Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Jeg har sett igjennom det som ligger ute til salgs av brukte barneklær på Finn. Og jeg er skuffet. Bildene viser slitte, skrukkete klær som er overpriset noe voldsomt. Barneklær er billig, mye fint på salg hele året, hvordan kan man da få seg til å selge brukte, slitte klær til en nesten høyere pris på Finn. Må være bedre å gi det bort vel... Hvis det er spesielt tøy som feks hjemmestrikkede gensere, bunader, reima dresser osv er det en annen sak. Klærne jeg snakker om er typisk kjøpt på HM og Cubus..
Mortilbarn Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Får deklærne solgt er jo det flott. De som lar seg lure får bare bite på,alle blir fornøyde.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Gi meg et eksempel på et bra tilbud og et dårlig.... gøy å se... Samt skal legge ut selv, vil se om det er vits i....
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Jeg ønsker ikke å henge noen ut her ved å legge ut deres annonse. Ville bare si at jeg synes det er litt frekt å ville ha så mye for brukte ting. Jeg er veldig for gjenbruk og kunne godt tenke meg å kjøpe brukte klær til barna mine. Men etter å ha sett prisene på Finn dropper jeg det.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 Jeg har kjøpt en del brukte klær på finn tidligere, men nå er prisene slik at det ikke er noen vist. Spessielt ikke siden det er så dyrt å sende med posten.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #6 Skrevet 25. februar 2010 Hvis du vil kjøpe fine bruktklær til barn, gå heller inn på trendsales.dk, mye bra. Ikke noe dyrere med porto fra Danmark heller.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #7 Skrevet 25. februar 2010 Jeg har klær ute til salgs på finn... Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i "opplevelsen" din, jeg har mer den tankegangen at folk tror de kan få en hel verden for ingenting. Klærne jeg selger er veldig pene og det vises på bildene, jeg har lagt det ut samlet til en billig penge... og like herlig kommer folk og pruter? Og jeg skal innrømme at jeg blir litt irritert, enkelte er så kjipe at de pruter samme om man har satt "gi bort" pris i utgangspunktet. Ikke fordet, det er helt klart annonser med ting som er voldsomt overpriset, men å si du ikke finner noe fint, velholdt og rimelig på finn... Vel, da har du ikke tatt en titt på min annonse i allefall.... "dagens reklame" Jeg kjøper endel på finn og jeg, og jeg har stort sett følt jeg har gjort en god handel, og jeg er litt sånn at om jeg ikke synes prisen passer så lar jeg vær å kjøpe.... Jeg handler bare fra annonser hvor jeg ser på bildene at tingene er pene, altså annonser som har gode bilder av tingene som selges. Ps. jeg selger helt vanlige klær "typisk" kjøpt på cubus og h&m, name it osv.... Vel, de kostet i innkjøp de og....
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #8 Skrevet 25. februar 2010 Da har jeg nok ikke sett din annonse;) Men jeg mener fortsatt at brukte klær fra HM, Cubus og andre kjeder faktisk nesten bør gis bort etter at de er brukt en stund. Som jeg sa tidligere spesielle klær som er hjemmestrikkede, bunader, Reima, Troll dresser osv kan man selvfølgelig betale litt for. HI
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #9 Skrevet 25. februar 2010 Hele poenget med og handle brukte klær på finn er jo at det skal være billig. Da sier det seg selv at prisene er nødt til og være under halv pris, av den enkle grunn at det ALLTID er salg på barneklær et eller annet sted. Så det og kreve30-40 kr for en utvaska boddy, er neppe lønnsomt. Også vinterdresser av dyre merker som troll, reima osv bør også selges til godt under halv pris pga av at det nå snart allikevel er salg på disse dressene og dermed så gidder jeg ikke og kjøpe brukt når jeg kan legge til en hundrings eller 2 og få en helt ny en, det sier seg vel selv. Har selv sett at ei mindre lur dame på finn skulle ha 400 kr for en nesten ubrukt regntøyset (!)t fra Reflex, du får faktisk et flunkende nytt sett fra Reflex for under 400 kr. Så ja vil en ha solgt klærne sine så er de nesten nødt til og selge til gi bort pris eller så er det faktisk ikke noe poeng i og kjøpe brukt. Ivertfall hvis det er snakk om billigmerker som name it, cubus, hm, lindex osv, detter er klær som har begrenset med kvalitet som det i tillegg ikke er vanskelig og få kjøpt på salg, ikke er det noe spesiellt med disse klærne heller.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #10 Skrevet 25. februar 2010 Jeg har nettopp kjøpt nytt reflex rengnklær på Barnas hus for 250 kr(salg).
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #11 Skrevet 25. februar 2010 Brukte klær fra hm, cubus osv vil jeg ha svært billig ellers så kjøper jeg det heller nytt på salg!!!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #12 Skrevet 26. februar 2010 Hva er greie priser da, prøver å selge klær til 10 kroner plagget. Da er det så og si ubrukt, men få som kjøper det også. Og om noen er intr, så vil de ha gratis frakt. Da taper man jo på det....
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #13 Skrevet 26. februar 2010 Grunnen til at jeg tror at det er vanskelig og få solgt brukte barneklær er at det alltid er salg på barneklær et eller annet sted. Har kjøpt nye boddyer til 20 kr stykket MANGE ganger på både hm, cubus osv.. Og da gidder jeg uansett ikke og kjøpe brukte selv om prisen er 5-10 kr stykke. Skal jeg kjøpe brukte klær må det i såfall være merkeklær som levis ol. Gidder ikke og kjøpe brukte klær fra billigkjedene, de er for billige nye til og kjøpe de brukte.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #14 Skrevet 26. februar 2010 Det vil jeg gjerne vite og... Hva er grei pris liksom.. Jeg selger for omtrent som hun over, har masse fint og det finnes ikke hverken slitasje, hull, nupper eller flekker på klærne, er egentlig så og si alt man trenger for en full garderobe for langt under tusenlappen (selv med porto), men får ikke en henvendelse uten pruting eller denne typen; "jeg vil kjøpe buksene, genserne og kjolene, det er 20 plagg, byr deg 150"??? Jeg kjøper endel på finn selv og har lagt prisen på hva jeg synes er ok å betale når jeg kjøper, altså jeg kjøper selv til samme pris som jeg ønsker for mitt tøy,noen ganger kjøper jeg for høyere pris og, og jeg anser meg selv som sparsommelig...Men jeg har ikke akkurat god råd så jeg må tenke veldig over hva jeg bruker penger på...Men jeg betaler gladelig en liten sum for pent tøy og utstyr selv om det er brukt i stedet for å slenge ut mangfoldige tusen på å kjøpe det samme nytt. Synes det er litt dobbeltmoral ute og går her... "alle" er så for brukthandel og gjenbruk, men når det kommer til å betale en liten symbolsk sum, nei se da skal det krangles, for da burde egentlig klærne bare vært gitt bort! Vel, hva med oss som ikke har familie eller gode venner å arve bort tøy til da? Nordmenn generelt har god råd så penger til å betale en liten sum for pene brukte ting har man. Jeg for min del kjøper det meste på finn jeg, klær, barneutstyr, ski-utstyr, sykler, møbler... Jeg for min del synes brukthandel er supert, begge veier!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #15 Skrevet 26. februar 2010 Vask det, pakk det pent og send det til barnehjem til de baltiske landene, øst-europa eller noe i den duren
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #16 Skrevet 26. februar 2010 Folk tar jo femti kroner for en body, en bukse, en genser osv, det er faen hakke meg galskap!!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #17 Skrevet 26. februar 2010 For alle dere duster som ikke skjønner HVORFOR dere ikke får solgt klærne deres på finn; Det er alltid et salg enten på hm, cubus, name it, reflex eller hvor i pokker en handler klærne til ungene sine. Ser at mye av det som ligger til salgs på finn er klær som jeg kjøpte på 70% avslagg etter jul!!! Og dermed så var alltså klærne billigere nye på salg enn det de var brukte på finn... Så hva er det som er så vanskelig og skjønne med det????? Selvfølgeligt kjøper en nye klær som er billigere enn det de koster brukte på finn!!! Så enkelt er det. Så vil jeg bli kvitt en masse med klær fra billigkjedene så gir jeg det bort. Og det samme gjelder vinterdresser. Folk forlanger oppimot 800 kr for en brukt reima dress som også gjerne er brukt av 2 barn, vel nå er det faktisk salg på reima dresser og en får en helt ny en til samme pris. Så folkens, stikkordet er ; SALG!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #18 Skrevet 26. februar 2010 Vel, siden det er så mye salg... Vis meg den butikken hvor du får, si 70 plagg for en tusenlapp... Hjelper ikke samme F**** hvor mye du leter, for den butikken finnes ikke. Man får ikke solgt på finn for 100 pr plagg, ikke for 50... men man får søren ikke solgt for en tier heller. Og da hjelper det ikke at folk sitter og prater fint om brukthandel, for folk snakker varmt om brukthandel, alle er for, det er så bra for mijljøet att man aner ikke engang, men å betale en tier for ei bukse som ikke har rukket å bli brukt engang, nei se det kan man ikke. For man får tross alt en ny en på salg for 70 kroner.... vel, fra 70 og ned til 10 så er det fremdeles 60 kroner spart eller? Jeg kjøper brukt på finn samme søren hvor mye salg det er jeg, har 3 pakker som venter meg på posten pr i dag, en med masse billig barnetøy (over 40 plagg), en pakke med skiutstyr til mistegutten og min flotte "nye" barnevogn (er ikke ny vettu, men strøken og kostet meg en slikk og ingenting).. Og jeg har ikke brukt mer enn 1500 kroner engang og da er porto regnet med. Så jeg har i allefall sørget for at "noen" har fått solgt... De har tjent penger, og jeg har spart myyyye! Hilsen en som er FOR brukthandel, på ordentlig :-)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #19 Skrevet 26. februar 2010 Jeg betaler gjerne 25-30 kr for en bukse om den er fin og noe vi trenger Samme med gensere. Yttertøy kan jeg gjerne betale en del for, men må tanke på frakten også. Jeg hadde tenkt å kjøpe en trol dress jenta mi kan bruke til neste år, men så langt har jeg bare funnet to i rett str.til 500 og 550 kr stk. Frakten kommer på 150 kr. Det syns jeg blir litt for mye. Så ingen kjøp så langt.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #20 Skrevet 26. februar 2010 Vel når hm hadde 70% salg så kjøpte jeg bukser og genserer til 20-25 kr stykke. Så da driter jeg egentlig om jeg hadde kunnet spart en tier på og kjøpe brukt. Med port så hadde det faktisk blitt dyrere og kjøpe brukt!!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #21 Skrevet 26. februar 2010 Er enig med siste anonym her. Handla selv på 70% salget til hm etter jul og fikk en haug med billige klær i 20-25 kroners klassen. Har sett mange av de samme klærne ligge til salgs på finn for dobbel pris. Så ikke særlig rart om de ikke får solgt de klærne.. Så selv om noe selger buksa til 10 kr stykket so what? Får den jo helt ny til en tier mer, og med port ja da blir den buksa faktisk dyrere brukt enn ny.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #22 Skrevet 26. februar 2010 Jeg synes halv pris på brukte vinterdresser er for drøyt det og. Dessuten er det for mange som henger på DiB og tror Reima ALDRI faller i verdi. For guds skyld - en 5 år gammel dress er ikke verd 500 bare fordi den har et "REIMA" merke!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #23 Skrevet 26. februar 2010 Nettopp...Tror mange er helt opphengt i Reima og tror dermed at de sitter på den gullgruva pga av at de er den heldige eier av en reima dress..Ha,ha!!! Vinterdresser kjøper jeg alltid ny på salg, de er faktisk billigere da enn de er brukte av 2-3 unger på finn. Såg også en anonse der ei dum kjerring forlangte 400 kr for en sliten troll dress, hu skreiv faktisk sjøl at dressen var godt brukt og sliten, men allikevel sko hun ha 400 kr for dressen. Ha, ha!!!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #24 Skrevet 26. februar 2010 Kjøte en rema tec + til 900,- og en vanlig reimatec til 750,- i går jeg. Da betaler jeg ikke 600,. for en utslitt en.... Men syns det er dumt at man ikke får solgt klær til en 5 krone. Hva bør man gjøre da. Jeg solgte 40 plagg til 200,- Det gikk lett, men det var sånn typisk gi bort klær. Men litt greit å få gjen noen kroner for de dyre klærne. Jeg sitter å lager Finn annonse nå, hva kan man ta for en hel hummeldrakt, tynn type samt 10 enkle plagg fra mexx, name it osv. Da er klærne brukt max 3 ganger. Si hva dere mener da!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #25 Skrevet 26. februar 2010 For to-tre år siden kjøpte jeg mye klær på finn. Fikk mye fine ( og noe skikkelig dårlig) klær for en billig penge. Nå har tydeligvis folk skjønt at det er marked for å selge brukte barneklær, for nå har det tatt helt av mht pris. Er innom på finn flere ganger i uken, men leeenge siden jeg har kommet over et godt kjøp. Man betaler jo ikke halv pris for BRUKTE klær, når man kan kjøpe nye klær for den prisen. Samme om det er Levis eller HM. Skikkelig synd egentlig, fordi det var moro å komme over gode kupp, og få en god følelse av å ha spart penger og miljø. Selv gir jeg bort ALT av klær til helsest. som gir det videre til noen som trengerdet. Får meg ikke til å ta betalt for brukte klær. Bare glad noen andre kan bruke det videre. Godt å vite at man kan være et medmenneske for noen som trenger det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå