lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Jeg husker virkelig ikke hvor mye jeg hadde til førstemann i den minste størrelsen.. Og så har jeg gitt bort alt jeg hadde til henne som var i str. 50. Så nå har jeg noen få plagg i 56, ellers er alt i 62 og oppover. Så nå skal jeg snart handle babyklær til snuppa som melder sin ankomst om 7 uker. Men hvor mye trenger egentlig en baby i den aller minste størrelsen? Og - er det nødvendig med ull i april? Eller er "vanlige" bodyer og strømpiser ok?
LadyLuck & Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 hvor mye du trenger avhenger litt av vaske muligheter. har du gode vaskemuligheter trenger du ikke så mye som om man f.eks har fellesvaskeri eller deler vask med naboer. Ull i april kan være lurt, ullen hjelper jo å holde på varmen, men hindrer også at de ikke blir for varm. Minsten her ble født i mars 08, brukte ull på ham til etter 17mai
Tieran Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Kommer jo litt an på str på bebisen også ;o) Om babyen er 50cm (+) ved fødsel, så vil jo ikke de helt minste klærne være mye i bruk, kanskje ikke i det hele tatt. Jeg ville nok valgt å kjøpe bodyer i str 56 og oppover og evt bare noen bomullsbukser/sparkebukser i str 50 slik at man har noe barnet ikke svømmer i den første tiden. Ull er kanskje ikke et must i april, men kan kanskje være kjekt med et sett dersom det skulle bli en kald mnd? Litt usikker på akkurat det der..Lenge siden jeg har hatt så små nurk )
Ranveig R Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Ingen av våre har nokon gong brukt str 50, men så var dei store ved fødselen, 54 cm og ca 4,5 kg. Vi hadde ganske mykje, det at begge har vore "gulpeungar" har gjort det nødvendig. Vi har sikkert hatt 10-15 bodyar kanskje 5 strømpebukser og 5 sparkebukser/joggebukser. Har brukt ull innerst det meste av året (ev. ull/silke om sommaren), spesielt på lille. Det kan vere ganske kjølig i april, og ull regulerer temperaturen godt.
LadyLuck & Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 tempere var ordet jeg ikke husket.. ulla hjelper å temperere de små =)
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 25. februar 2010 Tusen takk for mange gode svar!! Da tenker jeg at jeg kjøper inn bare ett par bodyer og sparkebukser i str. 50, og resten i 56 =)
Hikken Skrevet 25. februar 2010 #7 Skrevet 25. februar 2010 Frøkna her brukte str. 50 i over en måned (var 48 lang og veide 3400 ved fødsel). Hadde vel sikkert 10 bodyer, et par strømpiser (dette var midt på sommeren, så brukte stort sett bare kortermede bodyer og sokker) og 7-8 pysjer ) Noen gensere og bukser var det også, men husker ikke hvor mange.
lille sprelle Skrevet 25. februar 2010 #8 Skrevet 25. februar 2010 5 bodyer, 5 bukser - f.eks. har hm noen myke bomullsbukser som er enkle å ta av og på. 2 luer Vindtett utenpådress Ulldress F.eks. Forskjell er jo på hvor lenge man bruker de ulike størrelsene. Vi brukte 44 i ca 2 mnd før vi gikk over til 50 og brukte vel den et par-tre mnd også....
Brillefint - Jadda! Skrevet 25. februar 2010 #9 Skrevet 25. februar 2010 Jeg ville kjøpt lite vanlige klær (bukse/genser). Jeg syntes det var mest praktisk med bare body og strømpebukse p.g.a. 1 million bleieskift i starten. Var det kaldt var han pakket inn i ett av de ti pleddene vi fikk før og etter fødsel. Av og til var det jo koselig/stas å pynte litt med en søt sparkebukse etc. Jeg ville hatt 5 bodyer og 5 strømpebukser i str. 50. Jeg ville bare kjøpt 1 annet klesplagg. Man får jo litt også... og mye av det jeg fikk var str. 50-56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå