Gå til innhold

Liker ikke sånne romantisk og sukkersøte jentenavn...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At jeg ikke har peiling på harry? Harry er subjektivt, ikke en definisjon, så det går vel ikke ann å ha peiling på hva som er harry eller ikke? Man kan fint ha delte meninger om hva som er harry og her tror jeg faktisk geografien spiller en stor rolle. Men nok om hvorvidt Christel er harry eller ikke, som sagt, det er en meningssak og jeg har ettertrykkelig nå fått med meg deres meninger om navnet;)

Henriette liker jeg! Samboren min liker Yvonne, men dette er for belastet for min del....

Liker ingen av navnene dine, men Marion er det beste av de 3.

Hva med Benedikte?

(fikk lyst til å nevne Adelheid også, av en eller annen grunn..)

Jannike/Jannicke?

Taran..

Ellers var jo Henriette er godt alternativ.

Likar verken Christel eller Marion, men Rakel kan gå.

Prøver å finne nokon navn som kan passe inn i dine kriterier, men ikkje lett :P

Prøver meg likevel: Live, June, Synne, Sanne, Andrine, Anneli, Eir, Eline, Henriette, Erle, Marthe, Mathilde, Silje, Sofie, Vårin.

Her er det iallefall ingen a-endingar, men mulig dei inngår i nokon av dei andre kategoriane :)

Annonse

Rakel er tøft:) Tenkte på Rikke selv, men så at mannen din ikke likte det.

Andre navn:

Regine

Ingrid

Miriam

Birgitte

Helene

Lotte

Marikken

Fredrikke

Pernille

Gabrielle

Susanne

Anniken

Marlen

Annelen

Serine

Tonje

Sine

Fabienne

Juliane

Ailin

Eirin

Erine

Frøken Løken og Oktober!

MASSE bra navneforslag her, tuuusen takk! Liker Synne, Henriette, Erle*liker veldig godt!, Silje, Sofie, Ingrid, Marikken, Pernille*liker også veldig godt;) også liker jeg Anniken, men det gjør desverre ikke min mann. Vi får ta oss en runde på disse navnene i kveld:)

Hehe, ja ser det er vanskelig å finne på navn som er "helt vanlige" ikke poppis på noen måte og ikke spesielle;) Liker personlig ikke denne trenden med å "lage" seg navn.

Men folk er jammen god til å kritisere da i alle fall, selvom de ikke har noe særlig å komme med selv;);)

Tror det er Ch i Christel som folk her inne ikke liker....??

Men hva med å skrive navnet med K, blir da Kristel?

Ble straks tøffere i mine øyne! ;-)

Liker også Krista veldig godt jeg, men det er jo med a....

Hva med:

Kristin/ Kristine

Mari

Anett/ Anette

Miriam

Siri

Ingrid

Stine

Marit

Harriet

Er enig i at Kristel ser bedre ut enn Christel, ellers et helt ok navn synes jeg. Liker ikke Rakel og Marion så godt. Marianne?

Annonse

Kristel med K har jeg faktisk ikke tenkt over! Det ser faktisk mye bedre ut! Og samboeren er enig, for en gangs skyld!;) Takk!!

Stavelsen med ch, Rachel, går ikke ettersom etternavnet blir Rachev. Rachel Rachev. Nesten identisk;) Og så blir det veldig tullete å si;) Men takk for øvrige forslag! Liker Nora, men er dette på vei inn igjen? Ville ha Ella etter min oldemor, men så det hadde steget til himmels den siste tiden....

Du skriver at du ikke liker sukkersøte navn. Synes en del av forslagene som har kommet er ganske søte. Men det er jo subjektivt.

Petra

oppfatter ikke jeg som søtt, heller litt tøft.

Ellers liker jeg Pernille og Henriette godt, men oppfatter begge de navnene som ganske søte.

En del av forslagene er søte ja, men som du sier så er jo dette subjektivt. Enig i at Pernille og Henriette er søte navn, men syns de er mer feminint-søte og ikke sukkersøte? Hvis det gir noen mening?;) Men de er overhode ikke i kategori med Kristel, Rakel og Marion, enig der! Mannen min likte forøvrig ingen av dem... Iiiir, gir opp snart altså;)

Et av de tøffeste navnene som faktisk slutter på a, er etter min mening Vera! Ellers, etter innfallsmetoden: Agnes, Agathe, Andrine, Carmen, Evian, Ellinor, Guri, Hedvig, Hennie, Iben, Iris, Iren, Iselin, Konstanse, Karen, Kine, Live, Lone, Lise, Mabel, Marikken, Margot, Ruth, Sigrid, Solveig, Synne, Tale, Tone, Ulrikke, Venke/Wenche, Vårin

Oi, her var det mange som slo ann hos mannen!

Agnes, Agathe, Carmen* liker veldig godt, Iris, Iselin, Karen, Kine, Sigrid

Nå begynner listen å få litt navn altså, takk for hjelpen! Bare å fyre løs!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...