Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Jeg hentet sønnen min tidelig i går siden de ringte og sa han var dårlig og hadde feber. Vi kom hjem og han var i strorform, så jeg tok tempen og nei han hadde ikke feber i hele tatt. Målte igjen før jeg la han og ingen feber, da brukte jeg to forskjellige termometer i tilfelle en var feil. Ingen feber. Igjen før jeg kledde på på morran ingen feber. Så da tok jeg turen til bhg igjen. Kan ikke ta en sykedag fra jobben for et barn som er friskt. Han er 1,5 år så at han til tider er sutrete må de jo regne med. Men han var blid fornøyd, leke og spiste hjemme. Ingen tegn å noe sykdom i hele tatt hverken på kvelden eller morran idag. Når jeg kom å leverte var det to ansatte der, jeg sa som det var at han ikke hadde hatt feber og karnsje de trengte å sjekke termometret de har i bhg. ( det ene mitt er kjøpt for 3 dager siden så regner med at det funker fint.) Ene ansatte var enig med meg mens andre prøvde å si at jeg burde holde barnet hjemme idag når de sendte det hjem igår. Må nå forklare at jeg har bare et visst antall sykedager slik som alle andre og jeg kan ikke ta meg fri fra jobb når barnet ikke var syk. Og med at jeg sjekket for feber bare 40 min etter de hadde gjort det og barnet hadde 37,1 så er det tydeligvis ikke sykt. (og nei de har selvfølgelig ikke gitt barnet febernedsettende.) Jeg jobber selv i en annen bhg (småbarnsavdeling.) og har gjort det i mange år så jeg vet at noen barn blir sutrete innimellom uten at det er sykdom, det må man jo regne med selv om det er slitsomt når det står på. Ho virka noe snurt når jeg gikk ja. (og fordi som reagerer på at jeg er hjemme og skriver nå så kan jeg si at jeg pga lite barn avspaserte noen timer og jeg skal hente gutten min klokka 2 når de vekker han.)
Anne-B. Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Ingen liker å få påpakning, vet du, forskjellen du da ser på folk, er om de tar det til seg og lærer av det, eller om de kaller alle andre idioter fordi det er de selv om har rett.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Trodde ikke barnehager skulle ta tempen på barna jeg! Det gjør ikke vi på jobb, men ser på allmenntilstanden og kjenner jo raskt med hånda om barnet har feber... Det er du som kjenenr barnet ditt best, så send det i barnehagen når det er frisk du!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 hvorfor skal ikke bhgansatte ta tempen på barn? Den har jeg aldri hørt før.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 Så bra at du sendte han i barnehagen! Alle barn blir litt syke innimellom. Det skal ekstremt lite til før et barn får feber. Så hvis det skulle være sånn at alle barn som hadde feber igår men er friskt idag skal holdes hjemme hadde det blitt veldig problematisk rundt om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå