Gå til innhold

Sykemelding?

Supermamm

Anbefalte innlegg

Dere som har hatt sa, var dere sykemeldte hele tiden mens dere blødde eller var dere i jobb? Jeg har blødd i to dager, men fosteranlegg har fortsatt ikke kommet ut. Jeg skal ta blodprøver igjen imorgen og får vel svar til uka. Selv om jeg selv er ganske sikker på utfallet. Jeg har sykemelding til imorgen, er det rimelig at jeg får utover neste uke og? Kan liksom ikke tenke meg å gå på jobb sånn som det står til. I tillegg til det psykiske er det ganske vondt fysisk også...

Fortsetter under...

Eg fekk ikkje sjukemelding, tok det på eigenmelding to dagar. Hadde absolutt satt pris på å få sjukemelding, men tenkte ikkje på det der og då. Kjende det fysisk i to veker og det var ikkje mykje fornuftig eg fekk gjort på jobb. Heldigvis var det berre ei veke før juleferien så eg fekk tatt meg inn då.

Jeg fikk sykemelding 3 dager før helgen. Jobbet i starten mens jeg blødde, men da det ble stadfestet hos legen, følte jeg at det ble såpass virkelig at jeg fikk sykemelding. Det er en påkjenning psykisk og fysisk, så tror de fleste skriver ut sykemelding dersom man ønsker det. Legen min var ikke vond å be.

Jeg fikk sykemelding i en uke etter min MA i sommer, og ba selv om en uke til da jeg ikke klarte tanken på å begynne på jobb igjen rett etter å ha mistet.

Det varierer nok fra person til person om hvordan man takler å miste, men vet selv at det var godt for meg å ha den tiden etterpå til å sørge og kjenne på følelsene.

Kjempefint at du fikk forlenget sykemeldingen. Det er ikke noe vits i å tvinge seg på jobb når man har vondt både i kroppen og i hodet. Jeg har vært sykemeldt i opptil 14 dager etter mine aborter, både fordi jeg har hatt fysisk vondt og fordi jeg har vært helt berg-og-dalbane i hodet. Selv etter flere uker måtte jeg av og til låse meg inne på do på jobben og grine... Det er vel avhengig av mange faktorer hvor hardt man tar det; hvor lenge man hadde forsøkt å bli gravid, hvor langt på vei man var da man mistet (mer hormoner jo lenger på vei), osv. Ta deg en uke til hjemme med god samvittighet du, så er du fit for fight når du skal møte verden igjen! :)

Annonse

Jeg fikk med en gang sykemelding i 14 dager etter min MA for en måned siden. Men da visste legen om tøffe arbeidsforhold og en veldig travel og krevende jobb.

Ser på meg selv som tøff for å klare det meste, men akkurat dette slo meg ut, jeg trengte virkelig den sykemeldingen. Har ikke barn fra før, er 33 år,har mistet tidligere og ønsket meg dette barnet så inderlig. Tror det var ekstra tøft siden vi hadde fortalt familie og venner, og jeg følte meg tryggere etter passerte 12 uker. Sjokkartet opplevelse å komme på første UL hvor vi fikk beskjed om at ungen vår ikke levde...Klem til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...