Gå til innhold

Bugaboo Cameleon, noen som har erfaringer med denne vognen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Jepp. Har vært veldig fornøyd. =O)

Her er plussene:

- Lang/ stor bag som passer til barnet leeenge (spesielt viktig når det blir kaldt og du trenger vognpose)

- Lett (bor i leilighet i byen og fordel at vognen var lett - veier litt over 10 kg og den letteste vi fant sist)

- Lett å styre (forhjulene er svingehjul - men kan også låses når du vil det)

- Stabil (har 4 hjul men fungerer som 3hjuling. De fire hjulene gjør at vognen ikke tipper så lett som mange av 3hjulingene)

- Mye ekstrautstyr og mulighet til å velge fargekombi selv

- Er lett å bruke (tre hakk i sitte/ liggestilling - trykk på en knapp)

- Selv med sete så kan du legge vognen helt ned i sovestilling

- Sittedelen/ sete kan både brukes inn mot mor og ut mot verden (fordel da det anbefales at ser mot mor lengst mulig ettersom lett at barnet blir overstimulert første tiden)

Her er noen minuser:

- Litt knotete å folde sammen understellet (men det er kanskje alle understell?)

- Forhjulene er litt små på vinterfører og det er da best å kjøpe egne vinterhjul (ekstrautstyr, koster ca 500 kr)

- Ikke noen skogsvogn (i alle fall ikke med mindre du setter på vinterhjulene og låser de)

- Regntrekket er så lite at det er vanskelig å få på (med mindre de ikke har gjort noen justeringer på det)

En veldig bra byvogn. Angrer ikke på kjøpet =O) Men det kommer alltid ann på hvilke behov du har - hvis du har et helt annet bruk enn meg så er det jo ikke sikkert at det er like bra match for deg.

Kjøpte forøvrig vognen på nettet og sparte en del på det. Se babytrader - trykk på incl vat slik at du får tatt bort momsen (trenger ikke betale denne selvsagt, men må fortolle inn i Norge).

Skrevet

Har den ikke selv, men har flere bekjente som har den, og har derfor trillet den litt. Og jeg må si at jeg ikke helt skjønner hvorfor akkurat denne vogna er så populær, greit nok at den er liten og lett, men den har da tilnærmet NULL fjæring og føles derfor som å trille en stiv stokk (synes nå ihvertfall jeg da..)

I tillegg synes jeg bagdelen er altfor lav, babyen ligger jo laaangt der nede liksom, og sportsdelen er veldig "skål-formet", sånn at babyen ikke kan ligge f.eks på siden og sove.

Selv har jeg heller lagt min elsk på Emmaljunga City Cross; nesten like lett (11kg), og myyye bedre trillekomfort pga fjæringa.

Les mer her:

http://www.barnevognguiden.no/siste-nytt/test-av-barnevogner.html

Skrevet

Jeg har vognen og er super-fornøyd!

Det som hun over meg skriver om ingen fjæring stemmer ikke helt. Det er riktignok litt mindre fjæring enn på noen vogner, men det går an å stille inn hvor mye støtdemping du vil ha fremme på de små hjulene. Det er veldig lett!

Anbefaler deg å lese hele bruksanvisningen og se videoen som følger med for det er mange tips der som flere av mine venner som har vognen ikke visste om før jeg viste dem:)

Lykke til med valget:)

Skrevet

Men er det veldig lite plass under til handleposer ol? Eller er ikke det noe problem?

Skrevet

Det er en "bag" under vogna som jeg brukte til det. Tenkte aldri på det som et stort problem. Men handlet vel aldri alene storinnkjøp for en hel uke akkurat. Blir jo tungt å bære uansett. Tror den er like stor som Tautonia (men har ikke målt altså), men litt mindre enn de type Emmajunga-vognene som er større på alt i utgangspunktet.

Annonse

Skrevet

Ja understellet er kronglete å slå opp og dessuten er det TRAGISK at man må dele vogna i to for å slå den sammen! Tungvindt når du må legge baen/sittedelen på bakken for å legge understellet inn i bilen først, deretter bagen/sportsdelen oppå. Hadde denne vogna i en måned, og det var i sommer. Tør ikke tenke på hvor mye jeg hadde hatt den oppi halsen nå på dette føret :)

Skrevet

Eg har Buggis, og er SUPERFORNØGD!

Fordelar:

- romsleg bag, plass til baby i svær pose, pluss diverse stæsj i fotenden viss du treng ekstra bagasjeplass

- superlett å trille, kjem til over absolutt alt, inkl veldig tronge butikkar

- veldig lett vogn, enkel å løfte inn og ut av bil osv

- blir veldig lita samanslått, syns det er enkelt å slå ho saman

- ungen kan sitja framover eller mot deg, kun enkelt håndgrep å flytta frå den eine til den andre stillingen.

- lett å vippa ned frå bratt sittestilling til meir liggande stilling til sovestilling - også kun enkelt handgrep.

- du kan også vippa handtaket (altså det du held i når du trillar) fram eller bak utan å ta ut ungen, praktisk viss det f.eks er veldig sterk sol inn på ungen, eller du må dra vogna opp ein veldig bratt og glatt bakke

- mange fine fargar

- det fins masse ekstrautstyr (parasol, koppholdar osv) for dei som vil ha det, men både myggnett og regntrekk er inkludert - på mange vogner er dette ekstrautgift

Ulemper:

- ganske dyr, men billegare på finn, og du får god pris på finn viss du kjøper ny og selg ho etterpå

- ein må velga enten bag eller sittedel, mao har ein ingen fast bag å bruka til seng e.l når ungen bytter til sittedelen

- litt knotete å koma til bagasjerommet når bagen er på. Det går ok, og er meir enn nok plass til bleiestell, klesskift og litt handling, men dette er ikkje vogna å gå på storhandel med. Det er det for øvrig få som er, utanom dei der enoooorme Simo-droga som veg eit tonn, ikkje får plass på buss/trikk og tek opp absolutt heile bagasjerommet på ei stasjonsvogn(!)

Lukke til med valget, eg ville DEFINITIVT kjøpt Bugaboo igjen!

Skrevet

jeg er veldig fornøyd med min Bugaboo.

Hvis du bor i by så er dette en vogn jeg ville anbefale. Bor du derimot i litt mer "ulendt" terreng så ville jeg valgt en annen.

Det er fordeler og ulemper med de fleste vogner, de andre har skrevet opp de fleste.

Må bare kommentere hun som skrev at det var tragisk at man må dele opp vognen for å slå den sammen. Det er jo ikke akkurat unikt for Bugaboo å måtte gjøre det, vet om mange vonger som er slik.

Med alle vogner så må man velge bort noe for å få andre fordeler. Man må bare bestemme seg for hva man føler er viktigere med en vogn.

Jeg kjøpte min på babytrader.eu, sparte flere tusen på det. Fikk den sendt til sverige så da unngikk jeg moms.

Hvis du kjenner noen som skal til USA, så er de utrolig mye billigere der;)

Skrevet

Vi har Bugaboo Cameleon og er superfornøyde! Må virkelig si at det er et av de beste kjøpene jeg har gjort. En fantastisk vogn! Anbefales på det sterkeste!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...