rosa76 Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Vaksinerte dere dere? Vi skal være i Krabi i fire uker. Folkehelseinstituttet anbefaler å vaksinere mot bl.a Hepatitt A. Vi er fem som reiser og da blir det 5000 kroner i vaksine... Hepatitt A smitter jo gjennommat og drikke, men jeg mener at hvis vi drikker vann far flaske, skreller frukten og spiser strimlet, godt gjennomstekt kjøtt så er vi jo ikke veldig utsatt.. Hva gjorde dere?
Angelito Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Ja jeg har vært der flere ganger, tok hep a vaksinene før vi dro første gangen og påfyll etter 6 mnd så nå er jeg sikra for 20 år.. Hadde ikke lurt på dette engang, selv om man er forsiktig kan man bli syk!
Nikki 75 Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Jeg hadde ikke tatt sjansen på å reise uten!
Fifrildi Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Jeg var i Krabi i 3 uker for noen år siden og tok (selvsagt) vaksine. Det vil være så godt som umulig for dere å unngå alle mulige smittekilder.
snart 2 små:) Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 Vi har vært i thailand, hadde med dattra vår på 15 mnd, og vi tok vaksine alle 3. Nå har vi gitt henne hepatitt vaksina igjen, for vi planlegger å dra til neste vinter. Måtta ta påfyll innen 3 år(eller no sånt) for å få livstids immunitet eller no...(husker ikke helt hvor lenge det holdt) Anbefaler å ta vaksine, man kan aldri være for sikker.
power puff Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Vi tok vaksine og revaksine slik at det holder i 20 år. Det er en billig invistering mot å bli syke spør du meg. Det er ikke der jeg hadde spart inn på pengebruken!
<3 N & M <3 Skrevet 28. februar 2010 #7 Skrevet 28. februar 2010 vi tok vaksinen:) også tok vi den igjen for å slippe å ta den neste gang vi skal dra. men det koster da ikke 5000kr for å vaksinere 5 mennesker.. her jeg bor koster det rundt 300kr pr pers!
gutteklubben grei Skrevet 28. februar 2010 #8 Skrevet 28. februar 2010 Sjekk det med kostnad, hos fastlege og helsestasjon feks. Husker det var dyrt men også at prisene varierte (fra kommune till kommune også, venneparet vi reiste med fikk det billigere i nabokommunen ;-) Men utenkelig å reise uten å vaksinere seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå