta hjemme blir jeg faktisk veldig sliten og suuuuur. Det er ikke bare bare å passe på en på 9 måneder som krabber fortere enn jeg løper, samtidig som eldstemann er overalt og drar ut hver eneste ting i hvert eneste skap. Eldstemann fikk ha meg alene da jeg var i permisjon med han, hvorfor skal ikke yngstemann få det? Jeg vet at eldstemann trives i barnehagen, hadde jeg vært i tvil hadde jeg selvsagt ikke hatt han i barnehage så mye.

Jeg er ikke provosert av innlegget ditt, men synes litt synd på deg siden du overhodet ikke klarer å sette deg inn i andres livssituasjon.

Skrevet

Jeg reagerer når foreldre lar barna gå fulle dager hver dag året igjennom når de selv har fri. MEN noen ganger har en ting å gkjøre som gjøres best uten barna, stort behov for å sove ut osv. Noen ganger er greit, hver gang er ikke.

Jeg skal definitivt ha barnet mitt i barnehage når jeg er i permisjon selv. Det barnet jeg har var en stor utfordring, og å ha en treåring med behov for stimulering hjemme med oss hadde vært vannskjøtsel.

Skrevet

ettersom dette er et forum man kan lufte stort sett alt i, så tenkte jeg å høre om flere deler min mening. skjønte at jeg kom til å bli halshugd, men den får jeg vel bare ta. har ikke noe med det egentlig.... jeg har da vel all rett til å mene noe om andre. det gjør da helt sikkert du å! MEN sier da ikke noe til de dette gjelder, for jeg har ingenting med å legge meg opp i hva de gjør, men å mene noe om det, DET gjør jeg!

Skrevet

Herregud hvorfor skal en på 3 år kjede seg hjemme sammen med meg og baby når h*n kan være sammen med kompisene sine?? Det er forskjell på barn og aktivitetsnivå HI. Prøv å åpne sinnet ditt bittelitt og tenk at barn har forskjellige behov.

Skrevet

Så det er greit for deg å ha barnet i bhg men ikke for andre?!

Skrevet

Pleier ikke å svare på disse diskusjonene egentlig, men her kommer det...

Da eldste begynnte i 1.klasse gikk jeg hjemme i perm med lilleknott. Mellomste gikk i barnehagen. Jeg pleide da å følge eldste til skolen med mellomste med og lilleknott i vognen. Etter vi hadde gjort det kjørte jeg mellomste i barnehagen. Da var kl.9-halv 10.

Hun fikk da være der å leke og kose seg med vennene mens jeg fikk litt kvalitetstid med minste før jeg hentet eldste på skolen.

Da hun kom hjem hjalp jeg henne med lekser, laget klar middag og hentet mellomste ca kl15.

Jeg vet at mellomste storkoste seg i barnehagen med gode venner og fikk utfolde seg der istedenfor å være hjemme med lillebor og meg.

Nå er minste 21 mnd, mellomste er 6 og går siste året i barnehegen og eldste på 7 år går i 2.klasse.

Jeg jobber 50% (annenhver dag) og både lilleknott og mellomste er i barnehagen hver dag til vanlig. Det skjer at jeg tar de ut for å treffe andre venner med barn på samme alder feks, men som regel er de der hver dag.

De fleste dagene blir de levert i 9-tiden og hentet i 3-tiden. Begge storkoser seg med vennene sine!

Mens de er i barnehagen pleier jeg å gjøre rent, brette klær osv slik at jeg har mulighet til å bare være mamma for barna når de kommer hjem.

Eldste får også leksehjelp og litt alenetid med meg uten at søskene forstyrrer før de blir hentet i barnehagen. Noe hun setter stor pris på!

Mannen min jobber form og etterm annenhver uke så den ene uken ser han bare de minste om morgenen.

Jeg er da alene med alle 3 den uken og jeg har faktisk god amvittighet for å la de kose seg i barnehagen mens jeg gjør "kjedelige" ting slik at vi kan kose oss sammen etter en fin lekedag!

Ingen i barnehagen til barna mine har noengang stusset over at de er der selv om jeg ikke er på jobb. Jeg har nå hatt barn i samme barnehage i 6 år i strekk så jeg kjenner de godt;)

Syns du HI at dette gjør meg til en dårlig/ slapp/ tilataksløs mor?

Jeg har veldig god samvittighet for å la de være i barnehagen hvertfall!

Skrevet

Visste ikke at man måtte ha en unnskyldning for å sende barna i barnehage. Folk ordner seg vel sånn som de synes det fungerer best.

Skrevet

ja da snakker du om "sånne som meg" da! 3 åringen min er i barnehagen hver dag fra halv 8-8 til rundt 15 og jeg "bare" går hjemme med lillebror på 2 mnd.

grunnen til dette er at pga sprengkulda som har vært(og pga det er vinter generelt!) så er det jo mye bedre for en aktiv gutt å få utfolde seg i barnehagen,både ute og inne ograse av seg energien sin enn å være hjemme med en småstressa mor som har slitt litt med amminga,som må legge opp dagen etter den lille (og ikke 3åringen) og som ikke kan gå ut og baske i snøen fordi babyen er for liten til å være ute (kan ikke bare ta han opp om han begynner å gråte,vil ha mat etc etc etc)

så ja,min gutt er i barnehagen hver dag og han ELSKER det! barnehagen hans er fantastisk bra og de finner på masse gøy sammen og han lærer noe nytt hele tiden.

når våren kommer og det blir lettere å være ute med lillebroe kommer storebroe til å være litt mere hjemme men until then:barnehagen er den beste plassen for han nå.

og grunnen min er IKKE å få egentid,hvordan kan jeg det med en baby?

Skrevet

Jeg er hjemme i permisjon og må si at jeg ikke har et fnugg av dårlig samvittighet for å ha eldstemann i barnehagen. Det jeg derimot tror jeg villle fått dårlig samvittighet av var å ta han ut av barnehagen og miljøet der i ett år for så å sende han tilbake igjen for å starte på nytt.

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Nå har ikke jeg barn i barnehage, men eldste på 2,5 år går i barnepark.

Jeg er i permisjon, men "sender henne vekk" 4 timer om dagen allikevel.

Hun elsker å være i parken, og hvis jeg holder henne hjemme pga dårlig vær osv er hun dritsur på meg hele dagen, og skal bare til vennene sine i parken.

Det er ikke noe gøy for henne å være hjemme med oss hele dagen. Og det er ufattelig slitsomt for meg. Jeg klarer ikke å ha nyvasket hjem og middag på bordet med en baby og en galen 2,5-åring som løper rundt her. Da må jeg passe på dem konstant, for de sloss og styrer hele tiden...

Jeg syns det er godt å få ha kvelden til å slappe av, og alternativet ville jo vært å gjøre husarbeid når ungene hadde lagt seg.

Selvfølgelig, man skal ofre seg når man har barn, men jeg er faktisk nødt til å slappe av på et eller annet tidspunkt av dagen. Jeg kan ikke ha et evig kjør fra 6 om morgenen og til jeg legger meg.

Skrevet

Jeg hadde toåringen hjemme 50% da jeg var i mammaperm med yngste. De dagene hun var hjemme må hun ha kjedet seg noe avsindig. Babyen sov stort sett hele dagen. Når hun skulle sove hadde jeg to valg, å la henne sove hjemme i senga si, eller i vogna, det var bare det at for at hun skulle sove i vogna, eller i det heleatt ville ligge i vonga, så måtte jeg trille i stort tempo, nesten springe. Det funker ikke med en toåring på slep. Hun måtte med andre ord sove inne. Når hun ikke sov så diet hun. Stakkars toåringen. Vi kom jo oss ikke ut i det heletatt når hun var hjemme. Utrolig kjipt å sitte å se ut av vinduet i en klam leilighet, og ville ut og leke. Begrenset hvor mye moro man kan finne på inne dag ut og dag inn. Unger trenger å komme seg ut og leke. Helst hver dag.

Skrevet

Ha ha for et innlegg, hadde ikke giddet å komme med en unnskyldning en gang- da det faktisk ikke er noe å unnskylde seg for!

Skrevet

Jeg er hjemme med minstemann og har eldstemann i barnehagen fra 08.30 til 15.30 hver dag. Når babyen sover legger jeg meg søren i meg litt på sofaen og slapper av og KOSER MEG MED Å GJØRE NOE FOR MEG SELV OGSÅ:D!!!! Uten et eneste fnugg av drålig samvittighet:) !!! Jævla jantelovforum.....

Skrevet

blir saa innmari provosert av dere!! hva skal dere sette barn til verden for om dere ikke orker vaere sammen med?

er helt latterlig

Skrevet

Det finnes en mellomting mellom "å ikke orke å være sammen med" og å skulle være med dem 24 timer i døgnet.

Vi er bare mennesker, og av og til må mødrene få lov til å være seg selv også.

Ingen som hadde reagert om en pappa hadde gjort det samme, for pappa må jo få slappe av.

Skrevet

Jeg er faktisk enig med deg hi. Hvis det er for mye jobb og ha to barn hva i helvete skal du med dem da?

Å dere som svarer må jo ha litt dårlig samvittighet ettersom dere faktisk gidd å forsvare dere...

Skrevet

Jeg er hjemme i permisjon med ei på 5 mnd. 4 åringen er i bhg 4 dager i uka. Mellom 5-8t de dagene. Det kommer jeg ikke til å forandre på så lenge jeg er i permisjonen. Så lenge det ikke er noen andre barn i gata(for alle er i bhg), klarer ikke jeg å tilfredstille hennes behov med en baby på armen.

Og så lenge jeg har en sunn og glad jente så ser ikke jeg at jeg gjør noe feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...