Dane Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Jeg har laaang vei til jobb og kommer nok til å ta omsorgspermisjon uten lønn så lenge jeg får mens barna er små. (For det er vel det det er når man er i permisjon pga barn?) Jeg søker nå en jobb i nærheten av der jeg bor. Det er foreløpig et vikariat med mulighet for forlengelse... Jeg tørr jo ikke å si opp den jobben jeg har... Så er det lov? Å jobbe et annet sted når man har omsorgspermisjon?
lille sprelle Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Jeg synes du skal være ærlig med din arbeidsgiver. Be om perm uten lønn. Du kan ikke jobbe i omsorgspermisjonen uten at dette er avtalt med nav.
Gjest Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Kanskje et dumt spørsmål, men hva har nav med det å gjøre? Her er det snakk om permisjon uten lønn, da sender man vel ikke noen søknad til nav? Bare lurer...
lille sprelle Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Jeg oppfattet at vedkommende var i omsorgspermisjon med lønn nå, men ville ta ulønnet etterpå. Derfor min kommentar. Som leder hadde jeg likt dårlig at en ansatt valgte å gjøre dette uten min viten, men ville vært forståelsesfull dersom problemet ble lagt frem for meg.
mer enn bare mor Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 det er ikke lov å jobbe i omsorgspermisjonen.. Kjenner en som gjorde det og det ble sak ut av det (hun trodde det var lov). Men det var det altså ikke..
mer enn bare mor Skrevet 25. februar 2010 #6 Skrevet 25. februar 2010 http://www.hit.no/main/content/view/full/3907 link ang temaet som er verdt å lese.
mer enn bare mor Skrevet 25. februar 2010 #7 Skrevet 25. februar 2010 Kan jeg ta annet arbeid i permisjonstiden? Du kan ikke ta annet arbeid i permisjonstiden som hindrer deg i å ha omsorgen for barnet. Starter du derimot en familiebarnehage eller lignende, er dette fullt ut forenlig med retten til permisjon. klippet fra linken over. Mulig du kan jobbe deltid (feks helg/kveld), men dette må da avklares.
Dane Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 26. februar 2010 Takk for svar og link! :-) Da velger jeg å være ærlig for min leder hvis jeg skulle være så heldig å få jobben. Greit å følge loven ja! Tviler veldig på det da... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå