Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Er det bare snakk om virus og ingen vits i å gå til doktoren da? Jeg ble sause forkjølet forrige torsdag, var potte tett og elendig hele helgen, vondt i halsen, i hodet osv. Mandag følte jeg meg litt bedre og trodde jeg var på bedringens vei... Men på tirsdag hadde jeg skikkelig vondt i ørene, smerten ble borte men nå er jeg helt helt tett i det ene øret. Skikkelig dott som er kjempeekkel, suser hele tiden og hører pulsen min inni der. I tillegg har jeg en helt vannvittig hodepine, er fremdeles helt tett med klumpete gul snørr og er øm i ansiktet, særlig under øynene. Hadde jeg hatt feber hadde jeg vært sikker på at jeg måtte til legen for å få antibiotika, men når jeg er feberfri blir jeg usikker. Er såpass mye pes for meg å komme til lege at jeg gidder ikke gå unødig heller, men har jo vært syk en uke nå. Hva er deres erfaring, hender det man må ha antibiotika selv uten feber, eller er det virus som går over av seg selv?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Jeg har aldri hatt feber ved bihulebetennelse. Bihulebetennelse går stort sett like raskt over uten antibiotika som med. Lindre smertene med paracet.
Gjest ->>- Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Det er sjelden noe vits med antibiotika mot bihulebetennelser, og de fleste leger er restriktive med å skrive det ut før betennelsen har vart en uke og er spesielt heftig. Mellomørebetennelse hos voksne er forholdsvis uvanlig, og jeg gjetter at det er bihulene som gjør at det kjennes ut som du beskriver i øret også. Med andre ord: Neseskylling og paracet, lege om det ikke går over i løpet av noen dager til. Jeg er vel og merke ikke helsepersonell, så du skal egentlig ikke høre på meg. God bedring.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Ok, takk for svar. Har bare hatt bihulebetennelse en gang før og da ble det bare værre og værre før det endte med høy feber og skyhøy crp så jeg måtte på en hestekur med antibiotika. Men da kan like gjerne virus gi bihulebetennelse da, så får håpe det går over i løpet av et par dager.. HI
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 Jeg hadde nylig en kraftig bihilebetennelse, og fikk antibiotika. Hadde da en CRP på nærmere hundre. Ikke feber. Var mye, mye bedre allerede dagen etter, så selv er jeg veldig glad for at jeg fikk antibiotika. Men så var det så vondt at jeg ikke sov på flere netter + at jeg er gravid og ikke bør ta ibux, som var eneste smertestillende som hjalp på meg (var nødt til å ta noen få for å lette på de verste smertene på natta). Så ja, ta ibux! Om du ikke er gravid da..Mye bedre smertestillende mot betennelse enn paracet o.l. da det er andre virkestoffer i ibux.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #6 Skrevet 25. februar 2010 Takk igjen, da prøver jeg Ibux. Den gangen jeg hadde det for noen år siden og måtte ha antibiotika var jeg også gravid og mye værre enn jeg er nå. Da trodde jeg seriøst hele hodet og ansiktet skulle sprenge av smertene bare jeg bevegde på meg.. Selv om det er vondt nå også er det på langt nær like ille, det er nesten dotten i øret som er det værste nå, utrolig ubehagelig og ekkelt. Ser det ann et par dager jeg tror jeg. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå