Gå til innhold

Hvor lenge kan en MEI TAI brukes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å bestille en til den dagen vi skal på hentereise, og lurer litt på hvor lenge den kan brukes?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra nyfødt til 2 år, og mulig lenger også.

*Er så spent på deres vegne*

Skrevet

Herfra kjøpte jeg min forresten: www.minkoala.no

Skrevet

På ryggen kan jo ungene bæres til hvertfall 3 år, jeg prøvde å lure min 5-åring oppi men hun ville ikke. Hehe.

Skrevet

Ergo kan brukes så lenge du orker å bære småtrollet i den ihvertfall. Gjetter på at det er det samme med mei tai

Skrevet

Og her hehe:

www.7kids.no

Skrevet

Vi har en 7Kids, og den har vi bært 4 åringen i.

Skrevet

Så spennede :-). Hvor stort er barnet dere skal hente? Babyhawk har noen mei taier som er beregnet på større barn, todlerhawk, veldig fine og kan brukes så lenge du orker å bære barnet. Jeg har hatt en stor 4 åring i min ;-). Men vil bare si at det å bære ett barn på den måten er veldig intimt og mange barn vegrer seg for å bli båret slik av mennesker de ikke kjenner. Kanskje noe du burde vente med til dere har begynt å knytte bånd?

Skrevet

Jeg har en Eye2Eye som jeg bærer hun på 4 i iblant ;)

ANBEFALER virkelig bæretøy, både for det praktiske og for kosen og tilknytningen sin skyld. kanskje spesielt viktig ved adopsjon :)

Skrevet

Eg brukte den til 4,5-åringen vår her for eit par-tre veker sidan då han var sjuk og berre ville vere i armane/på fanget mitt... Då sovna han så godt at... Han er dog ikkje spesielt tung (16kg), og eg gjekk ikkje akkurat tur.

Du kan bruke den så lenge du orkar å bære, har lest fleire plassar at ein reknar til ca 20 kg på ryggen.

Skrevet

Tusen takk for mange fine svar, og spesielt engasjementet ditt, Melkekua :-D

Jeg hadde håpet at alle skulle svare den samme bæreselen nå, slik at jeg VISSTE hvilken en jeg skulle kjøpe! :-p Hehe. Ungen kan være alt fra 12-30 mnd ved henting. Men jeg ser på adopsjonsforumet at "alle" bruker bæresele på henting uansett alder virker det som.

Og når det gjelder bæring, tror jeg faktisk den intimiteten er ENDA viktigere for adoptivbarn. Vogn er uansett ikke aktuellt på hentereisen, siden barnet mest sannsynlig aldri har vært i en. Og da er det bedre å begynne med vogn når vi er hjemme i roligere miljø. Men bæresele er yppperlig, siden barnet helt sikkert har blitt båret mye i Thailand :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...