Mommy♥Leon09 Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Jeg har en stor og lang gutt på 11kg, og syntes dette med mat og søvn begynner å bli vanskelig. Han sover ennå ikke natten gjennom, og i det siste så våkner han nesten hver time og roer seg ikke uten puppen. Jeg ammer fortsatt, men begynte tidlig med fast føde. Lurer på om han trenger mer mat, eller om jeg rett og slett må nattavvenne han. Han får fast føde ca 4ganger daglig, og det jeg lurer på er om han får for lite, men er så redd for å gi han for mye, da han ikke akkurat trenger å legge på seg..hihi:) Helsestasjonen sa at han lå kjempe fint i forhold til målene sine, så han er ikke tjukk, men rett og slett bare en kjempe gutt:) Dette ble veldig langt, men håper noen tar seg tid til å svare på dette. Begynner å bli veldig sliten av nattevåk:)
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 JEG JEG JEG!!!! JEG HAR EN STOR GUTT Hehe... Han var 10.5 kg og 77.5 cm på 6 mnd kontrollen. Vi startet grøt da han var 4 måneder. Nå er han snart 8 måneder og får 5 måltider pr dag (spiser hver tredje time) TIl frokost spiser han en stor bolle grøt, på formiddagen får han litt i underkant av et halvt middagsglass + litt frukt, til middag får han resten av middagsglasset. Ettermiddagsmaten er en brødskive og kveldsmaten en stor bolle grøt igjen Ammer før hvert måltid. Han spiser alt han får servert, så av og til lurer jeg på om han får for lite, men han er meget fornøyd og blid. Hvor mye gir du han til hvert måltid da? Og har han eget rom? Tassen min nattavvente seg selv etter å ha blitt lagt på eget rom Da begynte han faktisk å sove hele natta (er jo litt våken innimellom, men krever ikke melk) uten å få melk.
Mommy♥Leon09 Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2010 SÅÅÅ GLAAD JEG BLE NÅ Trodde jeg var den eneste med stort barn..hehe:) Han får en stor bolle grøt til frokost, litt frukt på formiddagen, et middagsglass til middag, frukt på ettermiddagen og en stor bolle grøt til kvelds. Tenker liksom at det er så mye når han bare er 6 måneder, men han er jo stor gutt så jeg vet ikke:S Ammer før hvert måltid. Han ligger ikke på eget rom ennå, vi holder på å flytte, så når vi får pusset opp rommet han så går han rett inn..hehe:) Har ennå ikke klart å få han til å sovne uten puppen, så må vel få til det snart. Hadde vært kjempe deilig med en nattssøvn snart..hehe:)
MammanTilEmma❤ Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 jenta mi er over 10kg å ca 70cm lang. hun er 6 mnd om få dager:-) nå så får hun 4 måltider om dagen. frokost- halvt glas nestle banan og pære yoghurt + mm ( ikke særlig sulten om morgenen) lunsj- grøt av 100ml vann(ikke særlig glad i det s får noen ganger 1 glass grønsakspure) + litt vann og mm middag- halvt glass med middag( går i forskjelling sorter) + vann og mm kvelds- resten av middagsglasset + vann og mm hun har nettopp lært seg å sovne uten pupp, så våkner somregel ikke på natten.. men gjør hun det er det bare 1 gang.
Mommy♥Leon09 Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2010 Har vel ikke noen tips til hvordan jeg skal få den puppesyke gutten min til å sovne uten puppen..? hehe:) Han er helt ekstrem, har prøvd flere ganger, men han blir helt hysterisk:O
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Tar han smokk da? Om det er mulig å "proppe smokken" og se om han sovner igjen da?
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 Evt gi han flaske med vann når han våkner på natt.
Mommy♥Leon09 Skrevet 27. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 27. februar 2010 ingen smokk nei, men vann kan vi jo prøve. Gleder meg til å komme i hus, da blir det rett inn på eget rom. Så får pappa ta seg av han på natta snart:D
MammanTilEmma❤ Skrevet 27. februar 2010 #9 Skrevet 27. februar 2010 jenta mi å var hysterisk før, men tok litt å lit av gangen, startet med å bysser,vugge eller trille i søvn.. det gikk fint. så begynte jeg å legge henne trøtt, men våken i vugga på dagtid, når hun begynte å grine så gikk jeg innpå til henne å tok henne opp å bysset litt å la henne igjen, da st jeg ved senga å koset henne mens jeg sang, å gikk ut igjen.. gjorde dette et par ganger så sovnet hun til slutt:-) bruker å vugge henne litt noen ganger mens jeg synger, men går ut av rommet mens hun er i våken tilkstand:-) hun har et kosepledd som hun sutter på da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå