Gå til innhold

Hva spiser dere som er kvalme til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har generelt dårlig matlyst, og middag er i alle fall vanskelig å komme på. Orker ikke sterke lukter og smaker som løk, hvitløk, karri el. Kylling og laks er heller ikke så fristende. Men bør prøve å spise noe som er sunt. Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig... For hver gang jeg har spist noe sitter jeg med følelsen av at jeg aldri har lyst til å spise akkurat den maten igjen. Det vil si at jeg begynner å gå tom for ideer....

Skrevet

....akkurat sånn har jeg det også. Blir kvalm av det jeg har spist. Samtidig er jeg sulten og vet kvalmen blir værre hvis jeg ikke spiser. Fant et glass med frossen eplemos i fryseren som jeg har fått av moren min. Det gikk fint! Men ikke akkurat noe særlig middagsmat.

Synes det er tungt å være så kvalm. Det er så altoppslukende og det er ikke pause i det hele tatt.

Gleder meg ti det roer seg. Ikke noe særlig god mor eller samboer for tiden.

Skrevet

Så da er vi fler!

Har jeg spist noe en gang blir jeg kvalm av det etterpå.

Når jeg får servert mat går det ganske greit med mye, men å lage mat blir jeg kvalm.

Altså blir det takeaway sushi i fag.

Syltet ingefær er genialt mot kvalme!

Skrevet

Jeg spiser noe som er mest mulig nøytralt - har nesten ikke spist kokte poteter på flere år, men det gjør jeg nå! Kokte poteter er geniale for min del! :) Så kan jeg ha til for ekempel litt kokt torsk, eller noe annet, enkelt, passe nøytralt... :)

Skrevet

disse innleggene var som om jeg skulle ha skrevet det selv..

alt jeg klarer å tenke på er hva jeg skal spise neste måltid.. selv om jeg ikke har lyst på noenting!!!

Og når jeg omsider klarer å komme på noe jeg i hvert fall orker tanken på, så kan jeg spise det en gang, men aldri mer.. ;)

dårlig matlyst er nesten mer slitsomt enn selve kvalmen synes jeg...

sushi hørtes helt fantastisk ut.. det må jeg ha en dag snart.. kanskje i dag hvis jeg klarer å overtale sambo til å dra og kjøpe.. ;)

Skrevet

Hei.

Jeg klarer ikke noe stekt mat til middag. Om morgenen kan jeg spise masse, går i knekkebrød og hvit ost med en kopp te, men til middag blir det stort sett kokte poteter og gulrøtter + salat. Klarer ikke så mye annet. Det kommer jo an på dagsformen men generelt etter kl 16 er jeg ikke noen matelsker. Tenk at ting kan forandre seg sånn. Før var det omvendt.

Du finner nok noe som du klarer å spise du også, prøv ut forskjellig mat. Bare husk å få i deg tran, det er viktig både for deg og den lille :-)

Skrevet

Huff, ja prøver å ta trankapsler, men må innrømme at jeg faktisk ikke har orket det heller hver dag. Og heller ikke de andre vitaminene (tar de som heter gravid). Har det akkurat som dere. Det jeg har spist før orker jeg ikke tanken på igjen. Og å lage mat selv blir jeg også kvalm av. Men kokte poteter hørtes faktisk ikke så ille ut. Så kanskje jeg skal prøve det i dag. Har akkurat nå spist en friskis saftis (fjernet sjokoladetrekket), og halvfrosne jordbær fra fryseren, og det er noe av det beste jeg har spist på lenge!

Skrevet

Sukk... Jeg bor i en by uten sushirestautant...:(:( Og jeg ELSKER sushi!! Får vel satse på å lage det selv, men er liksom litt usikker på om jeg klarer å lage det sånn at det er trygt å spise..

Skrevet

Ja, håper dere skjønte at jeg mente restaurant..;)

Skrevet

Kvalme er noe dritt! Klarer ikke å glede meg over graviditeten før denne kvalmen slipper taket. Hva spiser jeg til middag? Forskjellig hver dag, for jeg klarer ikke å spise noe etter at jeg har blitt kvalm av det. Blir like kvalm av alt føles det som, men ekstra ille kanskje hvis maten er litt salt eller krydret. I dag skal vi ha fiskegrateng. Det blir vel første og siste gang på en god stund. Jeg også blir bittelitt mindre kvalm hvis andre lager maten til meg. Det er så rart! Synes hele kjøkkenet er skikkelig ekkelt! Vi hadde lasagne her en dag, og det var helt jævlig. Stinket lasagne i huset etterpå. Er 8+3 by the way:)

Skrevet

Jeg fant ut at pastasalat var godt, så laget en stor skål pasta en dag slik eg hadde til lunsj + småmåltider i noen dager. Måtte kaste halve skålen for jeg ble så dårlig av lukten når jeg åpnet kjøleskapet i går:(

I går kveld og i dag har jeg småspist ritzkjeks hele dagen, prøver å få meg til å starte på middagen, men frister lite. Tenker jeg lager pølsegrateng, for det lukter ikke så mye.

Ellers elsker jeg smaken av fiskekaker for tiden:D

Skrevet

Poteter med brun saus. :) Brun saus er en tydlig hit her om dagen.

Skrevet

Sliter her også 6+2. Er som en evig "hangover"..

Har mest lyst på usunne retter, som gatekj.mat o.l...Men kan heller ikke spise ting mer enn en gang....vanskelig!!

Ris m krydder/ketchup går til nød!!!

Skrevet

Som jeg skulle skrevet innlegget selv jo:D

Har ikke matlyst i det hele tatt. Orker ikke lukten av mat, særlig ikke stekt mat.. Går mye i apelsin og eple i båter med litt sukker dryss på, knekkebrød med brunost, tom og jerry kjeks, bakt potet og salat;)

Men føler ikke at jeg blir ordentlig mett i løpet av dagen, og blir såååå dårlig hvis jeg blir sulten. Prøver å små spise hele tiden, men er utrolig slitsomt:P

Skrevet

det var så fint å lese dette innlegget.. har det som så mange av dere skriver.. Får ofte veldig lyst på noe og når jeg spiser det synes jeg det er kjempegodt.. MEN! Når jeg tenker å det etterpå så blir jeg dårlig og vil ikke ha det igjen. Samboer spøker om at vi må ha god fantasi som må finne en ny rett til middag for hver dag i svangerskapet,, Ikke har jeg lyst på noe heller.. Bortsett fra appelsin og av og til ei glasscola.

Skrevet

tomatsuppe! eller andre supper ;) betasuppe (grønsakssuppe) synest jeg er ok når jeg er kvalm....;)

Grandiosa var faktisk godt;P Det spiste jeg i går kveld=)

Skrevet

Grandiosa går bra her også, og Kanda toast. Ellers går grove knekkebrød med tulip-leverpostei og agurk ned på høykant og pinup is.

Kan godt spise det som blir SERVERT 1 gang.

Rart hvordan det som var godt før smaker vond nå. Pølser,kaffe,sjokolade,brus smaker helt forferdelig ! jaja det er jo egentlig litt positivt da. Lukten av kjøleskap og synet av mat i butikken... grøss !

Men uansett kan jeg ikke spise eller drikke (vann går) etter kl 1800. Da kommer det bare opp igjen. Har kvelds-kvalme hehe

Skrevet

supper uten klomper.....masse kaldt vann og saft is!!!!!!!!!!

Skrevet

Her er det lite som frister for tida,men Grandiosa er stort sett kjempegodt!!!:) Ellers går det mye i appelsin,cola,ritz og saftis her om dagene...

Skrevet

Kjeksen Kornmo og et glass cola.....føler meg helt for jævlig!

Ikke matlyst, men sulten og kvalm.... :(

Var innom min kjære på jobben tidligere idag (han er kokk på resturant/gatekjøkken) og fikk i meg en pølse i brød (uten noen form for tilbehør!)..brukte sikkert 20 minutter på den pølsa, men det stillet faktisk kvalmen en hel del...så lenge det varte!

Er 6+2 idag, kvalmen kom for en uke siden....gradvis og snikende, nå værre enn noen gang! Skal ikke klage, slipper (foreløpig) å henge over doskåla og rope på elgen....det er marerittet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...