Nydlige datter09-spire2010 <3 Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Hvor lenge skal en gå på de? Det gjør vel ikke noe om jeg bruker de litt over 3 mnd? I og med at termindatoen ikke er skikkelig satt enda...
Nikki 75 Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Klart det ikke gjør noe å ta dem lenger... Jeg spiste opp glasset, så jeg holdt vel på ut uke 15 eller noe slikt.
lilletjukka ;o) Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Hei, I følge de pillene med folsyre jeg har kjøpt (fra England) skal man ta de hele svangerskapet. Min venninne er i en risikogruppe og fikk folsyre på resept for hele svangerskapet. Tror ikke det er farlig... Noen andre som har hørt noe annet?
Miaxz Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Det er ikke farlig å ta folsyre "for lenge", det er bare B-vitaminer! Det anbefales at man tar det de 3 første mnd, men man kan gjerne ta det lenger. Mange tar jo andre vitaminer også. Bare bra det. Jeg tok B-vitaminer hele forrige sv.skap og etterpå også. B-vitaminer er bra for mye, hud & hår f.eks. :-)
april*82 Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 Nei, det har ikke noe å si. Det er bra for kroppen uansett om man er gravid eller ikke, det er bare ekstra viktig for utviklingen av fosteret de første 3 månedene. Folsyre er vannløselig, det vil si at overskudd skilles ut i urinen. Det er derfor ikke mulig å ta for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå