Gå til innhold

Liker ikke sånne romantisk og sukkersøte jentenavn...

Anbefalte innlegg

... som Emma, Frida, Lilja, Vilja, Sara osv.

Så vil gjerne ha meninger om;

Christel

Rakel

Marion

eller forslag til navn i samme kategori?

Liker heller ikke norrønne navn, gamle navn (type bestemødre), typiske 60- og 70talls navn som Anita, Mona osv og generelt ikke jentenavn som slutter på a. Fjuh!

Noen som kan hjelpe den kresne?:)

Fortsetter under...

Annonse

Syns du Christel er sukkersøtt? Ikke på denne siden av landet i alle fall. Og som flere her har venner assosiert det med mer maskuline navn.... Eller ville jeg, eller vil jo ikke, assosierte det med Chrystal, ofte brukt på jenter med lite sjarmernde yrker;)

Annonse

Jeg liker Elvira, etter Elvira Madigan, men det blir litt vel romantisk. Katinka blir for russisk, evt hundenavn. Men som nevnt, samboeren min er miljøskadet (er fra bulgaria) så han liker så godt som ingenting som slutter på A, nesten uansett...

Christel syns jeg er for søtt! Og ikke fint i det hele tatt. Champis...

Rakel er ok, men liker det ikke av assosiasjonsgrunner.

Marion er det fineste av disse syns jeg. :)

Noen i samme kategori:

Rikke

Kristense

Maryam

Fascinerende at ingen liker Christel, dette er navnet jeg liker aller best;) Er fra Bergen da, og har kun hørt om én som heter det. Kanskje det er mer populært andre steder i landet? Evt brukt og ikke populært;)

Rikke er kjempeglad i, sammen med Maiken og Anniken, som er typiske bergensnavn.

Men så har jeg verdens vanskeligste samboer som ikke liker noe av dem...

Haha, syns overhode ikke at dette går i samme kategori som Melissa og Savanna. Men kanskje fordi det ikke er vanlig her, og jeg ikke har hørt det noe særlig. Harrynavn her er Turid, Kjersti, Grete, Ronny, Remi osv, de navnene du nevner er jålete, ikke harry. Uansett har harry en tendens til å bli retro så;)

Hm, hvor ser dere at Christel er sukkersøtt? Jeg ser på det som et veldig maskulint navn. Nå kjenner jeg tre-fire som heter det, og de er alle mer maskuline enn sukkersøte også:)

Rakel er ok..

Marion er også greit:)

Anniken er et fint navn, selv om jeg selv aldri ville valgt dette, for det er litt ødelagt for meg:(

Lone

Birgitte/Gitte

Henriette

Turid

Naomi

Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...