Feit no more Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Fikk med meg et ark fra legen sist. Resultater fra blodprøve... Men JEG har ikke peiling på hva dette skal bety i alle fall... Noen som kan hjelpe? HB 12,4 HCG neg FB-Rh2 POS FB SCR2 NEG
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 HB- hemoglobin - verdien er normal HCG- hormonet som kroppen produserer ved graviditet - ikke gravid De andre vet jeg ikke hva står for.
Feit no more Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2010 Har sjekket litt rundt nå. HB er blodprosent, mitt nivå skulle være helt fint. HCG er er gravid- hormon -og det har jeg IKKE???? Betyr det at jeg ikke er gravid? Pussig. Legen målte str på livmor i uke 17 og vi hørte hjertelyden. Så regner jeg med at FB-Rh2 POS betyr at jeg er Rhesus positiv. Har da blodtype A+ så vidt jeg vet. FB-SCR2 neg vet jeg enda ikke...
Feit no more Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. februar 2010 Akkurat som jeg trodde -jeg er ikke gravid. Lurer på hvem sitt hjerte som slo med 140 slag i minuttet inni der...? Snålt.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 Er det lenge siden du har tatt disse testene da? Dersom du er 17 uker på vei bør du ha en veldig høy hcg-verdi. Kanskje det er en feil, har hørt at det har skjedd før faktisk...
Feit no more Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 25. februar 2010 Blodprøvene ble tatt fire uker før vi målte livmor og hørte hjerteslag i uke 16+4. Kan ikke forstå noe annet enn at det hele er en tabbe fra lab'en sin side.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 25. februar 2010 #7 Skrevet 25. februar 2010 Kan virke slik ja. Vet det var ei nylig som fikk beskjed om at hun ikke ble gravid på prøverørsforsøket, men så viste det seg at laben hadde gjort en feil og at hun hadde fine hcg-verdier
Feit no more Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 25. februar 2010 Det er nesten umulig å tenke seg at jeg ikke er gravid... Siden vi nettopp har hørt hjertelyd, Clearblue og legen testet pos. på graviditet (i uke 6 og 10), legen har kjent på livmoren to ganger... Jeg har ikke mensen, fikk plutselig blodtrykksfall, Skal heldigvis på UL om litt. Men jeg klarer ikke bekymre meg.
Kamomilla:-) Skrevet 25. februar 2010 #9 Skrevet 25. februar 2010 HCG minker etter omkring uke 12, derfor vil heller ikke en graviditetstest slå ut et godt stykke uti graviditeten. Om det er dette som er årsaken hos deg vet jeg ikke, men det er ikke usannsynlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå