Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Min beste venn gjennom 12 år er syk, og nå har vi tatt avgjørelsen sammen med dyrlegen at han skal få slipppe. Jeg orker ikke gjøre det idag når vi var der, måtte liksom ha en rolig uke med min firbente hjemme for å avslutte 12 herlige år med han. Herregud som jeg gruer meg. Han har fulgt meg i tykt og tynt i mange år før jeg ble samboer og fikk barn. Det var liksom oss to...vi er et radarpar. Andre som har opplevd dette?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 uff uff uff nå begynnte jeg å grine!!Kos dere den siste uken og hvil i fred til hunden din:)
nicless Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Så utrolig trist. Tør ikke tenke på den dagen min hund blir så gammel. Nå ble jeg veldig trist på deres vegne.Stor klem!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Uff. Ja. det er virkelig trist. I august måtte vi avlive hunden vår, 14 år gammel. Anstendig alder, men vond for det. Selv om hun hadde det vondt og var syk, ble jeg plaget av dårlig samvittighet. Hva hvis jeg hadde tatt en feil avgjørelse? Jeg vet at det var til hundens beste, og at å leve på de gode dagene ikke rettferdiggjorde de dårlige. Kos dere med hunden den tiden dere kan, og ta vare på de gode minnene
Lady lovely locks Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 Nei, liker ikke hunder en gang... Men dett var trist. Kos deg med hunden din, og husk at 12 år er lenge. Jeg regner med han har hatt et godt liv, ta vare på minnene!
Lunapuna1985 Skrevet 25. februar 2010 #6 Skrevet 25. februar 2010 Uff, sånne triste innlegg liker ikke jeg å lese... Har aldri hatt en 12 år gammel hund, men jeg har hatt til sammen 6 hunder som har dødd. For meg har det bare blitt værre og værre, jeg blir jo mer og mer knyttet til de hundene jeg har. Han forrige ble bare 4 år, og det synes jeg var forferdelig urettferdig. 12 år er en bra alder på en hund, og han har nok hatt det godt veldig lenge. Hvis hunden din har det veldig veldig vondt så håper jeg du lar han slippe raskere enn en uke. Kos dere sammen de siste dagene, han merker nok at du ikke har det bra nå.
Cat.68 Skrevet 25. februar 2010 #7 Skrevet 25. februar 2010 ja vi opplevde dette i høst. Vår kjære venn ble 13 år, og det er vondt som pokker. Men vi vet vi gjorde det rette. Når de blir gammel og syk er det mest hyumant å la de få slippe, til tross for snmerten som følger. Men vi lever videre med de gode minnene.Heldigvis har vi datteren hennes også her, men årene går fort...... hun er 9 år i år hun å.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #8 Skrevet 25. februar 2010 Uff, stakkars deg! Jeg opplever litt av det samme for tiden, har en katt som er 14 år og hun har blitt syk. Har snakket med dyrelegen og vi ble enige om at når hun blir akutt dårligere så skal jeg ringe ned og da skal de komme til meg for avlivning (har bestemt meg for at hennes siste timer på denne jorden ikke skal tilbringes i et kattebur, full av angst. Hun skal få dø hjemme i sengen vår, der hun har tilbrakt minst halve livet sitt). Det føles helt forferdelig og jeg prøver mentalt å forberede meg på at hun neppe er her til sommeren, men det er vanskelig. I 14 år har hun bodd med meg, hun er liksom et av barna mine. Gir deg en stor klem!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #9 Skrevet 25. februar 2010 Har måttet avlive både gammel hund og katt. Kjempetrist, men det er jo til dyrenes beste når de er syke.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 25. februar 2010 #10 Skrevet 25. februar 2010 Måtte avlive tispa mi da hun var tolv. Da var hun svært angstfyllt og agresiv i enkelte situasjoner. Agresiv fordi hun var så engstelig. Så hun var i fin fysisk form, men det var da payken som sviktet. Det var helt grusomt! Hun viste nok at noe skulle skje så hun nektet å bli med. Endte med at jeg måtte bære svære dyret ut i bilen og inn til veterinæren. Da han hadde satt sprøytene sa han at om 15 sekunder er hun borte. Men hun strittet fortsatt imot, og etter 25 sek reiste hun seg opp, stirret meg i øynen og falt sammen. Da var hun død. Utrolig vondt. Hun skjønte aldri hvorfor jeg gjorde det. Hun var jo helt trygg sammen med meg. Men min eldste sønn, som da var to, kunne ikke være i nærheten av henne for hun var livredd andre. Det var for mange farlige situasjoner, og hadde jeg ikke tatt henne hadde det ganske sikker endt med at hun beit han eller et annet barn skikkelig. Det kan man ikke risikere. Jeg skal aldri ha hund igjen:(
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #11 Skrevet 25. februar 2010 Vet hvordan du har det, og jeg føler med deg! Jeg skulle egentlig avlive hunden min i sommer, en frisk to og et halvt år gammel tispe, livsglad og sprek, men dessverre hadde hun bitt en person da hun(hunden) kom i en situasjon der hun skulle verne datteren min. Hunden ble krevd avlivet av personen som ble bitt, men politiet gikk heldigvis med på at jeg kunne omplassere den. Men det tok fjorten dager før jeg fikk vite det, og i de fjorten dagene trodde jeg jo at jeg skulle bli nødt til å ta den tunge turen til dyrlegen for å avlive henne. Skjønner ikke hvordan jeg skulle ha greid det. Det er liksom en ting med en syk, gammel hund, selv om det er helt grusomt det også, men en ung frisk hund som har mange år foran seg.. Det var ille nok for meg å omplassere henne, tenker fortsatt på henne hver dag, og savner henne så mye at det stikker i hjertet. Hun var god jenta mi, og det er helt ubegripelig at hun virkelig bet noen.. Du får stelle pent med ham den siste uka da, gjør ting sammen og det du vet han setter pris på. Sender deg og hunden din en god og varm klem!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #12 Skrevet 25. februar 2010 Dette opplevde jeg for 3 år siden nå. Hærlighet så vondt det gjor!!!! Min ble 15 år. Han fikk et kjempe godt liv, og det trøster jeg meg med:) Er fortsatt litt trist å se bilder/film av han, men det er jo en del av livet,,, og en mindre smertefull død kunne han jo ikke fått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå