Gå til innhold

Rapport Gartnerlosjen - bestilling av frø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg bestilt frø fra impecta.se! Skal prøve meg på å dyrke fram noen eksemplarer av clematis macropetala. Ingenting å si på ambisjonene, altså. Har googlet litt, og lest at de skal tåle en støyt, så det må jo gå bra. Har også bestilt noen poser med cosmos bipinnatus, det fine pyntekosmoset til Sug Lut, "early summer" og "tetra versailles red." Venter i spenning! Spørs bare om ikke dette såkalt provisoriske drivhuset må utvides med en kvm eller fem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, gjett om eg og skal bestille...! Har irritert meg GRØN over at det ikkje er mulig å få tak i frø nokon plass om vinteren. Må jo vere godt i gang før det blir vår så plantene får sjans til å modne til sommaren...

Fjorårets sukkererter blei fantatiske (og eg likar ikkje ein gong sukkererter...!) og eg har tenkt å utvide repertoaret litt denne sesongen. Lyst til å prøve mais, men det er veeeldig mykje vind her, så veit ikkje om dei vil tåle det.

Gjest sug lut
Skrevet

Ah, så godt å høre - her snør det vannrett men frø er på vei, sa Solfang.no, så da så. Krever selvsagt på vegne av flere gode og fyldige rapporter om klematis fra scratch.

Skrevet

I dag har vi faktisk sol og skarve 5 minus. Herlig. Så storesøster skal få dra på skøytebanen og prøve sitt aller første par med skøyter. Vi har brukt vinterferien til å sette de første frøene, solsikke, basilikum, koriander, timian og sennepsfrø, som har spiret etter kun to dager på badegulvet. Håper lilkesøster ikke oppdager vår lille innendørs plantasje, for da tror jeg det kan spøke for den.

Jeg skal selvfølgelig rapportere velvillig fra prosjekt clematis. Snakket i går med min nylig hofteopererte mor som er på opptreningssenter, hun lengter hjem til pappa og drivhuset. Nå som hun har fått fiksa hofta, håper jeg hun har mer energi til å drive med plantene.

Skrevet

Og det var altså kun sennepen som hadde spiret etter to dager.

Skrevet

Tomatene mine døde!

De overlevde altså ikke transplantasjonen.

Gjest sug lut
Skrevet

Å nei, så trist - det var den litt hurtig-nok-for-en-toåring-transplantasjonen? Huff. Jeg har liv i de fleste, chilien er ikke så spirevillig, men tomatene har nå to sett blader.

Og i dag kom "candy stripes"-pyntekosmosen min, og erteblomster, og pervo-solsikker i rosa, lilla og oransj. Her skal det plantes.

Skrevet

Pervo-solsikker!? Det hørtes spennende ut.

Ja det gikk litt for kjapt gitt. Men de som ble planta ute lever enda da.

Jeg kan se et lite frø inni avokadonøtta og.

Skrevet

Huff da. Håper de andre tomatplantene greier seg.

Jeg tror det holder på å skje noe med mine avokadonøtter og.

Skrevet

Det var det jeg også sa, og dagen etter beviste den at jeg er en nisse med alt for stor kjeft.

Gjest sug lut
Skrevet

Rapport her og:

Siden vi fikk en meter snø til i helga har jeg nå sådd 25 pyntekosmos (det er 90 frø i pakka men hei, det er tre måneder til utplanting... og de må alle leve inne til da).

Skrevet

Det er jo gøy å prøve! Svigermor skulle sende blomkarsefrø, skal prøveså inne når de kommer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...