Gå til innhold

Gi meg styrke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at den ene svigerinna mi oppdrar barna sine noe spesielt, og er veldig ettergivende, men hittil har vi pga geografi ikke hatt mye befatning med barna, annet enn familieselskaper. Men nå er den ene nevøen min på ferie hos oss i en uke, og jeg tror jeg blir gal...

Hvert eneste måltid er det "Jeg liker ikke det", "Jeg spiser ikke sånn" ( som f. eks er brødskiver), "mamma sier at jeg får ta på så mye ketchup/sukker/ nugatti jeg vil" osv. Han nekter å vaske seg på hendene etter do, dusje, skifte tøy, legge seg, plukke opp sine egne klær når han har vært ute og rydde vekk tallerknen sin. Han er frekk i kjeften og frekk i handlinger. Jeg bakte boller i formiddag, og gikk ut med en kurv med tre boller, en til hvert barn. Han grabber til seg alle tre, og i det jeg stopper han og sier at det bare er en til han, så svarer han " det driter jeg i" sleiker på alle tre, og sier " du har sikkert flere!"

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette, annet enn å slippe ut litt damp, og telle dagene til den ufordragelige prinsen på 12 år reiser igjen, men om noen bobler over med gode råd midt i en maktkamp med en frekkas, så tar jeg mot alt med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte også å si "mamma sier at jeg får ta på så mye ketchup/sukker/ nugatti jeg vil" og "jeg tåler ikke vann. kun saft eller brus".

Hehe!! Noe som absolutt ikke var sant!

Mulig at han prøver seg litt når han er på besøk :D

Skrevet

Jeg hadde hvertfall sagt i klartekst at sånn og sånn er reglene her i huset mtp å rydde klærne sine, vaske seg osv.

Når det gjelder mat så hadde jeg latt han sulte dersom han var så kresen.

Og for å ta igjen for de bollene så hadde jeg servert noe ekstra til de andre og latt han sitte uten. Noen må bare lære det "the hard way"

Skrevet

Jeg hadde tatt en telefon hjem og spurt om det er slik han pleier å være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...