*septemberbaby* Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 jeg har tatt folat fra uke 5. men ikke noe annet. noe spesielt annet jeg bør begynne på..? hørt noen sier omega 3... går det ann å bruke krill? det er vell kun bestående av rein omega 3? håper dere kan dele litt hva dere tar
Puppen og lillemor Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 jeg tar det vitamintilskuddet som heter Gravid.. det inneholder alt man trenger, inkl folat. jeg synes det er veldig greit for da trenger jeg ikke tenke noe særlig på det
*septemberbaby* Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2010 hvor lenge skal du ta det? folat skal man vel ta til ca uke 12.... jeg er 10+5 no.. er det noen kosttilskudd som er viktig å få i seg gjennom hele svangerskapet?
Puppen og lillemor Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 du kan ta folat gjennom hele svangerskapet hvis du vil.. det samme kan du med den type tilskudd jeg tar.. det eneste jeg har hørt det er ekstra viktig å få i seg i tilegg til folat er omega 3 og vit. D!
♥Axinija♥ Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 Etter å ha lest innlegget i bladet "gravid" om de forskjellige omega3 alternativene, velger jeg å ta tran....man får i seg mye mer og bedre omega3, visstnok! Så jeg tar en spiseskje tran og en tabelett folat hver kveld! Et flott tips for å unngå tran smak; drikk et godt glass med melk rett etter du har tatt tran, da kjenner du ikke transmaken...funker supert for meg!
2barnsmamma og hestemamma Skrevet 25. februar 2010 #6 Skrevet 25. februar 2010 Jeg tar møllers omega3 med folat, lilla etikett på flaska. Brukte kun folat de første ukene, men så begynte jeg med omega3 siden den inneholdt folat.
Christine209 Skrevet 25. februar 2010 #7 Skrevet 25. februar 2010 Jeg har tatt den lifeline gravid siden jeg fant ut at jeg var gravid. Der er det 4 tabletter man skal ta vær dag. Er den de reklamerer for her på siden:)
Virreli Skrevet 25. februar 2010 #8 Skrevet 25. februar 2010 Jeg tar folat (frem til uke 12), omega 3 og multivitamin. Den siste fordi jeg har tatt den en stund, ikke fordi jeg er gravid..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. februar 2010 #9 Skrevet 25. februar 2010 Jeg begynte med folat ca 1 mnd før befruktning, og går nå på Lifeline Gravid. Litt dyrt kanskje, men er så praktisk med alt-i-ett løsninger; er jo både omega-3, folat, vitaminer og kalsiumtablett i den. Også bra at vitamin-innholdet er spesialtilpasset gravide kvinner, bla. redusert vit A og ekstra kalsium (og det er bra siden jeg ikke er verdens beste melkedrikker for tida akkurat;)
Gjest Skrevet 25. februar 2010 #10 Skrevet 25. februar 2010 Jeg tar også tilskuddet "Gravid" fra apoteket, men sluttet med tyggetabletten i går, siden det blir vanskeligere og vanskeligere å få den i meg, brekker meg og hele pakka :S Men i den er det bare magnesium og kalsium uansett, og det får jeg sikkert nok av ved et normalt kosthold
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. februar 2010 #11 Skrevet 25. februar 2010 Den kan like gjerne svelges, det gjør jeg=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå