Lykkeligmamma:) Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Varå tok hcg prøver for første gang på fredag. Nivået var da på 856. Tok nye prøver på mandag som var på 3702. Er dette bra stigning? Lurer litt på å ta på nytt i mrogen og, for å dobbeltsjekke bra stigning. Har selv regnet ut at jeg er 5+4 idag. Så da var jeg 4+5 på fredag, og 5+1 mandag. Takker for svar:)
WPW Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Lurer bare på hva som var grunnen til at du målte hcg-nivået? Jeg var på kontroll på tirsdag, og hadde litt lyst til å spørre om de kunne måle dette, men så glemte jeg det ut da jeg var på kontrollen.. Men hvordan får du målt så mange dager etter hverandre? Må du ikke til legen hver gang? Kan ikke huske at folk drev og målte dette sist jeg var gravid (2008). Er det noe nytt? Det hadde jo vært kjempebra hvis alle hadde fått tilbud om dette... Da slipper man jo å bekymre seg så mye, i tillegg til at det ikke skader fosteret. Ikke det at ultralyd gjør det heller, men man veeeet jo ikke helt sikkert.
*hopeful87* gutt '10 +spire Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Jeg var hos legen i dag og spurte om de skulle måle det. Men det skulle de ikke. Det holdt med de to gangene for noen uker tilbake hvor de så stigningen. De har nok ikke kapasitet til å måle hver person som er gravid igjennom flere måneder. Selv om jeg hadde blitt beroliget med en hCG prøve til Hormoner altså
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Synes det høres veldig bra ut, så er nok ikke nødvendig med en prøve til=) Hcg-måling er egentlig ikke vanlig prosedyre ved normale svangerskap, men spør man legen om det er mulig kan man være heldig å få et ja, det spørs nok på den enkelte lege tror jeg.
Lykkeligmamma:) Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2010 Hei! Jeg fant ut at jeg var gravid sist mandag, og utenom noen tester hjemme og en hos legen hadde jeg ikke sjekket noe ang gravididteten. Siden jeg er 1.gangs, og man selvfølgelig bekymrer seg litt og antakelig mer enn ødvendig ville jeg måle hcg nivået. Da kan man se stigning, og finne ut om dette er på riktig vei. Hos min lege målte de dette uten at jeg selv sporte om det, og da med to- tre dagers mellomrom. Man vil jo gjerne ha litt bekreftelse før evnt ultralyd. Så kan man sjekke tabell om hvordan nivået og stigningen ligger ann. Jeg har ikke tenkt å ta hcg nivåer i hytt og pine, men siden jeg samtidig er i et risikosvangerdskap med litt større sjangse for å miste vil jeg følge litt ekstra med nå i starten. Har tenkt å sjekke det i morgen, eller mandag også. Skal på tidlig ul neste fredag. Men å ta hcg prøver trenger man ikke gjøre hos legen. Man kan dra selv på Furst f.eks, det koster 40kr for en hcg måling, og man kan få svar samme dag eller dagen etter. Hos legen tar det vanligvis litt lengre tid.
Lykkeligmamma:) Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. mars 2010 Tok en ekstra hcg måling fredag, når jeg var 5+5 jeg. Når man har mulighet er det godt å få litt ekstra bekreftelse slik i førsten Denne var steget fra mandag til fredag opp til 15000. Utifra tabellen tror jeg dette er veldig bra, og at nivået ligger bra til hvilken uke jeg er i. Er jo ikke helt 100% sikker på hvor langt jeg er påvei heller. Men utifra min egen bergning 5+5 fredag 26/2. Krysser fingre og tær for at dette går riktig vei. Gleder meg til tidlig ul nå på fredag, for om vi ser hjertet og hvor babyen har festet seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå