Gå til innhold

hvordan introdusere grøt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa blir 4 mnd om noen dager, å har de siste dagene gitt tydelig vist at hun trenger litt mer mat.

Så prøvde å gi henne litt grøt, gav henne 4-5små skjeer, bare så hun skulle få smake litt.

Men det endte med at hun har kastet opp 3-4ganger siden jeg gav henne det kl.11.

Er dette normalt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var kanskje for mye til å være første gangen? Eller var den tykk?

1-2 ts mer eller mindre flytende grøt kan være nok de første gangene. Gutten min fikk mageknip etter 2-3 ts som trolig var litt for tykk. Jeg tok noen dagers pause før han fikk smake igjen. Da laget jeg den tynnere og ga litt mindre enn første gangen, da gikk det bra.

Skrevet

oki, kanskje den var litt tykk.

får la magen hennes hvile litt noen dager, før vi prøver på nytt :)

Skrevet

Vi gav henne grøt første gang på 4 måneders dagen. Hun elsket det. Men vi blandet det VELDIG tynt, ble nesten som melk. Hun spiste opp nesten hele skåla (porsjonen som var anbefalt på pakningen). Det var jeg selv som ikke gav mer for jeg var redd det skulle bli hardt til magen. Selv viste hun tydelige tegn på at hun gjerne ville ha mer.

Kanskje dere blandet grøten for tykt. Jeg synes den mengden pulver de anbefaler utenpå pakken gjør grøten litt vel tykk. Nå som hun har fått grøt i 3 uker, har vi laget gradvis tykkere porsjoner. Hun spiser opp grøten nesten hver eneste gang.

Det er sjelden hun gulper det opp igjen, men det hender innimellom. Men det er jo ingen krise. Det kan bety at det ble for mye. Så lenge de får pupp eller flaske når de er sulten ellers, så får de høyst sannsynligvis den næringen de trenger uansett. :)

Skrevet

Jeg gir sønnen min velling på kvelden. 1 strøken ss i 170 ml melk. Det går kjempefint, og han liker det. Gir fra flaske med en smokk med 4 hull i.

Skrevet

Blandet den nok for tykk ja, husker jo ikke hvordan jeg gjorde det med førstemann, er jo så "lenge" siden :P Utrolig hvor fort man glemmer.

Synes grøten ble veldig fort tykkere, var ikke så tykk når jeg blandet den. Men skal huske det til neste gang vi skal forsøke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...