snillemamma1 Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Jeg ammer delvis og er da litt i tvil om hvordan "reglene" er i forhold til å slanke seg. Skulle gjerne gått ned en 5-6 kilo for å komme tilbake der jeg var før jeg ble gravid. I begynnelsen raste kiloene av, men nå har det stått bom stille en god stund. Har lest at amming og slanking kan være dårlig kombinasjon fordi giftstoffer som ligger lagret i fettet frigjøres ved slanking og kan gå over i melken. Men gjelder dette bare skikkelig hardcore slanking eller også hvis man feks går ned 0,5-1 kilo i uken a-la Grete Rode-opplegg? Noen som vet?
Vimsetrollet Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Jeg vet ikke helt, men Grete Roede har jo kurs for både gravide og ammende, så jeg tenker at en normal nedgang er ok, eller..? Grete Roede handler jo ikke nødvendigvis om slanking heller, men om sunne matvaner. (Har selv gått ned 15 kg med G.R.) Hvor gammel er babyen din da?
*bolla pinnsvin* Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Jeg går på GR nå og en av betingelsene for å gå på kurs er at man ikke fullammer. Jenta mi er 8 mnd og jeg begynte da hun var 6 1/2 mnd. Da fikk jeg en meny på 1600 kcal, men jeg skal spise 1800-1900 kcal siden jeg ammer. Har hatt jevn vektnedgang (ca 0,5-1 kg per uke) og ikke antydning til at jeg mister melka eller at det er for lite næring i den. I tillegg kan jeg med hånda på hjertet si at jeg spiser meg mett hver dag - selv om jeg gjerne skulle ha proppet meg litt med sjokolade.. he, he... Lykke til!
Hellobaby Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Jeg følger ingen diett, men har Grete Roede i bakhodet, og vet jo hva som er sunt å spise og ikke. Jeg "slanker" meg ikke direkte, men spiser sunt, masse fiber, grønnsaker, kylling, frukt osv. Trener et par ganger i uka. Og fullammer. Jeg har gått ned 7 kg på 5 uker - jeg kuttet ut snop, kaker osv i da jenta mi var 6 uker. Jeg spurte på hs om det var ok. Hun svarte i grunnen litt vagt synes jeg. Hun nevnte det med giftstoffene sersom man går for mye for fort ned, samtidig som hun sa at "kiloene kommer nok til å renne av nå når du begynner å trene". (Jeg klaga litt over at jeg bare hadde mistet 7 av kiloene jeg hadde lagt på meg i svangerskapet, skjønner du...). La på meg 17 kg, og har jo 3 kg igjen til startvekta. Jeg har mer enn nok melk, og vesla legger godt på seg. Bekymrer meg egentlig ikke for at hun får i seg giftstoffer - det må gjelde for hardcore slanking, tenker jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå