Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sniker meg inn er :)

Var på ul i går og fikk se at alt var i orden, Hjertet banket og det hele.. Fosteret var 8 uker og 2 dager, også mener jeg å ha lest et sted at fosteret er 2 uker etter mor, så lurer på om jeg er 8+2 el 10+2. Håper noen kan svare meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da er du 10+2 og i din 11 svangerskapsuke. Litt vanskelig det der..;P fosteret ligger i gjennomsnitt 2 uker etter deg siden man regner fra første dag i siste mens, og befruktningen skjer et par uker etter.

Skrevet

Hva med når første dag, siste mens også er ca befruktningsdato???

Skrevet

jeg måtte på ul for å beregne vor lang jeg var på vei, Etter jeg sluttet med p-piller ar jeg kun hatt en mens og det var i oktober, så hadd ingen dato å regne etter. Så fikk se på bildet at fosteret var 8 u og 2 d.

Skrevet

De pleier ikke å snakke om hvor gammelt fosteret er, de går nesten alltid etter svangerskapets varighet. Som regel når de snakker om 8+2, så mener de at mor er så langt på vei, og fosteret er da 6 uker gammelt...

Skrevet

Har ikke vært på ultralyd ennå i dette svangerskapet, men bare 9 mnd siden jeg fødte ei nydelig jente, var da på 4 ultralyder og hvis det står 8u 2 d på ultralydbildet betyr det at du er 8 u og 2 dager på vei. Litt missvisende, men ukene regnes etter hvor langt du er på vei ikke hvor langt babyen er kommet;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...