Gå til innhold

Hva tjener en legesekretær sånn ca?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hvorfor gikk dere ikke opp i lønn da? Har jo uansett rett på tarifflønn og den gikk jo opp i -09.

Jeg har 335 000 i året på 100% stilling, men jobber 80%. Har ikke tenkt på hva det utgjør i timen, står ikke på lønnslippen.

Hva en helsesekretær tjener går jo på ansiennitet og om du jobber privat eller offentlig. Har du i tillegg etterutdanning skal du i utgangspunktet ha 10 000 mer i året enn en som ikke har det, iallefall er det sånn hos oss og alle andre steder jeg kjenner til.

Her er en oversikt over minstelønnssatsene

http://www.nhsf.no/content.aspx?page=10404

Annonse

Kan vel diskuteres om det er en heelt annen stilling da:) Jeg er med. sekretær og jobber med akkurat det samme som min kollega som er helsesekretær.

Mente jo også da lege/helsesekretær, men regna med at de fleste tok den da:)

Hei Anonym 10.00.

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men jeg bor i Oslo og jeg har akkurat det motsatte inntrykket ift hva du sier. Jeg har aldri selv jobbet kommunalt, men har flere bekjente som har gjort eller gjør det, mens jeg selv jobber på sykehus, altså statlig. På grunnlag av det kan jeg si at det er akkurat motsatt av det du sier. Kommunen betaler helsesekretærene sine bedre enn staten, definitivt...

Som nevnt jobber jeg selv på sykehus, og tjener ca 325 000 kroner i året med full ansiennitet.

Generelt må jeg si at jeg synes Helsesekretærforbundet er et elendig forbund og de får til lite ift å sikre helsesekretærenes lønnsforhold synes jeg. Men jeg er stort sett fornøyd med lønnen min nå, og har aldri hatt ambisjoner om å tjene så veldig mye likevel. Det kan man ikke ha når man har denne jobben. Jobben er derimot perfekt for meg, og spesielt den jobben jeg har akkurat nå. Er eneste sekretær på poliklinikken og har mye å gjøre, men samtidig mye ansvar og jobber tett opp mot seksjonssjefen og er også hans nærmeste assistent. Det gïr meg mye på flere plan enn det økonomiske må jeg si. =)

Hei, jeg med 335.

Jeg har full ansiennitet og jobber på et privat legekontor med verdens greieste leger.

Vi hadde lønnsforhandlinger i høst, og da la vi sekretærene frem et krav og begrunnet hvorfor vi synest vi fortjente det, fikk det igjennom:-)

Ekstremt heldige dere er da som har fått jobb som helsesekretærer!! Hvor kommer dere fra?

Jeg er utdannet som det, har lite fravær og 7 femere på vitnemålet. Likevel er det helt umulig å få jobb som det her! Skolen ligger ikke så langt unna så kan jo ha noe med det å gjøre også selvfølgelig!

Jeg tjener ca 280' i året, i en stilling som helsesekretær, men uten autorisasjon. Med helsesekretær-autorisasjon ville jeg tjent 5000 mer i året, ikke noe å rope hurra for. Har _litt_ lyst til å ta utd. via voksenopplæringa, da er det jo mulig at jeg kan få mast til meg litt flere og mer varierte arbeidsoppgaver på sykehuset :) Jobbet et par år bare, så rare annseniteten er det heller ikke snakk om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...