Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Har en gutt som går i småskolen, han sier at "alle" andre får ha kake med på skolen til lunsj(kun til seg selv) etter at de/foreldre/søsken har hatt bursdag og det er mer igjen. Dette reagerer jeg på. Jeg må si til min gutt at han ikke kan få lov til dette, selv om vi har massevis av kake igjen etter bursdager, min sønn "tåler" det nemlig ikke, og blir hyper av sukker. Dette er da selvfølgelig noe jeg vil unngå at skjer i skoletiden da han jo helst bør være konsentrert om skolearbeidet. Jeg føler alltid når jeg må nekte han disse "godene" som "alle andre" tydeligvis har at jeg er den "slemme" mammaen som alltid sier nei. Min gutt kan av den samme grunnen kun få godter på lørdager, og kake til bursdager. Vi klarer ikke at han er hyper hele tiden. Hvordan kan jeg ta dette opp med skolen? synes det blir litt teit å si at alle de andre kan ikke få lov fordi min sønn ikke tåler det. Vi vil gjerne gi gutten sunne matvaner. Da jeg gikk på skolen var det aldri snakk om å ha kake/godter med på skolen. Hvordan er det på deres barns skoler? og hvordan ville dere reager på dette, både utfra min situasjon, og utfra andre foreldres situasjon(om dere er de foreldrene som sender kake med ungene på skolen)?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 På min sønn sin skole får de kose seg med noe godt på skoleavslutningen før jul og sommeren. I tillegg får de kakao når de har skidager og sånt. Ellers har de kantine på skolen og serverer kun sunn mat og frukt der.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Du sender med det du vil, de andre sender med det de vil. Kan ikke skjønne at det skal være noe å ta opp, kan jo ikke nekte andre det fordi din ikke takler det. Selv har jeg barn med matallergi og de har lett lært seg at det er ikke alt de får som de ser andre spiser. En ting er hvis det er noe som skal serveres alle, noe helt annet er det når en tar med noe til seg selv. Lev med det.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Her får de lov til å ha med seg kakao/eller annen god varm drikke når de er på skitur. Grillmat om de skal grille. Utover det så er det bare vanlig mat. Jeg har ikke hørt noe mas om å ha med seg kake eller at andre har. har hørt litt mas om sjokopålegg, men de har gitt opp kampen mot meg for jeg firer meg ikke en tomme. Men det kan hende noen syns mine har fått med seg mat de ikke burde, siden de år med seg grove vaffler om jeg har gått tom for brød osv, men er det noen som komenterer den til meg så får jeg bare vise de hvor grove de faktisk er de er grovere enn brødene jeg lager og uten noe sukker. Men her så har ungene frukt som de koser seg med på skolen, klassen har laget seg en ordning på det så de har litt fokus på hva de har i matpakka si. Ungene er storfornøyde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå