Gå til innhold

Da var det over og ut...igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk svar på første hcg-prøve idag, tatt på mandag denne uken. Og jeg har vært gravid ja, men mistet tidlig. Hcg-nivået i blodet var kun på 8, og det er normalt å ha opp til 5 når man ikke er gravid.

Men på en måte så var det godt at jeg fikk tatt blodprøven slik at jeg får registrert denne aborten og. Får antageligvis tilbud om utredning nå som jeg har hatt 3 aborter..ikke noe kjekt å tenke på, men det er bedre å få vite hva som er galt enn å miste tidlig gang etter gang :(

Får svar på den andre hcg-prøven imorgen, så er temmelig sikkert på at den er negativ ja..selv om de på legekontoret sa vi måtte se imorgen før vi konkluderte. Snillt av de det da, men vet jo at det er veldig unormalt å ha så lav hcg når man er 4-5 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så leit, Lille diamant. Hadde troen på at dette skulle gå din vei. Du får bite tenna sammen og prøve igjen. Det blir nok en baby på deg til slutt, skal du se. :o)

Skrevet

Takk for det :)

Ja har vel vært usikker siden jeg fikk første positive test denne gangen, så har ventet med å glede meg for mye til jeg fikk svar på denne prøven. Tror det var greit, for klarte ihvertfall å holde tårene tilbake på jobb idag..selv om det ble en tung og lang dag :(

Men håper jo at det blir vår tur snart..

Skrevet

hei Lille Diamant!

Det var utrolig trist å høre.. vanskelig å vite hva man skal si. Har mistet selv som du vet, og det er ikke mye som kan trøste akkurat når det står på som verst.

Som du sier var det bra du fikk tatt blodprøven og registrert dette som abort.. har legen sagt noe om veien videre nå??

trøsteklem fra meg

Skrevet

Nei vet selv at det er vanskelig å si så mye når andre mister, så det holder lenge med ett svar på tråden her :)

Legen min har vinterferie, så han jeg var hos er ikke fastlegen min. Men for en flott lege altså...når jeg satt på gangen idag og ventet på å ta blodprøven, så så han meg når han ropte inn en pasient (jeg skulle ikke inn til han idag, skulle bare ta blodprøve) og han kom jammen meg bort for å høre hvordan det gikk med meg! Og sa at han skulle ringe sykehuset imorgen,slik at jeg forhåpentligvis fikk vite resultatet imorgen den dag :) han virker så utrolig omtenksom. Ble helt rørt :)

Så skal jeg bestille time til min egen lege imorgen når jeg ringer dertil, og så får jeg nok henvising til sykehus eller gyn. Den ene aborten jeg hadde kom også som en forsinket mens i jan/feb-09, men fikk aldri tatt hcg-prøve da.

Så har kun hatt ett skikkelig svangerskap egentlig. Men til nå blir det to tidlige SA og en MA i uke 12. Og legen min sa sist jeg mistet at om jeg mistet en tredje gang så skulle hun henvise meg til gyn. og sykemelde meg de 12 første ukene i neste graviditet.

Så håper hun holder ord :) Hva sa legen din idag da HopefullySoon?

Skrevet

oi.. så bra gjort av legen! Skulle ønske alle leger var sånn.. :)

så bra at du får god oppfølging fra legen din da, og at du nå (mest sannsynlig) blir henvist til gyn og en utredning. Jeg må bare spørre deg: har du prøvd akupunktur??

Jeg har brukt akupunktur nå før jeg ble gravid, og bruker det mot kvalmen. Pluss at nå som jeg har blødd litt setter hun nåler som skal styrke livmoren og hjelpe kroppen holde på spira.. bare et lite tips! Jeg har hatt god hjelp av akupunktur i andre tilfeller (ikke graviditetsrelatert) tidligere, og har veldig tro på det. Hvis du bor i Oslo kan jeg anbefale en veldig bra akupunktør.. :)

legen min sa bare at jeg mest sannsynlig ikke trenger å bekymre meg.. men det sier de vel uansett har jeg følelsen av. Men han ringte til gyn og fikk time til meg på mandag, slik at jeg får tatt ul og bekreftet/avkreftet.. så jeg er veldig fornøyd jeg. Første gangen hos denne legen, og så langt veldig fornøyd.. :) Tok noen blodprøver også, for å se om alle nivåer var som de skulle..

Så nå skal jeg prøve å slappe av i helgen, og ikke tenke så mye på det, og så får jeg enten se hjerte slå eller ikke på mandag. Blir godt å vite helt sikkert!!

en annen ting (blir langt dette men..). Akupunktøren min fortalte meg om forskning som nylig har blitt gjort i Australia (av leger, ikke akupunktører..), hvor det viste seg at det å ta det helt med ro i begynnelsen av svangerskapet har positiv effekt for de som har mistet flere ganger. De kvinnene som ble sykemeldt og tok livet helt med ro (ikke noe stress, ikke trening, bare lange avslappende dager på sofaen hjemme) hadde et vellykket svangerskap mye oftere enn de som fortsatte som vanlig.. så det er nok lurt som legen din sier å ta det helt med ro de første 12 ukene neste gang!

Jeg håper spira sitter igjen veldig snart Lille diamant!! si ifra hvis du trenger noen å prate med.. Jeg er her inne stort sett hver dag (i hvert fall på ettermiddagen/kvelden) så bare lag en tråd, eller send meg en pm.. :)

Skrevet

Det er bare koselig at du skriver lange svar altså ;) hehe

Jeg gikk til akupunktur når jeg ble gravid i sommer, og tror det var grunnen til at jeg ble gravid faktisk :) fikk også nåler for å styrke livmoren når jeg var i uke 6-7, men det var nok lite å gjøre for den lille da den døde når jeg var 7+3. Fant jo ikke ut det før 1 mnd senere da.

Men har virkelig troen på akupunktur, så kan godt være jeg prøver det fra april av :) hun jeg gikk til har spesialisert seg på akkurat fertilitetsproblemer, så var kjempe fornøyd med henne.

Ja leger sier ofte mye man ikke tørr å stole helt på, men det er vel sikkert fordi de opplever både gode og mindre gode utfall blant pasientene sine. Og så vil de vel gjerne at det skal gå bra med oss de og :)

Håper virkelig at du får se det lille hjertet på mandag, skal krysse alt jeg har for deg!! Det er uansett godt å bli tatt på alvor, slik at man kan få ett skikkelig svar. For ingenting er verre enn å ikke vite mener nå jeg..så ser på en måte frem til å få mer svar imorgen.

Så godt å høre om forskningen fra Australia, kanskje legen min har positive erfaringer med dette fra før.. for hun sa dette uten at jeg hadde nevnt noe som helst om sykemelding den gangen. Hun bare sa at sånn kom hun til å gjøre det om jeg mistet en gang til. Så blir spennende å høre hva hun sier når jeg får time da.

Godt å høre at jeg kan skrive til deg om det blir tunge dager, for det er veldig godt å få luftet ut litt tanker i tider som dette. Og det samme gjelder for deg :) er stort sett innpå på ettermiddag/kveld daglig jeg, så bare skriv.

Skal som sagt krysse alt for deg på mandag!

Skrevet

skriv en oppdatering etter du har fått svar i morgen da :)

Skrevet

åå så lei mæ æ bei nu lille diamant,hadde skikkeli håpa at spira satt den her gangen altså:/

skikkeli pms her så sitt me gråten i halsen faktisk,va sikker på at det skulle gå bra den her gangen!

men sånn sett bra at du får videre oppfølging og utredning,da kan de jo hjelpe på neste gang du blir gravid å veit mere hva som gjør at du mister slik at de kan gjør hva de kan for at spira virkeli skal sitte,

tenker masse på deg å håper det går sånn nogenlunde bra med deg å at du ser framover å ser positivt på framtida og at det en dag virkeli klaffer for deg i hele 9 mnd så du får en liten baby:):)

positivitet er superviktig,tankefeltterapi kan og hjelpe på og som du har prøvd før akupunktur:)

uansett tenker på deg å en dag skal du se:))

stor trøsteklem:)

Skrevet

Dette var trist å lese.. Jeg har fulgt med på dine innlegg, og har krysset fingrene for deg. Jeg håper dere snart får svar på hva som skjer, og at dere snart er foreldre. Lykke lykke til.

Skrevet

Å, nei, så trist, Lille diamant. :( Hadde skikkelig troen på at det skulle gå bra for deg.

Forstår hvordan du føler deg. Har selv følt meg skikkelig deprimert siden søndag, da jeg begynte å blø. Venter bare på timen hos legen neste onsdag, som om hun liksom skal fikse alt sammen... Har på en måte misstet litt piffen jeg da.

Men det må ikke du gjøre.. Krysser fingrene for at det snart er din tur med spire.

Klem fra meg.

Skrevet

Så trist å høre lille diamant :( Hadde håpet at det skulle gå bra meg deg denne gangen. Sender over en god trøste klem Vet så alt for godt hvordan det er å oppleve å miste.

Krysser fingre for at det er din tur igjen snart og at d får beholde spira di da.

Klem fra

Skrevet

så trist å lese Lille Diamant! heiet sånn på dere nå :-(

om det finnes snev av håp, så håper jeg videre..!

Skrevet

Å nei å nei Lille diamant. Så ufattelig trist! Sender deg en stor trøsteklem! Krysser fingrene for at det lille håpet blir til en stor god overraskelse!

Trøsteklem fra M-79

Skrevet

Hei jenter!

Nå er jeg om mulig enda mer forvirret...hcg hadde steget til 15 fikk jeg beskjed om idag. Så nå er jeg redd for at det kan være snakk om svangerskap utenfor livmoren..legen mente det var for tidlig å kunne finne ut noe om det nå, så fikk beskjed om å komme å ta ny blodprøve på mandag, og så fikk jeg time hos min egen fastlege på tirsdag.

grunnen til at jeg er redd for at det er en ex.u er fordi jeg har litt smerter ved den ene eggstokken når jeg bøyer meg og sitter fremoverbøyd. Og jeg har jo blødd litt sist uke, og det er vel typiske tegn...

Hva i all verden kan dette være da?

Noen som kan komme med lignende erfaringer eller trøst? :(

Skrevet

Vil bare gi deg en trøsteklem. Har fulgt deg her inne den siste tiden, og sett hvor forvirrende og slitsomt du har det. Håper alt er bra og at du faktisk er gravid. Det fortjener du. Har ikke hatt en ex.u, men betennelse i eggleder / eggstokk. Dette var ubeskrivelig vondt, ikke mulig å takle. Ble da også innlagt på sykehus. Har en bekjent som opplevde ex.u. Hun beskrev dette som en smerte som man ikke kunne klare lenge. Du må være obs om smertene øker i intensitet. Ikke vent da med å kontakte kyndig hjelp. Men som sagt, håper du er gravid og at det har festet seg på rett plass. :o) Lykke til!

Skrevet

Takk for det, har en på 4/prøver på spire :)

Ja dette har vært noe grusomme uker..og har bare lyst å få ett skikkelig svar nå. Men legen har jeg ikke fått snakket med, men han kunne vel ikke gitt meg noe mer svar han heller.

Det som gjør at jeg er så sikker på at det må være noe galt, er at jeg vet jo når jeg hadde sex sist denne mnd. For samboeren min reiste på jobb dagen etter, og jeg har jo derfor ikke hatt mer sex siden han er bortreist. Det var mandag 01.februar, så da er det jo ikke så mye rom for at bekfruktningen har skjedd så mye senere enn det?

Hadde forresten positiv EL-test 30.januar og, så regnet med at jeg fikk EL 31.jan eller 1.februar.

Har lest at det er noe som heter forsinket graviditet og...at det befruktede egget går i dvale i en periode før det fester seg. Men må jo være superflaks om det skulle skjedd akkurat meg :)

Skrevet

hei igjen Lille diamant,

Det skulle visst være veldig vanskelig å få et klart svar på hva som skjer med deg.. men det ser jo ut til at det at det kan være håp for at du er gravid likevel da..

Etter dine beregninger hvor langt er du på vei?

Jeg fikk ul da jeg var nøyaktig 5 uker, fordi jeg mistenkte exu.. legen sa da at han ikke kunne se mye, men han kunne i hvert all se et fosteranlegg og at det var i livmora og ikke utenfor.

Men jeg hadde en del vondt da.. kun på den ene siden. Så det at du har slike smerter trenger jo ikke å bety at det er en exu..

Men nå er altså planen å vente til mandag å ta en ny prøve da??

Hva med å høre om du kan få en ul? eventuelt bestille en selv?

For å få klart svar liksom..

Skrevet

Etter egne beregninger og med antatt bekruktning ved siste samleie..1.februar så er jeg 5+4 idag. Men om eggløsningen var forsinket så kan jeg jo i "teorien" ha blitt befruktet senest 4-5.februar, da sædcellene kan overleve i 72 timer eller hva det nå er. Da er jeg akkurat 5 uker idag...

Uansett så er vel 15 i hcg veldig lavt til å være 5 uker? Så har ikke så veldig tro på at det er ett normalt svangerskap..

Jeg prøvde å spør om det var mulig å få en UL i dag, men da hadde legen akkurat gått for helgen sa hun sekretæren. Så måtte ringe legevakten i helgen om jeg fikk smerter eller noe sa hun, så kan de sende meg til UL eventuelt. Så sånn blir min helg :(

Smertene jeg har i venstre side er ikke konstante, men mer som en rar hoven følelse som blir mer vondt når jeg bøyer meg. Akkurat som det svir litt der innimellom. Veldig rart. Men er vel ikke farlig så lenge det ikke er intense smerter.

Skal komme å ta ny prøve på mandag ja, og så fikk jeg legetime på tirsdagen. Så håper det ikke skjer noe mer nå i helgen, da jeg er helt alene :(

Skrevet

Hei vennen

Håper inderlig du ikke mister igjen, og at spiren sitter godt.

Etter å ha vært på "Bli Gravid" av og på siden august -08 har jeg opplevd noen ganger at jenter først har fått positiv test 2 uker over IKM, og som ikke har mistet spiren sin. Siden G-testere først slår ut på HCG på 25, og 2 uker over IKM er uke 6, betyr ikke HCG på 15 i uke 5 nødvendigvis at det er noe galt selv om dessverre sjansen for det er stor.

Ønsker deg alt godt og skal krysse fingre og tær for dere

XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX

Klem

Skrevet

oj så bra da,trur jeg at hcg har steget:)

er mange som ikke får veldi forhøyet hcg under svangerskap å noen slår aldri ut på graviditetstester engang.

Det at du har litt smerter å slik kan jo bare være livmorstrekk,for noen kan det være ganske mye smerter i forbindelse me disse strekkene så det betyr jo faktisk ikke at det trenger være noe galt. å prøv å tenke positivt for det har kjempemasse å si for om spiren sitter fast tror jeg på da,sikkert ikke lett for meg å si men si fine ting til spiren at den må holde godt fast slik at alt går bra:):)

ønsker veldi godt for at dette går bra,krysser alle fingre:)

stor helgeklem:)

Skrevet

Det varmer virkelig med slike meldinger alle dere flotte damer.. :) :)

♂ + ♀ = ♂ :

Takk for det :) håper jo i det lengste jeg og, men håpet må for det meste vike for uroen jeg føler mesteparten av tiden..

Det rare med meg er at jeg testet jo tydelig positivt for en uke siden, og det er jo veldig merkelig når hcg kun var på 8, fire dager etter det igjen. Kan det være rester som produserer hcg kanskje?

Snakket nettopp med min mor, og hun sa at hun fikk negativ urinprøve når hun var 14 dager over tiden den gangen hun var gravid med meg. Så hun mente selvfølgelig at det var håp til det motsatte var bevist.. :)

Men har helt angst for at det skal være en ex.u, og hjelper vel ikke at jeg har lest alt jeg kommer over ,om akkurat dette temaet idag. Men er en trøst at jeg bor nære sykehuset ihvertfall (!)

Skrevet

Hei Kira. Du må ikke miste motet helt...for plutselig en dag, så sitter du med en positiv test i hånden :) vi må bare holde ut de tunge dagene som dukker opp innimellom!

Sender deg en trøsteklem fra en like oppgitt meg :)

Skrevet

Cessy55 :

Hei :) og takk for de trøstende ordene, de trengs i tunge tider!

Hadde helst sett at hcg var gått ned til det normale igjen jeg da, for da hadde alt vært normalt ihvertfall. Nå ble jeg bare enda mer bekymret, og det er på en måte verre å ikke vite...spesielt når man leser så mye skremmende på nettet.

Skal prøve å tenke positivt, men er ikke så lett kjenner jeg :) legen sa akkurat det samme på mandag, så er vel kanskje noe i det med positive tanker.

Får egentlig mest lyst å kjefte litt på den/det som er inni magen der, for det er så unødvendig å lage så mye bekymringer synes jeg ;o)

Skrevet

Takk for det Carina :)

Det tar visst litt tid før det skal ordne seg for oss begge ser det ut som. Men en dag må det vel bli vår tur sant :) enkelte må gjennom litt mer enn andre, og på sånne dager som dette så kjenner jeg at det føles veldig urettferdig....

Men akkurat nå har jeg ikke noe annet valg enn å gå her å vente på ett svar..og det kommer ikke før mandag, tidligst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...