Gå til innhold

Er det lov å jobbe i et vikariat når man har omsorgspermisjon fra en annen jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laaang vei til jobb og kommer nok til å ta omsorgspermisjon uten lønn så lenge jeg får mens barna er små. (For det er vel det det er når man er i permisjon pga barn?)

Jeg søker nå en jobb i nærheten av der jeg bor. Det er foreløpig et vikariat med mulighet for forlengelse... Jeg tørr jo ikke å si opp den jobben jeg har... Så er det lov? Å jobbe et annet sted når man har omsorgspermisjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal være ærlig med din arbeidsgiver. Be om perm uten lønn.

Du kan ikke jobbe i omsorgspermisjonen uten at dette er avtalt med nav.

Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål, men hva har nav med det å gjøre? Her er det snakk om permisjon uten lønn, da sender man vel ikke noen søknad til nav? Bare lurer...

Skrevet

Jeg oppfattet at vedkommende var i omsorgspermisjon med lønn nå, men ville ta ulønnet etterpå. Derfor min kommentar. Som leder hadde jeg likt dårlig at en ansatt valgte å gjøre dette uten min viten, men ville vært forståelsesfull dersom problemet ble lagt frem for meg.

Skrevet

det er ikke lov å jobbe i omsorgspermisjonen..

Kjenner en som gjorde det og det ble sak ut av det (hun trodde det var lov). Men det var det altså ikke..

Skrevet

Kan jeg ta annet arbeid i permisjonstiden?

Du kan ikke ta annet arbeid i permisjonstiden som hindrer deg i å ha omsorgen for barnet. Starter du derimot en familiebarnehage eller lignende, er dette fullt ut forenlig med retten til permisjon.

klippet fra linken over.

Mulig du kan jobbe deltid (feks helg/kveld), men dette må da avklares.

Skrevet

Takk for svar og link! :-) Da velger jeg å være ærlig for min leder hvis jeg skulle være så heldig å få jobben. Greit å følge loven ja! Tviler veldig på det da... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...