GuttemammaTilTo Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 god morgen kjære damer! :-) i dag følte jeg for å skrive et lite innlegg bare for å dele litt glede i hverdagen. det kjennes så godt, kanskje spesielt når jeg vet at mange er mye bekymret (inkludert meg av og til) og da blir forumet også mye preget av det. det er virklig godt å dele alle sider ved prøving og svangerskap her inne, og få støtte når det trengs i alle situasjoner vi befinner oss i gjennom livet. det finnes mange kloke og berikede mennesker her! akkurat nå sitter jeg hjemme i go'stolen, helt fredelig og uforstyrret mens gutten vår på 1 1/2 er i barnehagen et par timer å koser seg. jeg er i 12. svangerskapsuke med lillebror eller lillesøster og kjenner stort på hvor spennende det er å være gravid igjen! magen har allerede tippet utover Jeg skriver ned potensielle navn jeg liker, finner nye navn jeg liker og tenker at det er spennende å finne ut om vi får gutt eller jente (og et frisk og raskt barn håper jeg!). det kiler litt i magen når jeg tenker på at vi skal bli en herlig familie på 4, det har vært min drøm i åresvis å få mitt eget hjem og min egen familie. lykken var derfor enorm da vi fikk oss et hjem, et sommerbryllup og etter lang tids prøving også har vært så heldige å bli gravide nå for andre gang! livet er ikke alltid en dans på roser, derfor er det ekstra godt å vite at man selv velger hvilken vei man vil gå (hvertfall for min del). jeg skal begynne i ny jobb på mandag, og er kjempespent på hvordan den nye hverdagen vil bli frem til lillebror/søster kommer i september vi var ute å gikk tur i det fine snøværet i går alle tre, tok bilder og kikka på fugler og natur i nærområdet, det er så fint å snakke om livet og alt annet som angår oss i hverdagen da, "visst vi skal ha en tredjemann, kan vi vente litt og ikke ha den så tett som disse to?" - sier mannen min. jeg ble bare kjempeglad!! han har hele tiden sagt at det holder lenge med to. jeg ser for meg mange barn, minst tre ;-) da kunne jeg fortelle at selvsagt kan vi det! så kan han slappe av med tanken en lang og god stund til, søte mannen min <3 selvom du ikke leser dette så elsker jeg deg! hverdagen er selvsagt aktiv med ett barn også, men jeg fryder meg over det! selvom det kan bli slitsomt å være våken mange netter på rad når tennene kommer, magen gjør vondt eller gullungen sover urolig. samtidig er gleden så stor over hvert nye ord som kommer, hver lille ting han mestrer og alt han lærer å forstå! det er virkelig en mors og fars lykke og ubetinget kjærlighet. i denne verden og i disse trygge omgivelsene med oss, besteforeldre og gode venner skal barna våres vokse opp. vi skal alltid være der for dem og gi dem all den kjærligheten de trenger. fremover skal vi glede oss over det nye livet som vokser i magen og være en del av oss. vente i spenning, trosse hormoner og rare diller, sko som ikke kan knytes og allslags kommentarer fra alle og enhver jeg gleder meg! Terese, visst du leser dette, jeg er så glad for at vi skal gå gravide sammen og fryde oss med allslags morro dette året. en GLAD og god morgenhilsen til alle gravide, prøvere og nybakte foreldre der ute fra meg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå